بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » ورزش های زمستانی و لذت هیجانی برفی
ورزش های زمستانی
گوناگون

ورزش های زمستانی و لذت هیجانی برفی

۲۵ آذر ۱۳۹۸ 24۰5,863

با سرد شدن هوا و برف پوش شدن طبیعت، تفریحات و ورزش های زمستانی هم طرفداران زیادی پیدا می کنند. بسیاری از ما مدت ها منتظر روزهای برفی بودیم تا بار دیگر دور هم جمع شویم و تفریحات و بازی های زمستانی را تجربه کنیم.

در روز های سرد اما قشنگ زمستان، از تیوب سواری و برف بازی تا اسکی و یخ نوردی، افراد بسیاری را جذب فضاهای اطراف شهر ها می کند. پیشنهاد می کنیم از خانه خارج شوید و لذت بردن از حال و هوای برفی و بازی های هیجان انگیز زمستانی را از دست ندهید.

ورزش های زمستانی
ورزش های زمستانی

در این مطلب نگاهی داریم به تفریحات زمستانی و مقاصدی که می توانید برای این منظور برگزینید. پس آماده یک سفر زمستانی شوید. همراه اقامت ۲۴ باشید:

مطلب مرتبط: لیست پیست های اسکی ایران

مطلب مرتبط: توچال تهران : پیست اسکی و تله کابین توچال با تصویر

تفریحات و ورزش های زمستانی

تیوب سواری
تیوب سواری

تیوب سواری

یکی از سرگرمی های هیجان انگیز، کم هزینه و شاد زمستان، تیوب سواری است. هر کسی که یک بار آن را امتحان کرده باشد، هر سال با بارش اولین برف زمستانی، به سمت ارتفاعات می رود تا جیغ و خنده و هیجان را همزمان تجربه کند. سُر خوردن در سراشیبی های پوشیده از برف، سوار بر تیوب، همراه دوستان و منظره‌ های سفید رنگ، تجربه ای است که هر سال انتظار آن را می کشیم.

سوار شدن بر تیوب و سر خوردن در سراشیبی های تند و بالا پایین پریدن بر روی برف ها، شاید تا حدی خطرناک به نظر برسد اما با رعایت نکات ایمنی می شود این تجربه را خاطره انگیز کرد. استاندارد بودن تعداد نفرات و سالم بودن تیوب، مواردی هستند که با رعایت آن می توانید از بروز خطر جلوگیری کنید.

اغلب در دامنه کوه ها و یا تپه های اطراف شهر ها، می توان فضاهایی مناسب برای تیوب سواری پیدا کرد.

یخ نوردی
یخ نوردی

یخ نوردی

با این که کوهنوردی یکی از تفریحات پر هیجان است، اما یخ نوردی هیجانی دو چندان دارد. بالا رفتن از مسیری یخی در حالی که برای حفظ تعادل خود، با شدت تبر را در میان یخ ها فرو می کنید، یک ماجراجویی منحصر به فرد است که از هر کسی بر نمی آید!

صعود از آبشار ها و صخره های عظیم یخی، تجهیزات و مهارت بالایی می طلبد. از ملزومات این ورزش، بدنی ورزیده، تجهیزات حرفه ای و آشنایی با تکنیک های مخصوص است. البته یخ نوردی هم فعالیتی پر هزینه است که افراد خاصی آن را به صورت حرفه ای دنبال می کنند. اما هستند افرادی که در نقاط کوهستانی ایران، به یخ نوردی مشغولند.

این ورزش می تواند بسیار خطرناک باشد و نیاز به آموزش دارد. توصیه ما این است که بدون آموزش و مربی هرگز سراغ آن نروید حتی اگر تجهیزات کاملی هم داشته باشید. یکی از مشهور ترین مدارس یخ نوردی ایران، مدرسه میگون در منطقه رودبار قصران است. معمولا در اکثر مناطق کوهستانی ایران، می توان مکان های مناسبی برای یخ نوردی پیدا کرد.

