بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » راهکارهای کاهش هزینه سفر : سفرهای کم خرج
کاهش هزینه های سفر
گوناگون

راهکارهای کاهش هزینه سفر : سفرهای کم خرج

۷ تیر ۱۳۹۶ 8۰1,545

با توجه به افزایش هزینه‌ها ممکن است خیلی‌ها از مسافرت در فصل تابستان صرف‌نظر کنند؛ اما اگر بدانید چطور هزینه کنید، می‌توانید سفر خوبی داشته باشید. با این‌وجود خیلی‌ها قبل از سفر، بارها هزینه‌های احتمالی را محاسبه و سعی می‌کنند با آمادگی کامل راهی سفر شوند تا نیاز به هزینه کردن برای وسایل جاگذاشته نداشته باشند.

 

مقاله مرتبط : “چک لیست سفر

 

مقاله مرتبط : “اشتباهات رایج در سفر

 

کاهش هزینه های سفر

برای تقویت این نگاه اقتصادی ، وبلاگ اقامت ۲۴ پیشنهاد‌هایی داشته که به کارتان می‌آید و می‌تواند برای داشتن سفری آسوده، همراه با خاطرات فراموش‌نشدنی مفید واقع گردد.

 

تقسیم هزینه‌ها

 

کاهش هزینه های سفر

خیلی‌ها برای کم کردن هزینه‌های سفر، به فکر یافتن همسفران جدید می‌افتند؛ مطمئناً در سفرهای گروهی هزینه‌های مختلفی مانند ایاب و ذهاب و محل اقامت تا اندازه‌ای کاهش می‌یابد. برای این کار حتماً یک مادرخرج تعیین کنید و با پرهیز از هرگونه اشتباه، به‌دقت تمام موارد خرج گروهی را یادداشت کنید تا بعداً بتوانید سهمتان را بپردازید.

دسته‌جمعی سفر کردن به معنای قسمت کردن مسئولیت‌ها هم بوده و بهتر است هرکدام از افراد گوشه‌ای از کار را بگیرید تا کمتر دغدغه جا و مکان و چطور انجام دادن امور را داشته باشید.

وسیله سفر

کاهش هزینه های سفر

اگر راهتان چندان دور نیست، می‌توانید با توجه به تعداد همسفران خود یک مینی‌بوس و یا ون را به‌صورت دربست کرایه کنید. یادتان نرود حتماً با چند جا تماس بگیرید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. معمولاً هیچ معیاری برای نرخ‌ها وجود ندارد؛ اکنون پس از گرفتن پایین‌ترین قیمت، آن را به تعداد نفرات تقسیم کنید؛ اگر به نفع شما بود چه‌بهتر، در غیر این صورت قطار و اتوبوس در پایانه‌ها منتظر شما هستند.

کاهش هزینه های سفر

یکی دیگر از فواید وسیله نقلیه دربستی، در اختیار بودن آن است. در طول مسیر می‌توانید به‌دلخواه توقف کرده یا از برخی مکان‌ها و روستاهای مسیر، به‌صورت کوتاه بازدید کنید. حتی از این روش می‌توانید در مقصد موردنظر خود نیز بهره مند شوید. یعنی با دربستی و اختیار کردن یک یا دو ماشین به‌صورت ساعتی، از راننده بومی درخواست کنید تا شما را به دیدن جاذبه‌های موردعلاقه‌تان ببرد. با تقسیم کردن کرایه بر تعداد نفرات متوجه خواهید شد که صرفه‌جویی خوبی انجام داده اید.

غذای محلی ارزان‌تر است

کاهش هزینه های سفر

بسیاری از غذاهای محلی که ساده و سالم هستند، از نظر مالی نیز بسیار به‌صرفه‌اند و استفاده از این غذاها تا اندازه‌ای هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. علاوه بر صرفه‌جویی، خوردن غذاهای محلی تجربه‌ای بسیار جدید و لذت بخشی را با خود به همراه دارد.

در کل، یکی از مهم‌ترین نکات در سفر، رعایت رژیم غذایی است. هرگونه افراط‌وتفریط در این زمینه می‌تواند برای شما مشکلاتی را به وجود آورد و سفر را به کام شما و همسفرانتان تلخ کند.

اطلاعات، سرمایه است

کاهش هزینه های سفر

داشتن اطلاعات دقیق از مقصد موردنظر، جاده‌ها و اماکن موردعلاقه برای بازدید، همگی می‌توانند نقش مهمی در کاهش هزینه‌های سفر شما داشته باشند. مطالعه پیش از سفر، خود بخشی از سفر در دنیای ذهنی محسوب می‌شود. علاوه بر آن، دیدار از مکانی که شما از پیشینه آن آگاهی دارید بسیار جذاب‌تر خواهد بود. در این حالت شما می‌توانید اطلاعاتتان را به دوستان و همسفران خود هم ارائه دهید.

رزرو هتل قبل از سفر

کاهش هزینه های سفر

برای محل اقامت و هتل خود، قبل از سفر برنامه‌ریزی کنید و با توجه به مقدار هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، محل مناسبی را انتخاب و قبل از سفر خود اقدام به رزرو آن کرده تا مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد، برای اقامت نشوید.

برای این منظور می‌توانید به سامانه معتبر رزرواسیون اماکن اقامتی کشور، اقامت ۲۴ مراجعه کرده و با انتخاب شهر مقصد موردنظر، فهرستی از هتل‌ها را مشاهده کنید و با توجه به درجه و کیفیت هتل، موقعیت جغرافیایی و هزینه، بهترین هتل را انتخاب نمایید. تنها کافی است از طریق لپ‌تاپ یا موبایل خود وارد وب‌سایت اقامت ۲۴ شده و تاریخ رفت‌وبرگشت را انتخاب کنید تا فهرستی از تمام هتل‌های شهر مورد نظر به شما نمایش داده‌شده و همچنین از تخفیف‌های مناسب آن نیز بهره ببرید.

تهیه لوازم موردنیاز قبل از سفر

کاهش هزینه های سفر

بهتر است برخی از وسایل ضروری را پیش از سفر تهیه کنید تا ناگزیر نباشید این ابزار یا مواد خوراکی را با بهای بیشتر خریداری کنید؛ چیزهایی مانند آب‌معدنی، تنقلات و سایر اقلام.

پیشنهاد میکنیم در وبلاگ اقامت ۲۴، بخش دیگری از این گزارش، با عنوان «آن چیز که بهتر است با خود به سفر ببریم» را دنبال کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×