بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » آشنایی با دره های زیبای ایران زمین
دشت لار
گوناگون

آشنایی با دره های زیبای ایران زمین

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ 12۰3,278

زمانی که سخن از سفر و گردشگری در ایران مطرح می شود، ذهن بیشتر افراد، سمت سفر به مکان های تاریخی همچون تخت جمشید شیراز و مساجد اصفهان کشیده می شود و یا سفری مذهبی چون سفر به مشهد را در ذهن خود به تصویر می کشند. این در حالی است که مکان های طبیعی بسیار زیبایی در کشور وجود دارد که با سفر به آن ها، بی شک تصویر فوق العاده ای از تابلوی آفرینش را می توان به چشمان خود دید.

ایران، مناطق طبیعی زیبای فراوانی دارد که می توان برای معرفی آنها سال ها سخن گفت و باز هم به پایان نرسید. از این رو وبلاگ اقامت ۲۴ برخی از دره های شگفت انگیز و زیبای ایران را در این مطلب معرفی کرده و شما را به بازدید از این دره ها دعوت می نماید.

دره های زیبای ایران زمین

 

دره الموت قزوین

در میان دشت های خشک قزوین و تپه های جنگلی استان مازندران، دره ای واقع شده که یکی از زیباترین منظره های طبیعی بشمار می آید. تماشای این منظره شگفت انگیز، پاداش کسانی است که این مسیر را برای سفر خود انتخاب می کنند.

دره الموت قزوین

 

در این مسیر شما در میان صخره های ماسه سنگی و از کنار روستاهای مختلف می گذرید. احتمالا شاهد یک یا دو چوپان خواهید بود که گله خود را به چراگاه آورده اند. در غیر این صورت و از راه دیگر باید از زیر نور آفتاب داغ، به تنهایی بگذرید و به خرابه های قلعه الموت برسید. ممکن است مسیر قلعه بسیار دورتر از آنی باشد که در ذهن داشته باشید، اما پیش نمایش جذاب و دیدنی آن، ارزش صعود به این قلعه را دارد.

 

 

دره ستارگان قشم

یک دنیای شگفت انگیز در جزیره قشم به نام دره ستارگان وجود دارد که شاهکاری زمین شناسی است. فرسایش باد و باران در طول سالیان متمادی، باعث ایجاد این منطقه هیجان انگیز شده، اما مردم محلی اعتقاد دارند که یک شهاب سنگ بر روی آن افتاده و این ساختارهای سنگی را که به شکل صورت انسان هستند را به وجود آورده است. هم چنین برخی افسانه های محلی حکایت از این دارد که این دره توسط جن ها سوراخ شده است.

دره ستارگان قشم

 

دره رنگین کمان هرمز

دره رنگین کمان که نام خود را از طیف وسیع رنگ های موجود در این دره گرفته است یک پدیده زمین شناسی بوده که در جزیره هرمز و در نزدیکی قشم واقع شده است.

در این دره هر سنگ یک سایه و رنگ متفاوتی از قرمز، زرد یا بنفش دارد و گویی یک هنرمند، از زمین به عنوان بوم نقاشی استفاده کرده است. جالب است عنوان کنیم بهتر است که سفر به این سرزمین زیبا را در زمستان که هوا خنک تر است انجام دهید.

دره رنگین کمان هرمز

 

دره طالقان

در طالقان که از ۷۶ روستای کوچک تر تشکیل شده است، دره های زیادی وجود دارد. هنگام عبور از بالای کوه و وارد شدن به این منطقه، دره ای مقابل چشمانتان ظاهر می شود، دره ای آرام که در دامنه آن آب زلالی جاری است و خانه های روستایی زیبایی در اطراف آن قرار دارد. در دره طالقان، شاهد درخت های گردو در اطراف رودخانه ها هستیم و صدای اسب های وحشی و زنگوله گوسفندان به گوش می رسند. اینجا مکانی امن برای فرار از هیاهوی شهر است.

دره طالقان

 

دشت لار

دشت لار چون نگینی زیبا بر انگشتریه قله دماوند نشسته است. این دشت زیبا با توجه به اکوسیستم های متنوع آن، خانه پرندگان، خزندگان، پستانداران و دوزیستان مختلفی است. هنگامی که دشت لار با گل های زرد و قرمز وحشی و رنگارنگ پوشیده شده است، کنتراست دوست داشتنی و بی نظیری را با آب های لاجوردی سد لار ایجاد می کند. بهترین زمان بازدید از این دشت زیبا در حاشیه تهران، بین ماه های اردیبهشت تا خرداد است.

دشت لار

 

تنگه شیرز کوهدشت

استان لرستان به خاطر زیبایی های طبیعی آن، در دید عموم شناخته شده است. زیبایی ای که آن را می توان به تمامی در دره شیرز واقع در ۴۵ کیلومتری شمال شهر کوهدشت مشاهده کرد. اینجا برای گردشگران، چشم اندازی منحصر به فرد است. مکانی که در آن می توانند از راه دره و در امتداد رودخانه سیمره حرکت کنند و شاهد ستون های بلند سنگی و آبشار زیبای آن باشند. به علت خنکی این منطقه در تابستان، این فصل بهترین زمان برای بازدید از تنگه شیرز است.

تنگه شیرز کوهدشت

 

دره دوهزار تنکابن

دره دوهزار در نزدیکی تنکابن استان مازندران و در امتداد دریای خزر قرار دارد و هنوز با عنوان سابق خود، شهسوار شناخته می شود. در جنگل دوهزار و دره آن، آرامش ذهن و همچنین آب و هوای خنک و دلپذیر در میان گرمای تابستان، منتظر بازدید کنندگان است. در این منطقه، جنگل های بزرگ، چراگاه های گسترده و جریان هوا، فضای آسمانی و خاصی را تشکیل می دهند. هم چنین این منطقه یک مکان شگفت انگیز برای یادگیری گویش مازندرانی و فرهنگ روستاییان محلی نیز است.

دره دوهزار تنکابن

 

اگر شما از طرفداران مطالب گردشگری بوده و در جست و جوی شناخت و آشنایی با مناطق مختلف ایران و جهان هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که وبلاگ اقامت ۲۴ را دنبال کرده تا با زیبایی های ایران پهناور بیش از پیش آشنا شوید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×