» راهنمای سفر به ایران » بلندترین آبشارهای ایران
آبشارهای ایران
راهنمای سفر به ایران

بلندترین آبشارهای ایران

۱ تیر ۱۳۹۹ 16۰2,152

این روزها همه به دنبال راه فراری از گرمای تابستان هستند. شاید به همین دلیل اولین روز تابستان، روز جشن آب پاشونک است. ممکن است که با دوستانتان شروع به آب بازی کنید یا شاید هم ترجیح دهید زیر یک آبشار بلند بایستید و خنک شوید. بلندترین آبشارهای ایران را می شناسید؟

شما هم در کنار آبشارها عکس دارید؟ کدام ویژگی آبشارها برای ما انقدر جذاب است؟ وقتی در کنار جریانی خروشان از آب، که به پایین سرازیر می شود قرار می گیرید، چه احساس دارید. در این مطلب، سری به بلندترین آبشارهای ایران می زنیم و لحظاتی را کنارشان می نشینیم.

آبشارهای ایران
آبشارهای ایران

مطالب مرتبط:

بلندترین آبشارهای ایران

کوهستان ها بستر مناسبی برای ایجاد آبشارها هستند. به دلیل فراوانی مناطق کوهستانی در ایران، آبشارهای بسیاری در کشور وجود دارند. اما برخی از آن ها شناخته شده تر و بلندتر هستند. بلندترین آبشارهای ایران که ارتفااع آن ها بالای ۱۰۰ متر است شامل:

  • آبشار وروار: ارتفاع ۱۷۶ متر
  • آبشار لاتون: ارتفاع ۱۰۵ متر
  • آبشار سرانکوه: ارتفاع بالای یکصد متر
  • آبشار پیران: ارتفاع حدود یکصد متر
  • آبشار شوی: ارتفاع حدود یکصد متر
آبشار وروار
آبشار وروار

آبشار وروار

آبشار وروار با ارتفاع  ۱۷۶متر، بلندترین آبشار ایران است که از رودخانه “فرق” سرچشمه می گیرد. این آبشار از جاذبه‌های گردشگری عنبرآباد در استان کرمان به شمار می آید. این منطقه دارای پوشش گیاهی سرسبز، از بکرترین جاذبه های طبیعی این استان است. گرمای تابستان موقعیت مناسبی است تا زیر این آبشار بایستید و ساعتی را خنک شوید. برای دسترسی به آبشار وروار از جاده جیرفت به کهنوج امکان پذیر است. پس از دو راهی جهادآباد باید به سمت روستای رود فرق بروید.

آبشار لاتون
آبشار لاتون

آبشار لاتون

آبشار لاتون با ارتفاع ۱۰۵ متر در استان گیلان قرار دارد. در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه قرار دارد که برای دسترسی به آبشار لاتون باید از این مسیر عبور کنید. فاصله آبشار لاتون از روستای کوته کومه، چیزی حدود شش کیلومتر است که پس از ۳ ساعت و نیم به آن جا می رسید. در مسیر صعود به آبشار لاتون به روستای قدیمی آسیو شوان می رسید. در گویش تالشی، آسیو به معنی آسیاب و شوان به معنی کنار رودخانه است. میزان آب آبشار لاتون در فصول مختلف سال متغیر است ولی جالب است که در تمام طول سال آب دارد.

آبشار سرانکوه

سرنکوه یا سرانکوه از دیگر آبشارهای بلند ایران است که در جیرفت استان کرمان قرار دارد. ارتفاع این آبشار ۹۵ متر است و مسیری صعب العبور دارد. به همین دلیل تا کنون بکر باقی مانده است. اطراف این آبشار، جنگل ها و باغ های بسیاری قرار دارند که فضای جذابی است برای پیاده روی.

آبشار پیران
آبشار پیران

آبشار پیران

حالا سری می زنیم به سرپل ذهاب در استان کرمانشاه. آبشار پیران یا ریژاو از دیگر آبشارهای بلند ایران است که از سه طبقه دارد. دو طبقه بالایی، بلندتر و طبقه پایینی کوتاه تر است. پایین ترین طبقه، در زیر درختان قرار گرفته و از بالا دیده نمی شود. ارتفاع زیاد و دیواره ای صخره‌ ای موجب شده تا صعود به بالای آبشار غیرممکن باشد.

آبشار شوی
آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی هم یکی از زیباترین و بکرترین آبشارهای ایران است که در میان رشته کوه های زاگرس خودنمایی می کند. این آبشار در دهکده ای به نام شوی از توابع دزفول در خوزستان قرار دارد. آبشار شوی از گردنه ای بلند سرازیر می شود و ۸۵ متر ارتفاع دارد. آبشار شوی درفصل بهار به ویژه در فروردین، میزبان زیبای گردشگران از راه های دور و نزدیک است. دسترسی به آبشار شوی از دو مسیر امکان پذیر است، یکی از طریق ایستگاه راه آهن تله زنگ از شهرستان دورود و و دیگری از سمت منطقه شیهون دزفول و پیرچل است.

اگر قصد سفر و طبیعت گردی دارید، آبشارها هم می توانند مقاصد هیجان انگیزی باشند.
منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×