بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » استان یزد » بافق » جاهای دیدنی بافق، سفر پاییز به دل کویر
جاهای دیدنی بافق
بافق

جاهای دیدنی بافق، سفر پاییز به دل کویر

۱۴ مهر ۱۳۹۸ 12۱2,210

و اما بافق، شهری کویری است که می تواند مقصد خوبی برای سفر پاییزی شما باشد. بافق از جاهای دیدنی استان یزد است. این شهر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد. آب و هوای داغ و خشک در تابستان و سرد و خشک در زمستان ویژگی بافق است.

جاهای دیدنی بافق
جاهای دیدنی بافق

مطلب مرتبط:بافت قدیم یزد

روستا ها و دهستان های اطراف این شهر هم از دیگر جاذبه های گردشگری هستند که نباید در سفر پاییز از نظر دور داشت. این روستا ها شامل قطرم، شادکام و باجگان هستند. اما بپردازیم به جاذبه های گردشگری بافق:

صنایع دستی بافق
صنایع دستی بافق

سوغات بافق

محصولات کشاورزی بافق، از مهم ترین سوغات این شهر است. گندم، خرما، پسته، روناس و انار از سوغات بافق هستند. همچنین صنایع دستی این شهر از جمله قالی و زیلو، پادری و حصیربافی هم می توانند ره آورد خوبی باشند.

خانه وحشی بافقی
خانه وحشی بافقی

جاهای دیدنی بافق

بافق از قدیمی تریم شهر های استان یزد است. از جمله آثار تاریخی و جاهای دیدنی بافق می توان مسجد جامع بافق (۵۳۷هجری)، آرامگاه امام زاده عبد الله بن موسی بن جعفر (قرن چهارم هجری)، مدرسه علمیه بافق، تپه های باستانی قاضی میر جعفر، قلعه باقر آباد و ارگ عبدالرضا خان را نام برد.

آثار باستانی بافق

شهر بافق، شهری با قدمت دیرینه است که می توان آثار باستانی و جاهای دیدنی فراوانی در آن جا مشاهده کرد. از جمله جاذبه های تاریخی بافق شامل:

مطلب مرتبط: آشنایی با اماکن تاریخی یزد

مسجد جامع بافق
مسجد جامع بافق

مسجد جامع بافق

یکی از قدیمی ‌ترین اماکن بافق، مسجد جامع آن است که متاثر از سبک معماری دوره صفویه است. مسجد جامع بافق از جمله بنا های ثبت شده در فهرست آثار ملی است. این مسجد دو بخش تابستانی و زمستانی دارد. شبستان، کاشی‌ کاری ها و گچبری های سقف آن از جذابیت های این بنا است.

قلعه باقر آباد بافق
قلعه باقر آباد بافق

قلعه باقر آباد

قلعه باقر آباد متعلق به دوره قاجاریه است. این قلعه خشت و گلی در سه مرحله ساخته شد. این قلعه دارای بخش های مختلفی شامل برج شمالی، برج جنوبی، حصار دور قلعه و برج شمالی آن است.

کاروانسرا و میدان خان بافق
کاروانسرا و میدان خان بافق

کاروانسرای میدان خان بافق

کاروانسرای میدان خالق، در بافت قدیم شهر بافق در میدانی به همین نام واقع شده است. برخی از مردم بر این باورند که خانه وحشی بافقی، شاعر قرن دهم نیز در این میدان قرار داشته است. امروزه این مکان، محل استقرار اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهر بافق است.

امام زاده ظهیر الدین عبدالله بن موسی بن جعفر
امام زاده ظهیر الدین عبدالله بن موسی بن جعفر

امام زاده ظهیر الدین عبدالله بن موسی بن جعفر(ع)

بنای امامزاده عبداالله بافق، متعلق به قرن سوم هجری است و زیبایی گنبد آن زبانزد است. برخی از صاحب نظران، این بنا را مشابه بنا های پیش از ظهور اسلام و متناسب با سبک میترائیسم می دانند. گنبد این امامزاده به لحاظ معماری، در دنیا کم نظیر است.

کویرنوردی بافق
کویرنوردی بافق

جاذبه های گردشگری طبیعی بافق

بافق در منطقه ای کویری قرار دارد که چشم انداز های زیبایی از بیابان را به تصویر کشیده است. این منطقه به ویژه برای سفر پاییز می تواند یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری باشد. جاهای دیدنی طبیعی بافق شامل:

مطلب مرتبط: بهترین کویر های ایران برای کویر نوردی

طبیعت گردی در بافق
طبیعت گردی در بافق

براریگ بافق

براریگ بافق از دیدنی ترین و زیباترین ترین مناطق این منطقه است. این جاذبه گردشگری، منطقه ای وسیع از تلماسه ها و تپه های شن روان است. ریگ های روان تپه هایی دیدنی در جاده قطرم و دهستان مبارکه و حسن آباد به پدید آورده اند که جذابیت خاصی به کویر بخشیده است.

رودخانه های بافق

بافق هیچ رودخانه دائمی ای ندارد اما چند رودخانه فصلی و غیر دائم دارد. یکی از آن ها رودخانه شور نام دارد که از ارتفاعات بردسیر کرمان سرچشمه می گیرد و در نهایت به کویر دره انجیر در شمال شرق بافق سرازیر می شود. این منطقه بسیار بکر و دیدنی است و گردشگران می توانند گله های شتر و دسته های پرندگان مهاجر و بومی را مشاهده کنند.

کویرهای شهرستان بافق

بخش های وسیعی از شمال، شرق و غرب بافق، مملو از باتلاق، نمکزار و کویرها است. کویر دره انجیر در شمال بافق یکی از آن کویر ها است.

سفری دلچسب با اقامت در هتلی درجه یک

سفر به شهر بافق که یکی از شهرهای زیبا و پر جاذبه استان یزد محسوب می شود را با اقامت در هتل بافق زیباتر کنید. ما لیستی از بهترین هتل ها را آماده کرده ایم که بیشترین میزان رضایت مسافران قبلی را داشته اند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. زارع

    سلام خیلی عالی بود
    درجه یک بود
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×