بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری گلستان » آبشار لوه گلستان
آبشار لوه
جاذبه های گردشگری گلستان

آبشار لوه گلستان

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ 12۰1,914

در بین تمام استان های شمالی ایران، استان گلستان به داشتن مناطق بکر و طبیعت خارق العاده معروف می باشد. آبشار لوه یکی از منحصر به فردترین جاذبه های طبیعی این استان می باشد که تلفیق صدای آب و طبیعت سرسبز در آن براحتی به چشم میخورد.

آبشار لوه که در جنگل های هیرکانی واقع شده است، مجموعه ای از آبشارها می باشد که در کنار هم گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند. برای آشنایی بیشتر با آبشار لوه در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های گرگان از اقامت24

 

مقاله مرتبط : “معرفی آبشارهایی استان گلستان

مقاله مرتبط : “درباره ترکمن صحرا بیشتر بدانید

 

آبشار لوه

معرفی آبشار لوه

آبشار لوه یکی دیگر از آبشارهای خزه ای استان گلستان می باشد که در ۲۰ کیلومتری گالیکش واقع شده و در روزهای گرم تابستان، خنکای دل انگیزی را به طبیعت اطراف می بخشد. ساختار پلکانی و طبقاتی این مجموعه از آبشارها در کنار صخره های بزرگ پوشیده از خزه و درختان سر به فلک کشیده ی جنگل، منظره ی فوق العاده زیبایی را به تصویر کشیده اند که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. لازم است بدانید که آبشارهای طبقاتی لوه، در نهایت حدود ۷۰ متر ارتفاع دارند و سرازیر شدن آب بر روی هر طبقه، منظره ای زیبا برای ثبت تصاویر خارق العاده می باشد.
در فاصله ی بسیار کم با این آبشار، روستایی به نام لوه قرار گرفته است و در نتیجه می توان برای استراحت به اقامتگاه ها و خانه های بومیان این منطقه رفت.

 

آبشار لوه

بهترین زمان بازدید از آبشار لوه

از آنجا که آبشار لوه در جنگل های هیرکانی قرار گرفته است، به همین خاطر تورهای طبیعت گردی زیادی به این منطقه سفر می کنند. عبور از لابه لای درختان افرا و توسکا و شنیدن صدای آبشار چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. برای اینکه بتوانید زیباترین چهره ی آبشار را ببینید و از سفرتان لذت ببرید، باید بهترین زمان را انتخاب کنید. با توجه به شرایط آب و هوایی استان گلستان و بارش زیاد در بهار و فصل های سرد، در نتیجه تابستان می تواند گزینه ای مناسب برای تماشای این آبشار باشد. البته اگر تجهیزات طبیعت گردی به اندازه کافی همراه داشته باشید، بدون شک دنیای هزار رنگ پاییز در این منطقه بی مانند خواهد بود.

 

دسترسی به آبشار لوه

بعد از اینکه وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای طبیعت گردی را تهیه کردید و با توجه به شرایط تان، زمان مناسبی را برای بازدید از آبشار لوه اختصاص دادید، حال باید مسیر را شناسایی کنید. مسیرهای مختلفی برای دسترسی به آبشار وجود دارد، اما اکثر افراد برای رفتن به این منطقه ابتدا به مینودشت میروند و سپس خود را به گالیکش می رسانند. با رانندگی و فاصله گرفتن حدود ۲۰ کیلومتر از این شهر، در نهایت به روستای لوه می رسید. مسیر روستا تا آبشار را فقط با پیاده روی باید طی کنید که با توجه به شیب آن حدود ۳ ساعت طول میکشد. این مسیر برای آن دسته از افرادی مناسب است که از شرایط جسمی مناسبی برخوردار باشند و قطعا اگر گروهی سفر کنید، مسیر را راحت تر طی خواهید کرد و از سفرتان لذت بیشتری خواهید برد.
پیشنهاد می کنیم برای مدت زمان پیاده روی، حتما خوراکی و آب به اندازه کافی همراه داشته باشید و البته لباس مناسب بپوشید. نم و رطوبت موجود در مسیر ممکن است به مرور باعث شود احساس سرما کنید.

 

آبشار لوه

جاذبه های گردشگری نزدیک به آبشار لوه

یکی از کارهایی که برای سفر به هر منطقه و شهر و روستا باید انجام دهید، شناسایی جاذبه های اطراف آنها می باشد. در این صورت می توانید در مدت زمان محدود سفر، بیشترین تجربیات را کسب کنید. از جمله جاذبه های اطراف آبشار لوه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گنبد قابوس

از آنجا که آبشار لوه در فاصله ی کمی با شهر گنبد کاووس قرار گرفته است، در نتیجه می توانید از جاذبه های این شهر بازدید کنید. گنبد قابوس که عنوان بلندترین برج تمام آجری ایران را به خود اختصاص داده است، یادگاری از دوره ی قابوس ابن وشمگیر می باشد. کتیبه های بسیار قدیمی، قدمت این برج را به سده ی چهارم هجری قمری نسبت داده و استواری آن تا امروز یکی از دلایل شگفتی برج می باشد.

پارک ملی گلستان

شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی استان گلستان باعث شد تا یکی از بزرگترین و البته قدیمی ترین پارک های ملی ایران و جهان در این استان به ثبت برسد. پارک ملی گلستان که در فاصله ی کمی با آبشار لوه و حدود ۱۴ کیلومتر قرار دارد، با داشتن تنوع بسیار زیاد در نوع پوشش و همچنین گونه های جانوری می تواند انتخابی عالی برای استراحت باشد. البته لازم به ذکر است که در این پارک حیوانات وحشی مانند پلنگ، خرس و گرگ نیز به چشم میخورند و به همین خاطر نباید زیاد به دل پارک داخل شد.
پارک ملی گلستان به جرات می توان گفت یکی از زیباترین مناظر در پاییز ایران را دارد و سفر به آن بدون دوربین عکاسی انتخاب خوبی نخواهد بود.

 

آبشار لوه

چشمه لال و اشکان

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی نزدیک به آبشار لوه، چشمه لال می باشد که در ۲۰ کیلومتری گالیکش و در مسیر گالیکش به مشهد قرار گرفته است. چشمه اشکان از دیگر چشمه های نزدیک به لال می باشد که در ۷ کیلومتری غربی پارک ملی گلستان واقع شده است. چشمه ها و اراضی جنگلی زیادی در این منطقه دیده میشوند که هر یک می توانند انتخابی عالی بعد از لوه باشند.
از دیگر جاذبه های طبیعی نزدیک به آبشار لوه می توان به آبشار کوه سنگی اشاره کرد که در فاصله ی بسیار کم با این آبشار قرار گرفته است و اغلب گروه ها و عاشقان طبیعت، بازدید از آن را به برنامه ی سفرشان به لوه گره می زنند.
کلام آخر اینکه، آبشار لوه، کوه سنگی، پارک ملی گلستان و بسیاری از جاذبه های تاریخی و طبیعی در گوشه و کنار کشورمان می توانند بهانه ای برای رهایی از روزهای سخت زندگی باشند. کافیست نگاه و دیدمان را کمی تغییر دهیم و با کوله باری سبک سفرهایی به یادماندنی را شروع کنیم…

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×