بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» اخبار گردشگری » گزارش اختصاصی اقامت ۲۴ از آیین روز بزرگداشت فردوسی
بزرگداشت فردوسی
اخبار گردشگری

گزارش اختصاصی اقامت ۲۴ از آیین روز بزرگداشت فردوسی

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ 7۰2,704

خبرنگار اختصاصی اقامت ۲۴، مشهد: کلان‌شهر بزرگ و زیبای مشهد به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) سالانه گردشگران بی‌شماری را به سمت خود می‌کشاند. این شهر زیارتی، تقریباً در همه‌روزهای سال، میزبان گردشگران داخلی و خارجی است. اما علاوه بر زیارت، این شهر برای سیاحت نیز مکان‌های متعددی در داخل شهر و اطراف خود دارد.

یکی از این مکان‌های تاریخی و دیدنی در شهر مشهد، آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر نام‌آشنا و بلندآوازه پارسی است که در روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه هرسال، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

بزرگداشت فردوسی

مقاله مرتبط : ” آرامگاه فردوسی “

۲۵ اردیبهشت‌ماه، سالروز بزرگداشت این شاعر بلندآوازه ایرانی است و این روز به همین منظور، روز ملی فردوسی نام‌گذاری شده است. او که با اثر شکوهمند خود، نقش جوانمردی، اخلاق و ایمان را در بلندای زمان بر تاریخ نشاند و با حکمت و بینش گسترده، فرهنگ غنی ایران را تا فراسوی مرزهای خاکی به دل عاشقان فرهنگ و هنر نمایان ساخت.

شامگاه گذشته نیز به‌رسم هرساله، مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، با حضور خیل عظیم دوستداران و علاقه‌مندان داخلی و خارجی به شعر و ادب پارسی و نیز حضور مسئولان استانی و کشوری، در محل آرامگاه این شاعر عالی‌مقام برگزار شد.

بزرگداشت فردوسی

بزرگداشت فردوسی

بزرگداشت فردوسی

بزرگداشت فردوسی

بزرگداشت فردوسی

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..
×