بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان گیلان » جاذبه های گردشگری گیلان » جاذبه های دیدنی بندر انزلی » دهکده ساحلی بندر انزلی، بزرگترین باغ شهر ایران
bandar anzali dehkadeh saheli
جاذبه های دیدنی بندر انزلی

دهکده ساحلی بندر انزلی، بزرگترین باغ شهر ایران

۱۳ آذر ۱۴۰۱ 23۳2,130

دهکده ساحلی بندر انزلی یکی از زیباترین شهرک های مسکونی و توریستی شمال کشور است که گشت و گذار در آن می تواند لحظات خاطره انگیزی برای افراد رقم بزند. دهکده ساحلی یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی است که از زمان ساخت تاکنون و با وجود ایجاد شهرک‌های مختلف در استان‌های گیلان و مازندران، همچنان زیباترین شهرک گردشگری و مسکونی شمال کشور به حساب می‌آید.

بازدید از دهکده ساحلی انزلی تا چند وقت پیش برای عموم ممکن بود، اما در حال حاضر رفت و آمد به آن محدود شده است. اگر سری به املاکی‌های آن منطقه بزنید، احتمالاً بتوانید برای اجاره ویلا، فرصت بازدید از دهکده را نیز به دست آورید. شما را دعوت می کنیم به مطالعه این مقاله از اقامت ۲۴ تا بیشتر با این جاذبه منحصربفرد در شهر نیلوفرهای آبی آشنا شوید. با ما همراه باشید.

معرفی دهکده ساحلی بندر انزلی

این مجموعه به عنوان زیباترین شهرک گردشگری کشور از مساحتی بالغ بر ۲۲۰ هکتار برخوردار است که در مجاورت سواحل شگفت انگیز دریای خزر قرار دارد.

با اینکه ویلاهای زیادی در این شهرک ساخته شده اما بیشتر مساحت دهکده ساحلی بندر انزلی به فضای سبز اختصاص یافته است. از این رو لقب بزرگترین باغ شهر ایران را از آن خود کرده است. قدم زدن در خیابان های شیک و در میان این فضاهای سبز، درختان مختلف، استشمام عطر بهارنارنج و درنهایت رسیدن به دریا می تواند برای هر گردشگری جذاب و هیجان انگیز باشد.

این شهرک منحصربفرد دارای امکانات متنوعی همچون ساحل اختصاصی به طول ۲ هزار متر، رستوران، کافی شاپ، مرکز خرید، زمین های ورزشی، بانک و … است.

تاریخچه دهکده ساحلی بندر انزلی

در سال‌های دور، این منطقه شامل ده‌ها هکتار اراضی ساحلی بدون استفاده بود که در آن درختچه های خودرو انار ترش وجود داشت و به همین خاطر به انارکله شناخته می‌شد. بیشتر این زمین‌ها متعلق به یکی از افراد سرشناس بندر انزلی به نام مرحوم حیات بخش بود.

این اراضی در دهه ۴۰ نظر شخصی به نام منوچهر فرهنگی که از مدیران فعال و عاشق سازندگی محسوب می شد را به خود جلب کرد. وسعت بالا، وجود فضای سبز و درختان بسیار و البته مجاورت با دریای خزر موجب جذابیت این منطقه شده و در نتیجه دهکده ساحلی انزلی در سال ۱۳۴۸ توسط مرحوم فرهنگی بنا شد. ازآن زمان تاکنون تغییراتی در این مجموعه انجام شده و بخش ها و امکانات مختلفی به آن افزوده شده است. در کنار بناها و ویلاهای قدیمی، ساخت خانه ها و ویلاهای جدید با طراحی های مدرن نیز در سالهای اخیر در دستور کار قرار گرفته که باعث زیبایی دوچندان این دهکده شده اند.

دهکده ساحلی انزلی

شهرسازی دهکده ساحلی بندر انزلی

شهرسازی دهکده ساحلی انزلی بر اساس استانداردها و معیارهای مختلفی در جهت سهولت دسترسی ساکنین به بخش های مختلف و امکانات، بهینه سازی ترافیک و روانسازی رفت و آمد صورت گرفته است. این مجموعه در مجاورت دریای خزر واقع شده و از غرب به خیابان شریعتی در ساحل قو و از سمت غرب به پارک جنگلی شهرداری بندر انزلی محدود می شود.

طراحی شهرک ساحلی بندر انزلی با ذهنیت ارجح بودن سواحل خزر و اماکن تفریحی و توریستی مانند پاویون های ساحلی، تفرجگاه ها و رستوران ها در مجاورت دریا انجام شده است. از این رو اصلی ترین خیابان این مجموعه که از جنوب و بخش ورودی آغاز و به شمالی ترین بخش و دریا منتهی می شود، بلوار دریا است. این بلوار جذاب در حدود یک کیلومتر طول دارد و مسیر ورودی و خروجی شهرک محسوب می شود.

چهار خیابان اصلی دیگر نیز در دهکده ساحلی بندر انزلی وجود دارند که به صورت غربی و شرقی می باشند. برای رفت و آمد و گشت و گذار در این دهکده خیابان های ساحل، کاسپین، خورشید و رستم تعبیه شده اند که خیابان ها و کوچه های فرعی از همین چهار خیابان منشعب می شوند.

