بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به خراسان رضوی » مشهد » کافه لاله‌ زار مشهد به شیرینی کنافه‌های ( استانبول ) – عکس + ویدیو
WhatsApp Image 2021 05 24 at 05.27.09 1
مشهد

کافه لاله‌ زار مشهد به شیرینی کنافه‌های ( استانبول ) – عکس + ویدیو

۳ خرداد ۱۴۰۰ 11۰6,934

اگر ساکن مشهد هستید و یا به این شهر سفر کرده‌اید و علاقه‌مند به صرف یک شیرینی کنافه استانبولی خوش‌رنگ و لعاب و خوشمزه به‌ همراه یک استکان چای داغ لاهیجان یا یک فنجان قهوه ترکی خوش‌عطر هستید، باید به سراغ کافه لاله‌ زار مشهد بروید.

این کافی‌شاپ با طراحی و دیزاین زیبا و منوی خاص خود که سرو انواع نوشیدنی‌ها با باقلوا را دارد، یکی از کافه‌های دنج و دلنشین مشهد به شمار می‌آید. با ما همراه باشید تا بیشتر با کافه لاله‌ زار مشهد آشنا شوید.

WhatsApp Image 2021 05 24 at 05.28.26

کافه لاله‌ زار مشهد

این کافه زیبا که یکی از جاهای دیدنی مشهد می باشد با یک دیزاین سنتی و فضایی دلنشین در خیابان ثمانه مشهد قرار دارد. برای دسترسی به کافه لاله‌ زار مشهد ابتدا به بلوار فردوسی رفته و سپس وارد خیابان ثمانه شوید. داخل کوچه ثمانه ۱۳ این کافی‌شاپ خاص واقع شده است. دلیل معروفیت و محبوبیت کافه لاله‌ زار مشهد سرو شیرینی استانبولی باقلوا می‌باشد.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

این کافه در کنار سرو انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و دسرهای خوشمزه، به صورت تخصصی شیرینی کنافه استانبولی را برای مهمانان و مشتریان خود سرو می‌کند. کیفیت کنافه‌های کافه لاله‌ زار مشهد بالا بوده و از طعم و تنوع بسیار خوبی برخوردار است. از کنافه‌های محبوب این کافه می‌توان کنافه نوتلا، کنافه مغز گردو و کنافه مغز پسته را نام برد که در دو اندازه یک نفره و دو نفره بهمراه بستنی و سرشیر تازه و خوش طعم سرو می‌شود.

می‌توانید در کافه لاله‌زار مشهد به همراه چای یا قهوه، به جز کنافه از دیگر دسرهای خوشمزه این کافه مانند انواع باقلواها، انواع کیک و … میل نمایید.

کافه لاله زار مشهد

شیرینی کنافه استانبولی

کنافه، نوعی شیرینی دسر است که ریشه عربی دارد و در سراسر خاورمیانه رواج دارد. این دسر خوشمزه و جذاب در هر یک از کشورهای این منطقه با انواع مختلفی از مواد اولیه تهیه می‌شود اما تقریبا همگی در روش تهیه مشابه هستند. اما بیشتر شهرت کنافه با نسخه ترکی آن گره خورده است. کنافه ترکی یا در زبان ترکی استانبولی” کونفه ” از پر طرفداران‌ترین انواع این دسر در خاورمیانه است که از رشته کادایف، پنیر و شربت باقوا تهیه می‌شود.

در زبان عربی رشته‌های خمیری را «کنافه» می‌نامند و در زبان ترکی به این رشته‌ها «کادایف» می‌گویند. ماده‌ی اصلی این دسر همین رشته‌های خمیری نازک هستند که وسط آن‌ها را خامه، پنیر و مغزهای مختلف می‌ریزند. پس از پختن، کنافه را با شربت شکر معطر شیرین می‌کنند. در اکثر مناطق کنافه را در سینی‌های بزرگ می‌پزند و برش‌هایی از آن را به صورت داغ همراه با یک اسکوپ بستنی یا خامه سرو می‌کنند.

