بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» اخبار گردشگری » جذابیت از دست رفته/ بلندترین پل معلق خاورمیانه در پلدختر تخریب شد
بلندترین پل معلق خاورمیانه
اخبار گردشگری - جاهای دیدنی پلدختر

جذابیت از دست رفته/ بلندترین پل معلق خاورمیانه در پلدختر تخریب شد

۹ فروردین ۱۳۹۷ 12۲1,899

پل معلق پلدختر، مرتفع ترین پل خاورمیانه/ تخریب جاذبه بی مثال گردشگری استان لرستان

ایران کشور پهن آور و وسیعی است که اگر سالها برای گشت و گذار در آن وقت صرف شود، باز هم نقاط دیده نشده بسیاری باقی می ماند. هر گوشه از این کشور کهن را که بنگری، زیبایی، تاریخ، تمدن، فرهنگ و طبیعت جدیدی را دیده و تجربه جدیدی را کسب می کنی.

یکی از مناطق و استان های جذاب و زیبای ایران، استان لرستان است؛ این استان، سرزمینی زیبا با آب و هوای دلپذیر و محصور در میان کوه های مرتفع بوده که در جنوب غربی ایران واقع شده و از قدیمی ترین مناطق کشور به شمار می آید.

 

لرستان از جمله مناطقی است که در هر فصل از سال، ویژگی متفاوتی داشته و ایرانگردان و گردشگران می توانند در هر کدام از فصول سال به استان لرستان سفر کرده و از جاذبه های زیبا و منحصر به فرد آن لذت ببرند.

هنگامی که پای در این استان بگذارید، هر سو که بنگری طبیعت زیبا، آثار تاریخی، آبشار های منحصر به فرد، کوه های سر به فلک کشیده، دره های شگفت انگیز و پل های متعدد تاریخی بسیاری را مشاهده خواهید کرد که هر کدام حرفی برای گفتن دارند.

یکی از مشهور ترین آثار تاریخی و جاذبه گردشگری استان لرستان، پل معلق پلدختر این استان است که به عنوان بلندترین و مرتفع ترین پل معلق جهان شناخته می شود.

 

بلندترین پل معلق خاورمیانه

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی این پل تاریخی و زیبا همراه باشید.

پل معلق پلدختر در کنار دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه بی نظیر و بکر، هر روزه گردشگران بسیاری را به این منطقه کشانده تا با قدم زدن بر روی این پل معلق، اوج هیجان را تجربه کنند.

بلندترین پل معلق خاورمیانه

این پل در جاده پلدختر به اندیمشک و در روستای دره خزینه، در ارتفاعی بیش از ۸۵ متر از سطح روخانه سمیره و با طول ۱۱۲ متر احداث شده که به همین سبب لقب مرتفع ترین پل معلق خاورمیانه را کسب کرده است.

بی شک قدم زدن بر روی این پل با ارتفاع زیاد از سطح رودخانه و تماشای منظره های زیبا اطراف، تجربه ای است بسیار جذاب و جالب که در کمتر نقطه ای بر روی زمین می توان آن را تجربه کرد.

بلندترین پل معلق خاورمیانه

یکی از نقاط جالب توجه در خصوص این پل این موضوع است که یک‌طرف پل در خاک لرستان و طرف دیگر آن به استان ایلام منتهی می‌شود و شما با عبور از روی این پل میتوانید از استانی به استان دیگر سفر کنید.

سطح این پل از تخته چوب‌های باریکی ساخته‌ شده که به‌وسیله کابل به یکدیگر متصل شده‌اند. عبور از این پل چوبی در ابتدا برای گردشگران ترسناک به نظر می‌رسد ، به‌طوری‌که زمانی باد می‌وزد کاملاً می‌توان تکان خوردن آن را احساس کرد و ترس رد شدن از روی پل را چندین برابر می‌کند.

چگونگی ساخت پل معلق دره خزینه

طبق مطالعات انجام شده و جانمایی اولیه، محل احداث سد کرخه ۲ بر روی رودخانه کرخه مشخص گردید، ولی در سال ۸۱ به علت شناسایی یک گسل در منطقه، ساخت و ساز تعطیل شد. از این رو به منظور تعیین محل جدید، مطالعات ثانویه زمین‌شناختی و ژئوتکنیک در محلی دیگر با فاصله تقریبی یک کیلومتر از محل قبلی شروع شد. برای اینکه تردد و حمل و نقل گروه مطالعاتی راحت‌تر صورت گیرد، پل معلق دره خزینه روی رودخانه کرخه ساخته شد.

مسیر دسترسی پل معلق دره خزینه

ابتدا به شهرستان پل‌دختر رفته و از آنجا وارد جاده اندیمشک شوید. پس از سپری کردن مسافت ۴۷ کیلومتر وارد روستای دره خزینه شده و از آن‌جا نیز پس از دو کیلومتر مسیر، به محل کارگاه سدسازی کرخه ۲ برسید. از این محل عبور کرده و پس از ۳ کیلومتر مسیر به بالای پل معلق می‌رسید.

 

بلندترین پل معلق خاورمیانه

اما اخیرا متاسفانه این ظرفیت و جاذبه بی مثال گردشگری کشور و منطقه پلدختر، توسط عده ای افراد ناشناس، از ضلع غربی و در قسمت ماژین استان ایلام تخریب شده و به پایین رودخانه سقوط کرده است که جای بسیار افسوس و ناراحتی دارد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. کتابسرای مرکز

    چقدر غم انگیز

  2. chibekhoonam.net

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×