» جهانگردی » ونیز کوچک باکو؛ گشت و گذار و زندگی روی آب!
ونیز کوچک باکو
جهانگردی

ونیز کوچک باکو؛ گشت و گذار و زندگی روی آب!

۹ شهریور ۱۴۰۲ 1۰2,078

ونیز کوچک باکو یک مکان تفریحی شگفت‌انگیز است که ساختار شهر ونیز در ایتالیا را برای گردشگران تداعی می‌کند. این جاذبه گردشگری در محوطه پارک ساحلی باکو قرار دارد و تجربه متفاوتی از قایق‌سواری را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. اگر جزو افرادی هستید که از دیدن مکان‌های خاص و منحصربه‌فرد لذت می‌برید و نیاز به تفریح و آرامش دارید، حتما در سفر خود به آذربایجان، گشت‌وگذار در ونیز کوچک را در لیست گردشگری خود قرار دهید. به جرات می‌توان گفت که خاطره ساعت‌هایی که در این مجموعه قایق‌سواری کرده‌اید را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه گردشگری و تفریحی فوق‌العاده در باکو با ادامه مطلب همراه باشید.

ونیز کوچک کجاست؟

ونیز کوچک (Little Venice) در شهر باکو و در مساحت بسیار زیادی بنا شده است و به‌عنوان مشهورترین و خاص‌ترین مقصد گردشگری در این شهر محسوب می‌شود. تاریخ ساخت این مجموعه تفریحی به سال ۱۹۶۰بازمی‌گردد، اما در بازسازی سال ۲۰۱۲ تغییرات زیادی روی آن اعمال شد. در این سال حدود ۱۰۰۰۰ مترمربع به مساحت ونیز کوچک افزوده و کانال‌های آبی جدید ایجاد شد و به دلیل گسترش مسیرهای آبی و ظرفیت حرکت در آن، قایق‌های جدید نیز به این مجموعه زیبا اضافه شد.

همان‌طور که اشاره شد، برای تفریح در ونیز کوچک باکو، باید به پارک ملی ساحلی این شهر بروید. ساختار این شهرک کوچک به‌گونه‌ای است که دو جزیره اصلی و بزرگ و چندین جزیره کوچک در آن وجود دارد که توسط پل‌های سنگی زیبا به یکدیگر متصل شده‌اند. قایق‌هایی که در ونیز کوچک سوار می‌شوید کاملا شبیه به قایق‌هایی است که در ونیز استفاده می‌شود. تصور کنید که با خانواده و دوستان خود در قایق‌هایی شبیه به قایق‌های ونیز ایتالیا نشسته‌اید و در کانال‌های آبی در حرکت هستید و گویی در یک شهری که تمام کوچه‌های آن را آب فراگرفته است، حرکت می‌کنید. این لحظات می‌تواند زیباترین و خاص‌ترین خاطره شما از سفر به باکو باشد.

چگونه به ونیز کوچک برویم؟

دسترسی به ونیز کوچک بسیار آسان است، چراکه در یکی از معروف‌ترین قسمت‌های شهر باکو بنا شده است. برای بازدید از این مجموعه تفریحی و گردشگری فقط کافی است به بلوار باکو بروید و ونیز کوچک را که در کنار موزه‌ی فرش قرار دارد، ببینید. ونیز کوچک از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مکان‌های دیدنی در شهر باکو محسوب می‌شود، بنابراین از هر کسی که بپرسید شما را برای رفتن به این شهرک شگفت‌انگیز راهنمایی می‌کند. همچنین اگر در منطقه ساهیل اقامت دارید، می‌توانید با کمی پیاده‌روی، به ونیز کوچک برسید.

اطلاعات بازدید و هزینه بلیط ونیز کوچک

برای بازدید از ونیز کوچک برای ورود نیاز به پرداخت هزینه نیست ولی برای قایق سواری باید بلیط تهیه کنید و این مبلغ شامل ۳ منات به ازای هر فرد است. بلیط برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است. برخی از مشخصات بازدید از ونیز کوچک باکو به شرح زیر است:

آدرس ونیز کوچک:  ۷۳ Neftchilar Ave, Baku 1004

ساعت بازدید ونیز کوچک:  ۱۰:۳۰ الی ۲۳:۳۰

جاذبه های تفریحی ونیز کوچک

تفریحات ونیز کوچک باکو

شاید تصور کنید که مجموعه تفریحی ونیز کوچک فقط شامل قایق‌سواری در کوچه‌پس‌کوچه‌های یک شهرک است، در حالی که در این مجموعه و همچنین در نزدیکی آن، جاذبه‌‌های دیدنی و تفریحی دیگری نیز وجود دارد. بنابراین می‌توانید ساعت‌ها به تفریح و گردش بپردازید و لذت سفر به آذربایجان را دوچندان کنید.

در هر یک از جزیره‌های ونیز کوچک باکو، رستوران‌هایی وجود دارد که می‌توانید بعد از قایق‌سواری به یکی از این رستوران‌ها رفته و با توجه‌به سلیقه خود، غذاهای مختلف اروپای غربی، شرقی و همچنین غذاهای خوشمزه آذربایجان را سرو کنید. مطمئنا بعد از گشت‌وگذار با قایق و دیدن مناظر شگفت‌انگیز این شهرک زیبا، طعم غذایی جدید و متفاوت برای شما جالب خواهد بود.