قسمت شرقی دهکده ساحلی انزلی که وسعت بیشتری دارد را می توان قدیمی ترین بخش این مجموعه در نظر گرفت. زیرا در این محدوده اولین آپارتمان ها و ویلاهای مسکونی بنا شده اند که برخی از آنها همچنان معماری کلاسیک خود را حفظ کرده اند.

امکانات دهکده ساحلی بندر انزلی

در زیباترین دهکده ساحلی کشور امکانات متنوع و متعددی وجود دارد که علاوه بر ساکنین این شهرک، مهمانان و گردشگرانی که اقامتگاه در آن اجاره کرده‌اند، می توانند از آنها بهره مند شده و لحظات خوش و خاطره انگیزی را تجربه کنند. رستوران مروارید که در خیابان رستم قرار دارد یکی از بهترین رستوران های ساحلی این دهکده و شهر بندر انزلی محسوب می شود که از فضایی آرامش بخش و سرو انواع غذاهای باکیفیت ایرانی برخوردار است.

اگر به دنبال یک رستوران با محیطی جذاب برای نوش جان کردن غذاهای محلی هستید، باید به سراغ رستوران دهکده ساحلی بروید. این رستوران قدیمی که منوی کافه نیز دارد در انتهای خیابان کاسپین شرقی واقع شده است.

منطقه شنای آقایان و بانوان و تفریحات ساحلی مانند قایق سواری، جت اسکی، والیبال و فوتبال ساحلی و … از دیگر امکانات شهرک توریستی بندر انزلی به شمار می روند. علاوه بر این موارد در دهکده ساحلی انزلی امکانات دیگری همچون فروشگاه و مرکز خرید، مسجد، بانک، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، آلاچیق ها و نیمکت های استراحت، پارک بازی کودکان، زمین های ورزشی به ویژه تنیس و … نیز وجود دارند.

امکانات دهکده ساحلی بندر انزلی

بهترین زمان بازدید از دهکده ساحلی بندر انزلی

اگر می خواهید اوقات خوش و لذت بخشی را در سفر به انزلی و دهکده ساحلی این شهر سپری کنید، پیشنهاد می کنیم فصل های بهار و تابستان را انتخاب کنید. در فصل بهار آب و هوا مطبوع و دل انگیز بوده و گشت و گذار در این مجموعه در زیر باران می تواند بسیار جذاب باشد.

برای عاشقان دریا و تفریحات آبی بهترین زمان بازدید از دهکده ساحلی انزلی فصل تابستان است. در این ایام شما می توانید علاوه بر شنا و قایق سواری در دریای نیلگون خزر، از تفریحات متنوع ساحلی و استراحت در کنار دریا و تماشای طلوع و غروب آفتاب نهایت لذت را ببرید.

باز هم بایستی یادآور شویم که اخیراً بازدید از این منطقه برای عموم محدود شده است و احتمالاً تنها با اجاره ویلا امکان دسترسی به دهکده ساحلی بندرانزلی را داشته باشید.

دسترسی به دهکده ساحلی بندر انزلی

این دهکده شگفت انگیز در منطقه غازیان بندر انزلی و مابین محله های شالیور و بی بی حوریه واقع شده است. شما می توانید برای دسترسی به شهرک توریستی ساحلی انزلی از خودرو شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی های درون شهری استفاده کنید. با ورود به شهر بند انزلی ابتدا به بلوار ابوطالب بروید و سپس از آنجا به راحتی به این شهرک خواهید رسید.

تالاب انزلی

جاهای دیدنی نزدیک

اگر دوست دارید لذت سفر شما به بندر انزلی کامل شود می توانید پس از اقامت در شهرک ساحلی به سراغ دیگر جاذبه های این شهر شمالی بروید. از مهمترین اماکن دیدنی نزدیک دهکده ساحلی بندر انزلی می توان به تالاب انزلی، ساحل قو، پارک جنگلی بندر انزلی، مرقد بی بی حوریه، مرداب گمشده کرد محله، کلیسای پروتستان غازیان و پل میان پشته اشاره کرد.

هتل دلفین انزلی

هتل های نزدیک

بندر انزلی به عنوان یکی از مقاصد سفر محبوب در استان گیلان میزبان گردشگران زیادی در ایام مختلف سال است. از این رو هتل های متعدد و متنوعی در این شهر ساخته شده که کیفیت مناسب و قابل قبولی دارند. اگر دوست دارید در نزدیکی دهکده ساحلی انزلی اقامتی راحت، دلنشین و به یادماندنی را تجربه کنید باید به سراغ رزرو هتل های بندر انزلی نزدیک و با کیفیت نظیر ۴ ستاره دلفین، هتل ۳ ستاره ملورین و هتل ۴ ستاره بهشت تالاب بندر انزلی بروید.

۴.۲/۵ - (۲۲ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۳

  1. علیرضا

    با مطالعه مطلب شما علاقمند به بازدید از این مکان شدیم و بهمراه خانواده بعد طی راهی طولانی هنگام مراجعه متاسفانه از گیت نگهبانی راهمان ندادند و گفتند این شهرک صرفا خصوصی است و بازدید ندارد. لطفا اطلاعات صحیح و موثق به مردم بدهید.

    • علیرضا قانع

      سلام وقتتون بخیر
      متأسفانه در زمان نگارش مطلب منابع به این شکل اشاره کرده بودند، حتما به این مورد رسیدگی میکنیم تا اطلاعات جدید قرار بگیرند.

  2. زیبا میرزایی

    این تقسیم ناعادلانه ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×