بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» اخبار گردشگری » برپایی نمایشگاه موزه لوور در مشهد
موزه لوور
اخبار گردشگری

برپایی نمایشگاه موزه لوور در مشهد

۲۸ فروردین ۱۳۹۷ 11۰1,457

موزه ها همیشه از مکان های پربازدید در سطح دنیا بوده که نشان دهنده توجه مردم به آثار و فرهنگ گذشتگان در زمان های مختلف است.

موزه لوور پاریس را میتوان بعنوان زیباترین و پربازدید ترین موزه ها نام برد که دارای سی و هشت هزار شی و آثار تاریخی است که همه ساله گردشگران بسیاری را به پاریس می کشاند.

موزه لوور

 

در تصمیمی بجا و قابل تحسین با رایزنی سازمان میراث فرهنگی، تعدادی از آثار جهانی این موزه برای نمایش عموم به تهران آورده شد که با استقبال خوب مردم و مسئولین مواجه گردید.

پس از تهران این بار شاهد این آثار تاریخی و جهانی در موزه بزرگ خراسان در پارک کوهسنگی مشهد هستیم که برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می شود.

در این خصوص ابوالفضل مکرمی فر، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی در گفتگو  با خبرنگار اختصاصی اقامت ۲۴  ابراز کرد: نمایشگاه آثار تاریخی موزه لوور فرانسه در موزه خراسان بزرگ در مشهد برپا می‌شود.

موزه لوور

 

وی با بیان اینکه در حال انجام مقدمات برگزاری این نمایشگاه در مشهد هستیم، تصریح کرد: پس از پایان نمایشگاه در موزه ملی تهران، به مدت دو ماه، اشیای تاریخی موزه لوور پاریس در موزه خراسان بزرگ به نمایش درمی‌آید.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: با توجه به استقبال از نمایش آثار لوور در تهران، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور اظهار علاقه کردند تا آثار تاریخی موزه لوور در مشهد نیز به نمایش گذاشته شود.

موزه لوور

 

وی ادامه داد: پس از رایزنی‌های صورت گرفته، موزه لوور با کلیت این اقدام موافقت کرد و ما در حال انجام مقدمات هستیم تا پس از پایان یافتن نمایشگاه در موزه ملی ایران، این نمایشگاه در مشهد هم برپا شود.

مکرمی فر درباره آثاری که از موزه لوور به مشهد آورده و در موزه خراسان بزرگ نمایش داده می‌شود، تصریح کرد: آثار نمایشگاه شامل بیش از ۵۰ پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلوی نقاشی، چاپ سنگی و… بوده که از میان آن‌ها دو شیء شامل یک تبر مفرغی با کتیبه شاه ایلامی «اونتاش ناپیریشا» و دیگری شیء مفرغی از لرستان به ایران ارتباط داشته و آثار دیگر مربوط به فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق و هند است.

موزه لوور

 

شایان‌ذکر است، نمایشگاه «موزه لوور در تهران» چهاردهم اسفند ۹۶ با حضور ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در موزه ملی ایران افتتاح شد و به مدت سه ماه برقرار خواهد بود که پس از پایان آن به موزه خراسان بزرگ واقع در بوستان کوهسنگی مشهد منتقل و در این مکان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×