بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » روش‌هایی خلاقانه برای استفاده دوباره از کیسه‌های پلاستیکی در سفر !
کیسه پلاستیکی
دانستنی‌های سفر

روش‌هایی خلاقانه برای استفاده دوباره از کیسه‌های پلاستیکی در سفر !

۱۲ دی ۱۳۹۸ 14۰1,912

به عنوان یک عاشق محیط زیست سعی می‌کنم تا حد ممکن از کیسه‌های پلاستیکی استفاده نکنم. اما این کیسه‌ها همینطور که اگر در طبیعت رها شوند، صدمه می‌زنند؛ می‌توانند کاربردی هم باشند. کیسه پلاستیکی به نوعی ضدآب و چندبارمصرف است و می توان از آن استفاده‌های مختلفی کرد. امروز با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا به تعدادی از این کاربردها بپردازیم.

کیسه-پلاستیکی-و-استفاده‌های-دیگر
استفاده از کیسه‌های پلاستیکی

چگونه می‌توان از کیسه پلاستیکی هنگام سفر استفاده کرد؟

با اینکه شخصا از کیسه‎ پلاستیکی برای دریافت خریدهایم استفاده نمی‌کنم، اما گاها که به ناچار کیسه پارچه ای بهمراه ندارن یا خرید به طوری است که مجبور به دریافت کیسه پلاستیکی شوم، سعی می‌کنم لااقل از این کیسه‌ها دوباره استفاده کنم. غیر از این شما قطعا در خانه از انواع کیسه‌های پلاستیکی دارید که بدرد بخور خواهند بود.

مطالب مرتبط:

۶ روش و ابزار کاربردی برای سفر بدون پلاستیک

کیسه پلاستیکی
کیسه پلاستیکی

ما در این مقاله می‌خواهیم با استفاده از این کیسه‌های پلاستیکی، ترتیبی بدهیم تا از رها شدن این ماده شیمیایی که به شدت برای محیط زیست خطرناک است جلوگیری کنیم. با ما همراه باشید.

کاور ضد آب موبایل
کاور ضد آب موبایل

کاور ضدآب موبایل

شما می‌توانید در روزهای بارانی براحتی گوشی خود را درون یک کیسه پلاستیکی زیپدار بگذارید. آب به ندرت درون این کیسه‌های پلاستیکی نفوذ می‌کند و براحتی گوشی تلفنتان را محفوظ خواهد داشت. می‌توانید پس از رسیدن به هتل گوشی را از پلاستاک خارج کنید و پس از خشک شدن پلاستیک دوباره از آن استفاده کنید.

جداسازی لباس یا وسایل خیس و کثیف

اگر کفش‌هایتان پس از کوهنوردی گلی شده یا پس از شنا لباسهای شنایتان خیس است می‌توانید آنها را درون یک کیسه پلاستیکی بسته و درون کیف یا کولتان بگذارید. همینطور می‌توانید طی سفر لباسهای کثیف خود را با این روش از لباسهای تمیزتان جدا کنید. این روش جداسازی علاوه بر تمیز نگه داشتن وسایلتان، به شما برای سازماندهی وسایلتان کمک می‌کند.

جداسازی لباسهای خیس و کثیف
جداسازی لباسهای خیس و کثیف

شست و شوی لباس‌های حساس

کیسه‌های پلاستیکی مخصوصی برای شست و شوی لباس هنگام سفر وجود دارند که بسیار سبک و کم حجمند. با این کیسه‌ها می‌توان بسیار خوب تمیز لباسها را حین سفر شست. اما اگر به این نوع از کیسه‌های بخصوص دسترسی ندارید می‌تواید از یک کیسه پلاستیکی زیپدار بزرگ برای اینکار استفاده کنید. کافیست لباس مورد نظر را با مقداری آب و شوینده درون پلاستیک بریزی، در آنرا ببندید و مقداری آنرا چنگ بزنید! به همین سادگی!

بیشتر بخوانید: شستن لباس در سفر بدون استفاده از ماشین لباسشویی!

نگهداری مدارک

البته می‌توانید از چیزهای بهتر و قطعا گرانتری(!) برای قرار دادن مدارکتان استفاده کنید. اما در صورت عدم دسترسی یک کیسه پلاستیکی مقاوم می‌تواند کارتان را راه بیاندازد. این کیسه‌های پلاستیکی از خیس شدن مدارک داخلشان در مقابل باران مراقبت خواهند کرد.

ساختن کیسه آب سرد!

اگر بخواهید نوشیدنی درون کوله‌پشتیتان خنک بماند یا نیاز به کمپرس آب سرد برای زانوی آسیب دیدتان باشید، یه کیسه پلاستیکی به کارتان خواهد آمد. کافیست کیسه را با یخ پر کنید و تمام! کیسه آب سرد در خدمت شماست! کیسه فریزر‌های زیپی بهترین کیسه پلاستیکی‌ها برای این کاربرد هستند.

کمپرس آب سرد
کمپرس آب سرد

فشرده سازی لباس‌ها!

البته شما می‌توانید پلاستیک‌های مخصوص فشرده‌سازی لباس را خریداری کنید! اما همیشه ‌می‌توانید خودتان در خانه آن‌‍را بسازید. کافیست یک کیسه پلاستیکی زیپدار بزرگ داشته باشید. درون آنرا با لباسهای رول‌کرده خود پر کنید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید هوای داخل آنرا خالی کنید. با این روش می‌توانید از حجم لباسهای داخل کوله خود بکاهید.

فشرده سازی لباس‌ها

فشرده سازی لباس‌ها

سازماندهی لباس‌ها!

شما می‌توانید از چند کیسه پلاستیکی برای سازماندهی فضای کوله یا چمدانتان استفاده کنید. برای مثال یک کیسه برای جوراب‌ها، یکی برای لباس زیر، یکی برای تی‌شرت‌ها و الی‌آخر. استفاده از کیسه ‌پلاستیکی به شما اجازه می‎‌دهد محتویات داخل آنرا ببینید و راحتتر چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید.

سازماندهی سایر وسایل!

همانطور که از کیسه‌های پلاستیکی برای سازماندهی لباسها استفاده کردید می‌توانید از این کیسه‌ها برای سازماندهی بقیه وسایل داخل چمدان یا کوله‌تان هم استفاده کنید.

جمع‌آوری زباله‌ها!

شاید این اولین استفاده‌ای باشد که به ذهن همه ما خطور می‌کند. به همراه داشتن چند کیسه پلاستیکی همواره می‌تواند خیال شما را از بابت جمع‌آوری زباله‌هایتان حین سفر راحت کند.

پانچو با کیسه پلاستیکی
پانچو با کیسه پلاستیکی

ساختن پانچو!

یک کیسه زباله بزرگ را می‌توان به راحتی به یک پانچو تبدیل کرد. کافیست جای سر و بازه‌های خود را درون آن ببرید و آنرا تنتان کنید. بازهم قطعا خرید یک پانچو بهتر خواهید بود ولی با این روش می‌توانید در مواقع اضطرای کار خودتان را راه بیاندازید .

۴.۸/۵ - (۲۲۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×