طرز تهیه کنافه استانبولی در کافه لاله‌ زار مشهد

طرزتهیه کنافه ترکی راحت تر از مدل عربی آن می‌باشد. این دسر خوشمزه دستور پخت آسانی دارد و بدون فر و روی شعله گاز می‌توان آن را آماده کرد. برای پخت کنافه استانبولی باید مراحل زیر را طی کنید:

۱. آماده کردن مواد لازم:

رشته کادایف (۲۵۰ گرم)، پسته خرد شده (۱۰۰ گرم)، کره (۲۰۰ گرم)، پنیر لبنه، پیتزا، خامه‌ای، ماسکارپونه یا موزارلا (۲۰۰ گرم)، شکر (۲۵۰ گرم)، گلاب و زعفران ( به مقدار لازم).

۲. تهیه شربت باقلوا:

برای تهیه شربت آب را به همراه شکر روی شلعه بگذارید. شعله را زیاد کنید و هم بزنید تا شکر در آب کاملا حل شود. سپس شعله را کم کنید و حدودا ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا شربت بجوشد و کاملا غلیظ شود. برای طعم‌دهی به این شربت از زعفران دم‌کرده، گلاب، عرق بهارنارنج، هل و … استفاده می‌کنند. بنا به ذائقه خود می‌توانید از هر کدام استفاده نمائید.

۳. آماده‌سازی رشته‌های کادایف:

ابتدا باید ظرف مناسبی برای تهیه آن انتخاب کنید. اگر قالب مناسب نداشتید از ماهیتابه با سایز متوسط (دارای لبه‌های کوتاه) هم می‌توان استفاده کرد. کف تابه خود را با کره کمی چرب کنید. رشته کادایف را به کمک دست کاملا از هم جدا و خرد کنید. سپس با ۱۰۰ گرم کره آب‌کرده کاملا مخلوط کنید تا تمام رشته به کره آغشته شود. نصف رشته‌ها را کف تابه یا قالب مورد نظر خود بریزید و به کمک دست کاملا پهن کنید تا تمام کف قالب را بگیرد. پنیر را روی آن ریخته و تمام سطح رشته را پر کنید. در انتها مابقی رشته را روی پنیر بریزد تا تمام سطح آن را بپوشند.

۴. پخت کنافه:

اکنون تابه یا قالب خود را روی شعله با حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه حرارت ببینید و طلایی شود. در این مدت به کمک یک چاقو لبه‌های دسر را به هم بچسبانید تا در هنگام برگرداندن آن از هم نپاشد. پس از اینکه از طلایی شدن یک طرف کنافه مطمئن شدید باید آن را برگردانید تا روی دیگر نیز طلایی و پخته شود. این کار را به کمک یک بشقاب یا ظرف بزرگ‌تر انجام دهید. قبل از اینکه روی دیگر آن را روی شعله قرار دهید دوباره کمی کف تابه را چرب کنید.

۵. سرو کنافه :

پس از اینکه هر دو طرف دسر کاملا طلایی شد از روی شعله بردارید و شربت را اضافه کنید. می‌توانید شربتی که هنوز گرم است را درون همان تابه به دسر اضافه کنید و بعد آن را سرو نمایید. در آخر با پسته خرد شده و بستنی کنافه را تزیین و سرو کنید.

WhatsApp Image 2021 05 24 at 05.27.09

آدرس کافه لاله زار بر روی نقشه گوگل :

سخن پایانی

شهر مشهد دارای کافی‌شاپ‌ها و کافه‌های متعدد و باکیفیتی می‌باشد اما کافه لاله‌ زار مشهد به دلیل سرو انواع شیرینی باقلوا و مخصوصا کنافه‌های ترکی محبوبیت خاصی دارد. اگر امکان سفر به ترکیه و تجربه میل کردن دسرهای خوشمزه استانبولی را ندارید، در سفر خود به مشهد حتما به این کافه دلنشین سر بزنید و از فضا و دسرهای ترکی خوشمزه آن استفاده کنید.

۳.۸/۵ - (۱۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×