» گوناگون » هتل های آینده چگونه هستند ؟!
هتل های آینده
گوناگون

هتل های آینده چگونه هستند ؟!

۶ خرداد ۱۳۹۷ 6۰1,647

علم و فن آوری روز به روز در حال پیشرفت و توسعه بوده و هر روز با تکنولوژی جدید روبرو هستیم که در گذشته انتظار آن را نداشته و تنها در حد رویا پردازی و تخیل قابل باور بوده است.

امروزه برخی اجسام و تکنولوژی ها وجود دارد که اگر در گذشته از آنها سخن می گفتید، شما را به چشم فردی رویا پرداز و حتی مجنون نگاه کرده و به تمسخر با شما رفتار می کردند.

پیشرفت علم همواره حرکتی رو به جلو داشته و در حال توسعه روز افزون است و در هیچ حوزه ای متوقف نمی شود. صنعت گردشگری نیز از این پیشرفت غافل نبوده و همگام با آن در حال پیش رفتن است. همچنین هتل ها به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان صنعت گردشگری نیز اینگونه رفتار کرده و همه روزه در حال به روز شدن و وارد کردن فن آوری های جدید به تجهیزات و امکانات خود هستند.

هتل های آینده

 

صنعت هتل سازی و هتلداری به حدی رو به پیشرفت بوده که به راحتی می توان رویای هتل های عجیب و خارق العاده ای که ممکن است در آینده ساخته شود را در سر پرورش داد. طراحان هتل، طرح های رویایی زیادی برای هتل های آینده داده اند و این احتمال می رود که شاید در آینده ای نه چندان دور، شاهد ساخت اینگونه هتل های عجیب و خارق العاده بود.

اگر می خواهید سفری به آینده داشته و مطلع شوید که در آینده اقامت در چگونه هتل هایی را تجربه می کنید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در آشنایی با هتل های آینده همراه باشید.

طبق مقاله ای به قلم دکتر جیمز کانتون، آینده نگر نامدار موسسه گلوبال فیوچر، رزرو هتل و اقامت در هتل ها در سال های نه چندان دور به شکل چشم گیری تغییر یافته و با بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته در صنعت گردشگری، بشر سفر های هوشمندانه ای را تجربه می کند.

 

هتل هایی که طبق نظر استفاده کنندگان تغییر شکل می دهند

طبق نظر برخی از متخصصین، در آینده هتل ها با استفاده از علم نانو تکنولوژی و بهره گیری از دستگاه ها و فن آوری های مدرن، قادر خواهند بود که محیط های پیرامون، سازه ها یا حتی کل ساختمان فیزیکی خود را طبق استناد به نظر افراد استفاده کننده، تشکیل داده و یا تغییر ظاهر دهند.

هتل های آینده

 

حذف چمدان و ایجاد لوازم مورد نیاز در محل اقامت در هتل

با فراگیر شدن پرینتر های سه بعدی و امکان ساخت آسان لوازم توسط آنها، چمدان و همراه داشتن لوازم تنها به خاطراتی در گذشته مربوط شده و مسافران می توانند بسیار سبک سفر کرده و به راحتی لوازمی را که نیاز دارند، در هتل و در زمان حضور در اتاق محل اقامت خود با استفاده از این تکنولوژی فراهم کنند.

 

مقاله مرتبط : “چطور در سفر چمدان مناسب انتخاب کنیم؟

 

هتل های آینده

 

خواب ها، رویایی در هتل های آینده

محققان در حال تحقیق و پژوهش بر روی ایده ای هستند که بتوانند به سیستم عصبی ذهن انسان دسترسی پیدا کرده و از این طریق خواب و رویای فرد را نیز کنترل کنند. در صورت تحقق این ایده، افراد می توانند در زمان خواب، نوع رویا خود را انتخاب کرده و با آرامش بیشتری به خواب بروند.

با به حقیقت پیوستن این موضوع، تخت هتل ها دیگر تنها محل خواب و استراحت نبوده و افراد میتوانند، پیش از خواب نوع رویایی را که تمایل دارند در زمان اقامت خود در هتل و در طول مدت خواب داشته باشند را انتخاب کرده و با آرامش بیشتری به خواب بروند.

هتل های آینده

 

خدمتگذارانی از جنس فلز و پلاستیک

تکنولوژی و دانش در حوزه هوش مصنوعی، بویژه ساخت ربات، امروزه پیشرفت چشم گیری داشته و همچنان به حرکت رو به جلوی خود ادامه می دهند. این حرکت رو به جلو به گونه ای است که می توان تصور کرد در آینده نزدیک، ربات ها بتوانند به راحتی تمام کارهای انسان را انجام داده و ارائه خدمات کنند. این اتفاق در صورت تحقق می تواند در هتل ها نیز به وقوع پیوسته و ربات ها در این مکان ها اقدام به ارائه خدمات گوناگونی نظیر خوش آمد و پذیرایی بپردازند.

هتل های آینده

 

حمل و نقل و ترانسفر با خودرو های خودران

با ایجاد خودروهای هوشمند و خودران، مسافران به محض رسیدن به مقصد سفر خود، دیگر نگرانی و دغدغه ای برای ترانسفر نداشته و می توانند به راحتی با استفاده از این وسایل نقلیه، خود را به هتل رسانده و یا بلعکس از هتل به فرودگاه بروند.

هتل های آینده

 

البته بی تردید اینها تنها در حد ایده بوده و بر سر محقق شدن یا نشدن آنها هنوز بحث و سخن های بسیاری در میان است. تنها راه برای اطمینان از صحت این سخنان به انتظار نشستن است تا زمان و آینده کار خود را انجام دهند.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×