» اخبار گردشگری » نمایشگاه ملی گردشگری پارس در شیراز برگزار می‌شود
نمایشگاه گردشگری پارس شیراز
اخبار گردشگری

نمایشگاه ملی گردشگری پارس در شیراز برگزار می‌شود

۵ آذر ۱۳۹۶ 10۰1,606

مصیب امیری، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار اقامت ۲۴، از برگزاری دو رویداد بزرگ گردشگری در آذرماه خبر داد و اظهار کرد: نهمین نمایشگاه ملی گردشگری پارس و جشنواره پیوند اقوام ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های شیراز برگزار می‌شوند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور فعالان حوزه گردشگری سراسر ایران و سایر کشورها، از قبیل شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی، مناطق آزاد و نیز سفارتخانه‌های کشورهای مختلف، از تاریخ ۱۹ آذرماه سال جاری آغاز و به مدت چهار روز دایر است.

نمایشگاه گردشگری پارس شیراز

امیری با اشاره به وقفه بیش از ۴ ساله در برگزاری این نمایشگاه، ابراز کرد: در سال‌های گذشته، برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس با مشکلاتی همراه بود که منجر به عدم برگزاری آن می‌گردید؛ اما امسال با تلاش و پیگیری‌های فراوان، این مشکلات برطرف شده و تلاش می‌شود، در جهت توسعه و ترویج گردشگری کشور، این نمایشگاه هرچه قدرتمندتر برگزار گردد.

وی در خصوص جشنواره پیوند اقوام ایران، عنوان کرد: سومین جشنواره پیوند اقوام ایران، هم‌زمان با نهمین نمایشگاه پارس در شهر شیراز برگزار می‌گردد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس اضافه کرد: رویکرد این جشنواره، معرفی و شناساندن لباس و پوشش ادوار مختلف تاریخی ایران بوده و همچنین آئین شکرگزاری در اقوام ایرانی به نمایش گذشته می‌شود.

وی بیان کرد: در این جشنواره، موسیقی‌های سنتی، آئین‌ها و رسوم اقوام گوناگون، صنایع‌دستی و دیگر محصولات و هنرهای اصیل و بومی مناطق دیگر نیز، مانند سوزن‌دوزی سیستان و بلوچستان و گیوه‌بافی پاوه به اجرا درمی‌آید.

نمایشگاه گردشگری پارس شیراز

امیری در خصوص روز آغازین این نمایشگاه بیان کرد: روز ۱۹ آذرماه که روز افتتاح نمایشگاه نیز است، بازدیدکنندگان، تنها مسئولان کشوری و استانی و مقامات سایر کشورها هستند و امکان بازدید برای عموم در روز نخست فراهم نیست.

وی با بیان این موضوع که با هتل‌ها و آژانس‌های شیراز هماهنگی‌های لازم انجام‌شده، عنوان کرد: طی توافق به‌عمل‌آمده با هتل‌های شیراز و همچنین آژانس های این شهر، این مجموعه‌ها خدمات خود را به مخاطبین و بازدیدکنندگان از نمایشگاه پارس با تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصدی ارائه می‌کنند.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×