اسکی
اسکی

اسکی

اسکی هم یکی دیگر از ورزش های زمستانی مفرح و پر هزینه است که چند شاخه متفاوت دارد. این شاخه ها شامل اسکی آلپاین، اسنوبورد و حتی اسکی روی ماسه و چمن دارد. با رسیدن فصل زمستان و نشستن برف بر روی کوهستان، علاقه مندان به اسکی، راهی پیست های اسکی می شوند. با این که اسکی یک ورزش انفرادی است اما باعث جمع شدن ورزشکاران در کنار یکدیگر می شود.

معروف ترین پیست های اسکی ایران، پیست اسکی دیزین، شمشک، توچال، آبعلی و دربندسر در اطراف تهران، پیست اسکی خوشاکو در ارومیه، پیست کاکان در استان کهکیلویه و بویراحمد، پیست بیجار در استان کردستان و پیست سهند در تبریز هستند.

پاتیناژ
اسکیت روی یخ

اسکیت روی یخ (پاتیناژ)

اسکیت روی یخ یا پاتیناژ، یکی از لذت بخش ترین ورزش های زمستانی است که حتی بینندگان را هم مسحور حرکات خارق العاده ورزشگاران می کند. انجام حرکات نمایشی سریع و ظریف بر روی یخ در حالی که بر روی تیغه های فلزی ایستاده ای، هیجانی وصف ‌نشدنی دارد. چرخیدن و پریدن و سرخوردن های پی در پی، صحنه هایی خیره کننده می آفرینند.

شاید به نظر برسد که پاتیناژ تنها در کشور های سردسیر ممکن است اما در ایران هم چندین پیست یخی وجود دارد. در تهران، مشهد و شهر های دیگر، باشگاه ها و پیست هایی به این منظور در دسترس هستند.

اسنوکایتینگ
اسنو کایتینگ

کایت سواری در برف (اسنو کایتینگ)

کایت سواری در برف هم یکی دیگر از ورزش های زمستانی است و آن را می توان تلفیقی از پرواز و اسکی دانست که به کمک کایت و اسنوبورد یا چوب های اسکی انجام می شود. این ورزش از جمله تفریحات پر مخاطره و ریسکی است که طرفداران زیادی در دنیا دارد. با این حال در ایران شاید زیاد شناخته شده نباشد.

اسنو کایتینگ اولین بار در اتریش ابداع شد و اکنون افرادی هستند که در پیست های اسکی ایران از آن استقبال می کنند. شدت و جهت وزش باد مهم ترین عامل موثر در بالا رفتن کایت و مسیر حرکت است. با توجه به این که دست های ورزشکار باید کایت را کنترل کند، از این جهت در مقایسه با اسکی کمی دشوار تر است.

unnamed

پرش با اسکی

پرش با اسکی یکی دیگر از ورزش‌های زمستانی است که با اسکی تلفیق شده و لذت بیشتری را برای ورزشکار ایجاد می‌کند. در این ورزش، ورزشکار سعی می‌کند علاوه بر عبور از یک سراشیبی که از برف پوشیده شده است، با پرش از آن در دورترین نقطه ممکن در زمین فرود بیاید. چوب اسکی‌هایی که در این ورزش زمستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بزرگتر و پهن‌تر از حالت عادی است.

4 3

باندی

اگر جزو افراد علاقه‌مند به فوتبال هستید، حتما از باندی خوشتان می‌آید. باندی یکی دیگر از ورزش‌های زمستانی است که شباهت بسیار زیادی به هاکی روی یخ دارد.در این ورزش، بازیکنان توسط یک چوب باندی توپ را به سمت دروازه حریف پرتاب می‌کنند. قوانین حاکم بر این بازی شباهت بسیار زیادی به قوانین فوتبال دارد. اندازه زمین آن به اندازه زمین فوتبال است و پوشیده از یخ است. درست مانند فوتبال هر تیم دارای ۱۱ بازیکن است و انجام بازی در کل در دو نیمه ۴۵ دقیقه‌ای انجام می‌شود. به علت شباهت زیاد این بازی به فوتبال، گاهی به آن فوتبال زمستانی نیز می‌گویند.

روزها و سفرهای زمستانی تان، برفی و سرد و دلتان گرم 🙂

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۸/۵ - (۲۵۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×