بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری خوزستان » سفر به ونیز ناشناخته ایران
تالاب شادگان
جاذبه های گردشگری خوزستان

سفر به ونیز ناشناخته ایران

۲۰ فروردین ۱۳۹۷ 19۰1,621

همه روزه به منظور دیدن جاذبه های گردشگری کشور های مختلف، سفر های زیادی صورت می گیرد. در این بین، ایرانی های بسیاری نیز به همین منظور از کشور خارج شده و هزینه های بسیاری را در آن سوی مرزهای کشور خرج می کنند.در صورتی که اگر از جاذبه ها و نقاط زیبا و دیدنی کشورمان آگاه باشند می توانند تجربه هایی بسیار دلچسب تر را در مناطقی بسیار زیباتر بدست آورند.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی یکی از این مناطق زیبا و خارق العاده همراه باشید.

صراخیه، ونیز ایران

نام شهر ونیز ایتالیا را بارها و بارها همه به وضوح شنیده ایم و بی شک رویای حضور در آن محل و عبور از خیابان های آبی آن را در حالی که سوار بر قایق هستیم در سر پرورانده ایم. قطعا سفر به ونیز ایتالیا برای همه ممکن نیست ولی اگر بدانید که در داخل کشور خودمان نیز منطقه ای با این مشخصات وجود دارد، آن وقت است که دیگر هرگز پا را از مرزهای کشور به بیرون نخواهیم گذاشت .

صراخیه، ونیز ایران

برای دیدن ونیز ایران تنها کافی است به استان خوزستان سفر کرده و به روستای صراخیه این استان وارد شوید.صراخیه یکی از روستاهای خوزستان است که از وسط آن آب جریان دارد و مردم برای عبور و مرور از قایق استفاده می کنند. اینجا ونیز ایران است.

این روستا در نزدیکی تالاب شادگان در بخش خنافره دهستان ناصری واقع شده و به عنوان یکی از روستاهای دارای جاذبه گردشگری خوزستان معرفی شده‌است. صراخیه با بافتی سنتی، یکی از روستاهای قابل مطالعه در استان خوزستان بشمار می آید.

صراخیه، ونیز ایران

این روستا به لحاظ مردم‌شناسی از اهمیت زیادی برخورد بوده و می‌تواند بخشی از فرهنگ بومی منطقه را بازگو کند. اهالی روستا عرب هستند و به زبان عربی صحبت می‌کنند. چگونگی رفت‌وآمد در این روستا و بین روستاهای اطراف همچون رفت‌وآمد در ونیز ایتالیا است. اهالی روستاهای صراخیه و رگبه، ساکنان اصلی این تالاب را تشکیل می‌دهند .

تالاب بین المللی شادگان به عنوان یک تالاب مهم بین المللی شناخته شده است. اما علیرغم تنوع زیستی غنی و جاذبه های گردشگری فراوان، متاسفانه هنوز در کشور و حتی استان خوزستان ناشناخته مانده است. این تالاب با وجود نعمت و ظرفیت های بی شمارش، هیچگاه توسعه و احیای قابل توجه را به خود ندیده است.

متاسفانه باید گفت که تاکنون تمام برنامه های ایجاد شده برای توسعه این روستا، در حد آرزو و رویا مانده، در حالی که اخیرا به علت شرایط بی نظیر تالاب حتی سرمایه گذاران خارجی نیز برای توسعه آن ابراز علاقه کرده اند.

صراخیه، ونیز ایران

رودخانه جراحی بزرگترین تامین کننده آب این تالاب است و بعد از آن بحره که از رودخانه کارون منشعب می شود، تالاب شادگان را تغذیه می کنند. طغیان کارون و مدهای خلیج فارس و بارش های منطقه هم در تامین آب شادگان نقش دارند.

تالاب شادگان باقیمانده تالاب بسیار بزرگی است که زمانی تا هورالعظیم در مرز عراق ادامه داشته و احتمال می رود بخش دور افتاده و جدا شده ای از مجموعه تالاب های گسترده و به هم پیوسته بین النهرین باشد.

تالاب شادگان

به گواه افرادی که در محیط پیرامون تالاب شادگان حضور یافته اند، این تالاب آنقدر زیبا و پر جاذبه است که ارزش و لذت بیش از یک بار دیدن را دارد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×