» اخبار گردشگری » ساعت کاری موزه ها و اماکن تاریخی در نوروز ۱۴۰۳
museum site iran time min
اخبار گردشگری

ساعت کاری موزه ها و اماکن تاریخی در نوروز ۱۴۰۳

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ 7۰557

بنابر اعلام وزارت گردشگری، ساعت کاری موزه ها و اماکن تاریخی در ایام نوروز و رمضان سال ۱۴۰۳ از ساعت ۹ تا ۱۸ است. همچنین برنامه‌هایی برای تحویل سال در برخی اماکن در نظر گرفته شده است.

موزه ها، ابنیه تاریخی و اماکن فرهنگی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۳ از ساعت ۹ تا ۱۸ آماده خدمات‌دهی به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند. ساعت کاری این اماکن در روزهای پنجشنبه و جمعه می‌تواند تا ساعت ۲۰ ادامه پیدا کند که این امر به وضعیت اقلیم و تشخیص مدیرکل میراث فرهنگی هر استان بستگی دارد.

از همین رو اگر در نوروز به سفر می‌روید، بهتر است برای اطلاع دقیق‌تر از ساعت کاری هر مجموعه به سایت یا صفحات آن در فضای مجازی مراجعه کنید.

در «شب‌های قدر» نیز ساعت بازدید اماکن تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌های ملی و جهانی از ۹ صبح تا ۱۷ خواهد بود. فردای شب قدر ساعت فعالیت موزه‌ها از ۱۰ صبح شروع خواهد شد. آنطور که در تقویم رسمی آمده است، شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ مصادف با ده، دوازده و چهارده فروردین هستند.

لازم به ذکر است تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی در روز ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت و سالگرد شهادت حضرت علی (ع) تعطیل هستند.

اگر امسال برنامه موزه‌گردی را برای تعطیلات نوروز در نظر گرفته‌اید، می‌توانید با بهترین موزه‌های ایران آشنا شوید.

منبع: ایسنا

۴.۲/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×