بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » سفر هوایی با کودک، پیش بینی ها و الزامات
سفر هوایی با کودک
دانستنی‌های سفر

سفر هوایی با کودک، پیش بینی ها و الزامات

۶ مرداد ۱۳۹۸ 7۰1,554

برای بعضی از ما سفر کردن با بچه ها سخت به نظر می رسد اما بعضی ها هم سفر کردن با بچه ها را دوست دارند. قطعا سفر با کودکان تفاوت هایی با سفر های دیگر دارد. اما سفر با بچه ها هم می تواند بسیار لذت بخش باشد در صورتی که نکاتی را رعایت کنید. بنابراین با رعایت برخی نکات می توانید سفری راحت هم برای خودتان و هم برای فرزندتان رقم بزنید.

برای سفر با کودکان ابتدا باید صبور باشید و با آرامش به درخواست ها و نیازهای او پاسخ دهید. همچنین لازم است برخی تجهیزات و وسایل مخصوص کودک را همراه داشته باشید. به علاوه به برخی مهارت ها و اطلاعات در خصوص مسایل مربوط به کودک هم باید مسلط باشید تا در صورت لزوم بتوانید بدون نیاز به کمک دیگران از پس آن بربیایید.

در بیشتر مواقع، سفر با کودکان، به وسیله هواپیما راحت تر و ایمن تر از وسایل نقلیه دیگر است. سفر با هواپیما کوتاه تر است و دسترسی به امکانات بهداشتی و رفاهی هم راحت تر است. برای برخی موارد، لازم است پیش از سفر اقدام کنید:

مطلب مرتبط: سفرهای هوایی ؛ چالش های پیش رو و راههای مقابله با آنها

سفر هوایی
سفر هوایی

اقدامات لازم پیش از سفر 

یکی از مواردی که لازم است پیش از سفر انجام دهید این است که اطلاعات مفصلی در رابطه با مقصد سفر کسب کنید. به کودکتان هم عکس هایی از مقصد نشان دهید. مکان ها و جاذبه هایی که برای کودکان جذاب است را یادداشت کنید تا در برنامه سفر بگنجانید.

تست کردن غذاهای محلی هم یکی از جذابیت های سفر است. اما پیشنهاد می کنیم قبل از سفر درباره مواد استفاده شده در غذاها و خوراکی های محلی اطلاع کسب کنید.

ممکن است کودک شما به برخی از آن ها حساسیت داشته باشد و یا برخی از آن ها را دوست نداشته باشد. اما خوب است که از قبل در این باره اطلاعات کافی داشته باشید.

توصیه ما این است که همه رستوران های اطراف محل اقامتتان را پیدا کنید و نوع غذاهای آن را بررسی کنید. لازم است چندین گزینه در دسترس داشته باشید تا در صورتی که غذاهای یک رستوران باب طبع کودک نبود و یا این که با معده او سازگار نباشد، انتخاب های دیگری هم داشته باشید.

اما یکی از مهم ترین و آخرین کارهایی که لازم است پیش از سفر انجام دهید، تعویض پوشک کودک است. پیشنهاد می شود که تا پیش از سفر اجازه بدهید کودک تا می تواند بازی کند و انرژی اش را تخلیه کند تا در طول پرواز بخوابد. هنگام تیک‌آف و لندینگ هم زمان خوبی برای شیر دادن به کودک است. شیر خوردن کودک کمک میکند تا از گوش درد شدن او جلوگیری شود. پستانک هم می تواند گزینه خوبی به این منظور باشد.

یکی از مواردی که بهتر است رعایت کنید این است که برای محافظت از بدن کودک در برابر آسیب و آلودگی، لباس پوشیده برایش آماده کنید. پوشیدن شلوار از نظر بهداشتی بهتر از شلوارک و دامن است.

سفر هوایی با کودک
سفر هوایی با کودک

وسایل ضروری سفر با کودک

لازم است حتما برخی وسایل را در هواپیما برای سفر با کودک، همراهتان باشد. اغلب، این وسایل زیاد هستند، بنابراین لازم است یک کیف استاندارد و راحت همراه خود داشته باشید. استفاده از کوله پشتی می تواند بهترین گزینه باشد چون دستانتان آزاد است. موارد ضروری سفر با کودک شامل:

  • پوشک ( یک عدد به ازای هر یک ساعت پرواز)
  • داروهای کودک
  • ژل ضدعفونی کننده‌ دست
  • دستمال مرطوب
  • پد تعویض
  • اسباب بازی و وسایل سرگرمی
  • بطری آب یا قمقمه
  • شیرخشک
  • لباس تمیز برای کودک
  • غذای آماده
کودک در هواپیما
کودک در هواپیما

سرگرم کردن کودک در طول پرواز، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید پیش از سفر فکری برای آن بکنید. سرگرم بودن کودکان موجب می شود که هم خودتان آرامش بیشتری داشته باشید و هم کودک متوجه زمان نباشد.

هنگام بستن چمدان دقت کنید که چیزی را جا نگذارید. استفاده از یک چک لیست که قبلا تهیه کرده اید موجب می شود تا هم چیزی را فراموش نکنید و هم استرس کمتری برای جمع آوری وسایل داشته باشید.

مطلب مرتبط: جت لگ یا پرواز زدگی چیست و چگونه می توان با آن مقابله کرد؟

سفر کودک
سفر کودک

در طول پرواز

انتخاب صندلی

برای انتخاب صندلی کودکان حتی اگر قوانین ایرلاین ‌ها هم به شما اجازه می دهد تا کودکان زیر دو سال را روی پای خود بنشانید، اما بهتر است صندلی جدا برای او رزرو کنید. رزرو صندلی جداگانه برای کودک، هم برای خودتان آرامش بیشتری دارید و هم کودکتان راحت تر است.

حرکت در راهرو های هواپیما

قدم زدن در راهرو های هواپیما به ویژه در پرواز های طولانی برای جلوگیری از خستگی، می تواند مفید باشد. اما اگر کودکتان نیز همراه شما در حال راه رفتن است، مراقب تکان های شدید هواپیما باشید.

برنامه هایتان را با خواب کودک تنظیم کنید

در طول سفر ممکن است برنامه خواب کودک بسیار تغییر کند. اما سعی کنید تا حد امکان طوری برنامه ریزی کنید که خواب کودک جابه جا نشود. به این ترتیب خودتان هم آرامش بیشتری دارید و کودکتان هم در طول برنامه ها، سرحال تر خواهد بود. اگر بتوانید پیش از سفر، امکان تحرک بیشتر کودک را فراهم کنید، احتمالا در طول پرواز می خوابد.

به طور کلی سفر با کودک، نیاز به تهمیدات و پیش بینی هایی دارد که قطعا هر مادر و پدری خیلی بهتر شرایط کودک خود را می دانند و بهتر از هر کس می توانند نیاز هایش را برطرف کنند.

 

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×