ظرفیت قایق‌هایی که با آن در این شهر زیبا سیر می‌کنید، ۴ نفر است که یکی از صندلی‌ها به لیدر اختصاص داده می‌شود. از آنجایی که این شهرک درست در کنار ساحل دریای خزر قرار دارد، تداعی حس گشت‌وگذار در ونیز ایتالیا، واقعی‌تر و ملموس‌تر می‌شود.

بعد از بازدید از ونیز کوچک و صرف غذای محلی و فرنگی در رستوران‌هایی که در جزیره‌های مختلف آن قرار دارد، می‌توانید از دیگر مراکز تفریحی نزدیک به این مجموعه مانند سینما بهار، کافه‌ها و ساحل دریای خزر دیدن کنید.

جاهای دیدنی نزدیک ونیز کوچک باکو

بعد از گشت‌وگذار و تفریح در مجموعه ونیز کوچک، می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری نزدیک به آن نیز دیدن کنید، ازجمله:

  • مرکز بین المللی موقام آذربایجان
  • موزه ملی فرش آذربایجان
  • مجسمه بهرام پنجم
  • فانیکولار باکو
  • کاخ شیروان شاه باکو
  • موزه کتاب های مینیاتوری
  • باغ فیلارمونیا
  • موزه ادبیات نظامی گنجوی
  • مسجد محمد باکو

رستوران های نزدیک ونیز کوچک

بعد از ساعت‌ها قایق سواری و گشت‌وگذار در یک شهرک زیبایی که تمام آن را آب فراگرفته است، صرف یک وعده غذای خوشمزه و محلی آذربایجان می‌تواند لذت تفریح شما را دوچندان کند. در صورتی که نمی‌خواهید در رستوران‌های جزایر مختلف ونیز کوچک غذا بخورید، می‌توانید به رستوران‌های نزدیک به این مجموعه بروید، مانند:

  • رستوران زافرانو
  • رستوران چاینار
  • رستوران آرت کلاب
  • رستوران مرسی باکو

بهترین فصل بازدید از ونیز کوچک باکو

بازدید از ونیز باکو

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید پیش از سفر به آذربایجان و دیدن شگفت‌انگیزترین جاذبه گردشگری آن که همان ونیز کوچک است، در نظر داشته باشید، انتخاب زمان مناسب برای سفر است. برای قایق‌سواری در هوایی مناسب و دیدن مناظر سرسبز محوطه این مجموعه، بهتر است که در فصل بهار و تابستان به شهرک ونیز باکو بروید. به‌طور کلی فصل‌های سرد سال برای تفریحات آبی مناسب نیست.

هتل‌های اطراف ونیز کوچک

این یک انتخاب عالی محسوب می‌شود که هتل خود را نزدیک به ونیز کوچک انتخاب کنید تا بتوانید در تمام طول مدت اقامت خود به آن سر بزنید یا تماشایش کنید. اگر چنین قصدی دارید هتل‌هایی که در زیر نام می‌بریم بهترین گزینه‌ها برای رزرو هستند. علاوه‌براین، اگر تمایل داشتین با دیگر هتل‌های این شهر آشنا شوید و به طور مستقیم آن‌ها را رزرو کنید، می‌توانید به صفحه هتل های باکو مراجعه کنید.

  • هتل دنیز یاشت
  • هتل بلو سیل
  • هتل فور سیزن (چهار فصل)

سخن پایانی

اگر قصد سفر به آذربایجان را دارید، حتما به شهر باکو بروید و از بهترین و جذاب‌ترین جاذبه دیدنی و تفریحی آن که به ونیز کوچک باکو شناخته می‌شود، دیدن کنید. با رفتن‌به این مجموعه تفریحی، قایق‌سواری در ونیز ایتالیا برای شما تداعی شده و لحظات خوش و متفاوتی را تجربه خواهید کرد. همچنین صرف غذا در رستوران‌هایی که در جزایر این شهرک شگفت‌انگیز قرار دارد، لذت یک سفر خیالی و رویایی را برای شما دوچندان می‌کند. برای قایق‌سواری در هوایی لطیف و با مناظری سرسبز، بهتر است فصل تابستان و بهار را انتخاب کرده و از دیدن جذابیت‌های این شهرک لذت ببرید.

آیا در مجموعه ونیز کوچک اقامتگاه وجود دارد؟

خیر. مجموعه ساحلی ونیز کوچک فقط یک مکان تفریحی و گردشگری است و امکان اقامت در این مجموعه وجود ندارد.

امکان صرف غذا در ونیز کوچک باکو وجود دارد؟

بله، در تمام جزیره‌های شهرک ونیز، رستوران‌هایی وجود دارد که انواع غذاهای محلی و فرنگی را سرو می‌کنند.

بهترین زمان بازدید از ونیز کوچک چه فصل‌هایی است؟

بهتر است فصل بهار و تابستان را برای بازدید از شهرک ونیز انتخاب کنید تا تمام زیبایی‌ها و جاذبه‌های آن را یکجا و درکنار هم ببینید.

آیا در نزدیکی شهرک ونیز، جاذبه دیدنی دیگری وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید بعد از قایق‌سواری در یک شهرک زیبا و رویایی، از موزه فرش، بلوار ساحلی، سینما بهار و کافه‌های اطراف این مجموعه دیدن کنید.

۲/۵ - (۱۰۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×