» دانستنی‌های سفر » امنیت پول در سفر، نکاتی برای حفاظت از دارایی های گردشگران!
امنیت پول در سفر
دانستنی‌های سفر

امنیت پول در سفر، نکاتی برای حفاظت از دارایی های گردشگران!

۱۶ آبان ۱۳۹۸ 11۰2,281

شاید حتی برای شما هم اتفاق افتاده باشد. دختربچه‌ای زیبا که توجه شما را جلب می‌کند تا متوجه نشوید پدرش جیب شما را می‌زند. این نوع از دزدی‌ها در سراسر دنیا بویژه برای گردشگران اتفاق می‌افتد. معمولا گردشگر آنقدر درگیر پیدا کردن آدرس و مشاهده جاذبه‌هاست که متوجه اطرافش نیست. این بهترین فرصت را به جیب‌برها می‌دهد تا از این غفلت نهایت سوء استفاده را بکنند! این موضوع سبب می‌شود امنیت پول هایتان یکی از دغدغه‌های سفر بشود. امروز با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید با نکته‌هایی برای امنیت پول در سفر.

امنیت پول در سفر
امنیت پول در سفر

برای امنیت پول در سفر چه باید کرد؟

مطمئنا شما هم می‌دانید که بی‌پولی در سفر می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. بنابراین مراقبت از مدارک و پولهایتان بسیار مهم است. برای پیش‌گیری از این اتفاق بهتر است به نکاتی که گفته می‌شود خوب دقت کنید.

کجا برای قرار دادن پول امن تر است
کجا برای قرار دادن پول امن تر است

مطالب مرتبط:

نکات مهم درباره وسایل سفر

محل نگهداری چیزهای با ارزش

محل نگهداری پولها، کارت‌های اعتباری، مدارک شناسایی و پاسپورتتان بسیار مهم است. بهتر است در طول راه و مسیرها آنها را در کیف مخفی یا کمری نگه دارید. نگه داشتن لوازم با ارزش در کیف دستی یا کوله‌پشتی را اصلا به شما توصیه نمی‌کنیم. این کیف‌ها بسیار برای قاپیده شدن راحت هستند. حتی کیف پول جیبی که در جیب جلوتان باشد هم می‌تواند هدف ی دزد ماهر قرار بگیرد.

جیب‌برها در کمین‌اند - امنیت پول در سفر
جیب‌برها در کمین‌اند – امنیت پول در سفر

اما پیشنهاد ما به شما همواره استفاده از کیف‌های پول مخفی است. این کیف‌ها که براحتی زیر لباستان مخفی می‌شوند، مدل‌های مختلفی هم دارند. بعضی دور گردن می‌افتند، بعضی به کمر بسته می‌شوند و حتی بعضی زیر کمربند قرار می‌گیرند. این کیف‌ها به هنگام سفر در قطار یا در شلوغی ها بسیار کارآمد هستند. سعی کنید کیفی که برایتان راحت باشد را انتخاب کنید.

فکر می‌کنید اگر لوازم با ارزشتان را در گاوصندوق هتل بگذارید جایش به طور حتم امن است؟ الزاما خیر. بهتر است بدانید باز کردن گاوصندوق هتل‌ها اصلا کار سختی نیست. از طرفی بیشتر هتل‌ها زیر بار گم‌شدن چیزی از داخل گاوصندوق اتاق نمی‌روند.

نکته دیگر برای امنیت پول هایتان اینست که هرچیزی دارید را یک جا نگه ندارید. اگر همسفر دارید بهتر است پول را بین دو نفرتان تقسیم کنید. در این صورت اگر یکی از شما مورد دزدی قرار گرفت کاملا بی‌پول نمب‌شوید. اگر هم تنها سفر می‌کنید بهتر است مقداری از پولتان را در جای امن دیگری بگذارید.

استفاده از کیف پول مخفی
استفاده از کیف پول مخفی

یکی از کارهایی که گردشگران حرفه‌ای می‌کنند کیف پول جعلی است. استفاده از یک کیف پول با کارت‌های اعتباری منقضی به عنوان طعمه. بهتر است مقداری پول محلی برای استفاده روزانه‌تان را در جایی در دسترس قرار دهید. با این روش مجبور نیستید برای هر خرید کل پولتان را از محل مخفی خارج کنید.

امنیت پول در عابربانک

از آنجا که کارت بانکی شما به عنوان دسترسی مستقیم به دارایی‌هایتان محسوب می‌شود، باید از آن مراقبت کنید. در زیر به نکاتی برای امنیت پول هنگام استفاده از ATM یا عابربانک می‌پردازیم.

امنیت پول در عابربانک ATM
امنیت پول در عابربانک ATM
  • رسید دریافت خود را بردارید.
  • به اطرافتان آگاه باشید. اگر دستگاه کند کار می‌کند یا در جای مخفی و تاریک قرار گرفته از دستگاه دیگری استفاده کنید.
  • نزدیک عابربانک شروع به شمردن پولهایتان نکنید.
  • اگر با ماشین به عابربانک می‌روید، ماشین را روشن با در باز رها نکنید.
  • اگر عابربانک خود را گم کردید، سریعا با بانک خود تماس بگیرید و آنرا بسوزانید.

 

منبع: اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×