بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » اوج لذت و هیجان با عبور از پل های معلق ایران
پل مشگین شهر
گوناگون

اوج لذت و هیجان با عبور از پل های معلق ایران

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ 12۰3,284

سفرهای هیجان انگیز و ماجراجویانه همیشه سفر به یک جنگل رمز آلود و ترسناک و یا قلعه ای مخفوف نیست، بلکه می تواند عبور از یک پل معلق ترسناک باشد که دو سمت دره ای عمیق را به یکدیگر وصل کرده است.

گام نهادن بر روی پلی با ارتفاع چند صد متری از سطح زمین، آنهم در شرایطی که این پل بین زمین و هوا معلق بوده و تعادل کمی دارد بی شک یکی از هیجانی ترین کارهایی است که هر انسانی می تواند در طول حیات خود آن را تجربه کند.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به اینگونه سفر ها و تجربه گام نهادن بر سطح چوبی پلی معلق میان زمین و آسمان علاقه دارید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه بوده تا با برخی از پل های زیبا، ترسناک و هیجان آور کشور آشنا شوید تا با سفر به این مناطق اوج هیجان را تجربه کنید.

 

طولانی ترین پل معلق جهان، پل مشگین شهر

در شهر مشگین شهر استان اردبیل پل معلقی وجود دارد که امروزه به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این شهر بدل شده است. این پل به دلیل داشتن ۳۶۵ متر طول، لقب طولانی ترین پل معلق جهان را به خود اختصاص داده است.

پل مشگین شهر

 

پل معلق مشگین شهر  در سال ۱۳۹۴ در ارتفاع ۸۰ متری از سطح رودخانه خیاوچایی افتتاح شده و با حضور و قدمت نهادن بر عرصه ۲ متری آن می توان از چشم انداز زیبا و طبیعی محیط اطراف پل لذت برد و همچنین اوج هیجان را تجربه کرد.

 

پل پیرتقی تلاقی ترس و زیبایی

در دره های عمیق و زیبای شهر هشتجین و در نزدیکی شهر خلخال و بر روی رودخانه خروشان و عمیق قزل اوزن روستای پیر تقی، پل معلق ترسناک و مهیجی وجود دارد که در ارتفاع ۶۰ متری از رود خانه ایجاد شده است.

پل پیرتقی

 

این پل دارای عرض کمی داشته که در زمان عبور از روی آن به هیجان آن افزوده و ترسی خاص را در دل رهگذران از روی آن ایجاد می کند.

 

پل دره خزینه مرتفع ترین پل خاورمیانه

پل معلق خزینه بر روی یکی از زیباترین و بی نظیر ترین دره های استان لرستان واقع شده. این دره که یکی از جاذبه های طبیعی پر مخاطب لرستان است همه روزه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب میکند.

پل معلق خزینه دو سمت رودخانه کرخه را که از میان دره خرینه عبور می کند به یکدیگر متصل کرده و گردشگران با عبور از روی این پل منظره زیبا و منحصر به فردی را نظاره می کنند.

پل دره خزینه

 

این پل در ارتفاع ۸۵ متری از سطح رودخانه ایجاد شده و به همین دلیل به مرتفع ترین پل معلق خاورمیانه مشهور است. طول این پل معلق و مرتفع ۱۱۲ متر بوده که با الوارهای چوبی و چهار طناب کابلی به یکدیگر متصل شده و دو سمت رودخانه را به هم وصل کرده است.

نکته قابل توجه در خصوص این پل این است که گردشگران با عبور از روی این پل از استانی به استان دیگر سفر کرده و به عبارتی از استان لرستان وارد استان ایلام می شوند.

 

پل معلق نمک آبرود

در منطقه زیبا و گردشگری نمک آبرود استان مازندران و در نزدیکی قلعه دیو حمام پل معلق نمک آبرود ایجاد شده که به یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر این منطقه بدل شده است و همه روزه گردشگران بسیاری به این منطقه سفر کرده تا از روی این پل عبور کنند.

این پل که بر روی منظره های زیبا، سر سبز و طبیعی نمک آبرود ایجاد شده، به دلیل عرض کمی که دارد تنها یک نفر می تواند از روی آن عبور کند.

پل معلق نمک آبرود

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×