بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » موضوعاتی که برای سفر با خودرو باید با آنها آشنا باشیم
سفر با خودرو
دانستنی‌های سفر

موضوعاتی که برای سفر با خودرو باید با آنها آشنا باشیم

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ 15۰1,502

سفر رفتن و کسب تجربه ای جدید، بی تردید یکی از هیجان آور ترین و لذت بخش ترین بخش زندگی هر انسان بوده و افراد با سفر می توانند دید خود را نسبت به جهان پیرامون خود گسترش دهند.

برای سفر راه های و روش های بسیاری مانند سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و یا وسیله شخصی وجود دارد هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارند. همچنین هر کدام از این روش ها نیاز با آمادگی و اقداماتی پیش از سفر و نیز در مسیر دارند که برای داشتن سفری ایمن، خاطره انگیز و راحت بهتر است که انجام شوند.

سفر با خودرو

 

اینبار وبلاگ اقامت ۲۴ به سراغ یکی از این نوع روش سفر رفته تا شما همراهان همیشگی درصورتی که مایل دارید با وسیله شخصی به سفر بروید از نکاتی که قبل و یا در حین سفر نیاز است تا رعایت کنین آشنا شوید.

 

اقدامات پیش از سفر با خودرو

پیش از آن که برای راهی شدن به سفر اقدام کرده، از سلامت تمام بخش های خودروی خود از قبیل، چرخ ها، موتور، چراغ ها و ترمز، تسمه ها و سایر بخش ها اطمینان حاصل کنید؛ برای این امر بهتر است که حداقل از یک هفته قبل اقدام کرده تا در صورت نیاز به انجام برخی تعمیرات، زمان کافی را داشته و از برنامه زمانبدی خوب عقب نمانید.

اگر در فصل سرد سال به منطقه های سرد سیر و کوهستانی سفر می کنید از درست عمل کردن برف پاک کن های خود اطمینان حاصل کرده و همچنین مطمعن شوید که زنجیر چرخ به همراه دارید و در صورت نداشتن حتما تهیه کنید.

سفر با خودرو

 

پیش ار سفر از درست بودن و باد داشتن لاستیک زاپاس خود آگاه شوید و چک کنید که آچارچرخ و جک در محل خود قرار دارند و حتما بدرستی عمل می کنند.

چراغ قوه، چراغ چشمک زن، مثلث خطر، جعبه ابزار و جعبه کمک های اولیه را هرگز به عنوان لوازم اضافی از خودرو خارج نکرده و همیشه همراه خود داشته باشید و پیش از سفر نیز از بودن آنها در خودرو اطمینان حاصل کنید.

به عنوان آخرین کاری که پیش از آغاز سفر باید انجام دهید این است که به خوبی و چند ساعت استراحت کرده و بخوابید، بویژه اگر مسیر طولانی در پیش دارید و نیز هرگز پیش از سفر از قرص هایی که امکان بوجود آوردن خواب آلودگی را دارند استفاده نکنید.

 

اقدامات و کارهایی که باید در حین سفر با خودرو انجام شود

در طول مسیر بویژه راه های طولانی بعد از آنکه چند ساعتی رانندگی کردید حتما استراحت کوتاهی انجام دهید تا هم خودتان انرژی دوباره گرفته هم خودرو کمی استراحت کند.

اگر کسی همسفر شماست و به رانندگی او اطمینان دارید، می توان در طول مسیر از او نیز برای رانندگی کردن کمک بگیرید و شما کسی بیشتر استراحت کنید.همانطور که گفته شد پیش از سفر از قرص های خواب آور استفاده نکنید، در طول مسیر نیز باید از انجام اینکار و استفاده از قرص های خواب آور اجتناب کرد.

سفر با خودرو

 

اگر قصد داشتید تا در طول مسیر برای استراحت توقف کنید، هرگز در شانه خاکی جاده و محل هایی که دید کمتری نبست به سایر خودرو ها دارد، توفق نکرده و تنها از پارکینگ ها و محل هایی که به این منظور در جاده در نظر گرفته شده استفاده کنید.

اگر در طول جاده مجبور به توقف شدید و امکان توقف در محل های مطمعن را نداشته، پس از توقف کامل خودرو کمی بالاتر از آن علامت خطر را برای اعلام به سایر خودرو ها گذاشته و اگر در شب این اتفاق افتاد بهتر است با استفاده از چراغ چشمک زدن سایرین را از وجود شما در آن محل مطلع سازید و اگر چراغ چشمک زن به همراه نداشتید، برای جلوگیری از بروز هرگونه خطر بهتر است در محل امن و دور از خودرو آتش روشن کنید.

سفر با خودرو

 

و در انتها به عنوان یکی از نکته های مهم سفر با خودرو باید گفت که در طول سفر حتما به قانون و مقررات احترام گذاشته و تمام مقررات قانونی را در سفر و طول جاده رعایت کنید تا سفری امن و خاطره انگیزی برای خود و همراهانتان ایجاد کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×