» گوناگون » چطور اقامت در هتل را لذت بخش تر کنیم
اقامت در هتل
گوناگون

چطور اقامت در هتل را لذت بخش تر کنیم

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ 8۰1,611

سفر برای اغلب افراد به معنای دوری از دغدغه های زندگی و داشتن روزهایی آرام و زیبا می باشد و عوامل زیادی در داشتن تجربه ی شیرین در آن تاثیر گذار هستند. در کنار نقش انتخاب مقصد مناسب، شیوه ی سفر و داشتن همسفرهای عالی، نمی توان از لحظات اقامت در هتل چشم پوشی کرد. راه های مختلفی برای داشتن لحظات بسیار خاطره انگیز در طول اقامت در هتل وجود دارند که توجه به آنها می تواند کیفیت روزهای سفرتان را تحت تاثیر قرار دهند.

برای آشنای با چگونگی اقامت در هتل به شیوه ای کاملا حرفه ای و لذت بخش، در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “تفاوت رزرو هتل در سفرهای تفریحی و سفرهای تجاری

مقاله مرتبط : “نکات مهم در خصوص نحوه رزرو هتل مناسب

 

 اقامت در هتل

نکات مهم قبل از سفر برای اقامت در هتل

همیشه باید بخاطر داشته باشیم که انتخاب هایمان تعیین کننده ی آینده و روزهایی می باشد که تجربه خواهیم کرد، در نتیجه هر اندازه به آنها توجه داشته باشیم، به همان اندازه می توان انتظار بهترین ها را داشت. برای لذت بخش تر کردن اقامت در هتل اول باید بتوانید مقدمات را به خوبی فراهم نمایید و بهترین گزینه ها را انتخاب کنید که برخی از آنها عبارتند از:

 

رزرو اینترنتی هتل

برخلاف گذشته که اثری از خرید اینترنتی و دنیای مجازی نبود، در دنیای امروز می توان براحتی بیشتر مقدمات سفر را به صورت کاملا آنلاین فراهم نمود. رزرو اینترنتی هتل و بررسی امکانات و شرایط موجود در اتاق و سایر بخش های آن از جمله مواردی می باشد که می تواند به شما در انتخاب اتاق بهتر و با کیفیت تر کمک نماید. با انتخاب سایت جامع و کامل و مقایسه ی امکانات موجود می توانید زمینه ی داشتن روزهایی زیبا و آرام را با اقامت در هتل برای خودتان و سایر همسفرهایتان فراهم نمایید. حتما به امکانات ورزشی و تفریحی، رستوران، کافی شاپ و تجهیزات و شرایط موجود در اتاق های هتل، دقت ویژه داشته باشید.

 

توجه به موقعیت مکانی هتل

یکی از موثرترین و مهم ترین نکات برای لذت بردن از سفر، اقامت در هتل هایی با موقعیت مکانی عالی می باشد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید رزرو هتل های مشهد را انجام دهید و به دنبال گزینه ای مناسب با توجه به امکانات و شرایط و موقعیت مکانی هستید، رزرو هتل قصرالضیافه، هتل مدینه الرضا و سایر هتل های نزدیک به حرم می توانند گزینه های خوبی باشند. با اقامت در هتل هایی با این شرایط نه تنها می توانید از امکانات داخل اتاق ها استفاده و لذت ببرید، بلکه با ایستادن در کنار پنجره ی اتاق، فرصت روبرو شدن با حرم و گنبد طلایی امام رضا (ع) نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

 اقامت در هتل

توجه به تغذیه مناسب

هر یک از افراد ممکن است با توجه به سیستم بدن و ذائقه، سبک و رژیم غذایی مخصوص به خود را داشته باشند. در نتیجه لازم است برای لذت بردن از تمام لحظات سفر، حتما به تغذیه در طول اقامت در هتل دقت داشته باشید. همراه داشتن آجیل، مغزهای مختلف، بیسکویت و خوراکی های فاسد نشدنی می تواند کیفیت روزهایتان را افزایش دهد. درست است که در رستوران و کافی شاپِ اکثر هتل ها می توانید نوشیدنی و غذا و خوراکی های متنوع را سفارش دهید، اما کیفیت آنها تضمین شده نیست و بهتر است خودتان دست به کار شوید.

پیشنهاد می کنیم حتما دم نوش و چند چای کیسه ای و قهوه همراه داشته باشید تا در شرایط مختلف بتوانید از آنها استفاده نمایید و اقامت در هتل را به بهترین نحو ممکن زیباتر نمایید.

 

چک لیست داشته باشید

حتما تمام وسایل مورد نیاز و شخصی که احساس می کنید در طول سفر به آنها نیاز دارید را لیست کنید تا چیزی از قلم جا نماند. شارژر تلفن همراه و لپ تاپ، دفترچه یادداشت، اسباب بازی و وسایل سرگرمی کودکان، بازی های فکری ویژه افراد بزرگتر خانواده، گوشگیر و چراغ قوه از جمله مواردی هستند که می توانند اقامت در هتل را لذت بخش تر نموده و لحظات خاطره انگیزی را برایتان به همراه داشته باشد.

 

نکات مهم در طول اقامت در هتل

به همان اندازه که فراهم کردن مقدمات سفر می تواند اقامت در هتل را تحت تاثیر قرار دهد، مواردی نیز وجود دارند که باید در طول سفر و اقامت به آنها دقت نمود. از جمله نکات مهم در این زمینه عبارتند از:

 

توجه به بهداشت هتل

بدون شک هیچ یک از ما دوست نداریم روزهای سفرمان با بیماری و ناخوشی سپری گردد، در نتیجه باید به بهداشت در محیط های مختلف توجه نمود. یکی از مهم ترین مکان هایی که مسائل بهداشتی باید در آن جدی گرفته شود، هتل می باشد. توصیه می کنیم، برای دوری از بیماری و اقامت در هتل با سلامتی کامل، حتما در سرویس های بهداشتی نظافت را رعایت نمایید. اگر هتلی که انتخاب کرده اید از نظر مسائل بهداشتی در سطح مطلوبی نمی باشد، حتما خودتان مواد شوینده تهیه و سرویس های بهداشتی و دستگیره های در و سایر بخش ها را تمیز کنید.

 

 اقامت در هتل

استفاده از امکانات هتل

هر یک از هتل ها با توجه به نوع و تعداد ستاره هایشان امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی را ارائه می دهند. اگر دوست دارید علاوه بر جاذبه های گردشگری در مقصد سفر، از لحظات اقامت در هتل نیز حسابی لذت ببرید، حتما وجود این موقعیت های تفریحی را در آنها بررسی نمایید. سالن های بدنسازی، استخر، زمین و اتاق های بازی ویژه کودکان و بزرگسالان هر یک می توانند گزینه ای عالی و هیجان انگیز به شمار آیند.

 

نکات امنیتی را فراموش نکنید

امنیت مخصوصا در سفرهای مجردی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و عدم توجه به آن می تواند روزهای زیبا را به بدترین تجربه ی زندگی تبدیل کند. سعی کنید در طول اقامت در هتل، تمام موارد امنیتی را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، دریافت نقشه ی پله های اضطراری در بدو ورود به هتل، باز نکردن در اتاق برای افراد غریبه، توجه به پنجره ها و راه های ارتباطی با اتاق های اطراف و همچنین اطمینان از وجود دوربین های مدار بسته در راهروها می توانند امنیت را برقرار سازند.

 

کنترل نور و دمای هوای اتاق

استراحت و ریلکس کردن از دیگر مسائل مهم برای اقامت در هتل می باشد که با اهمیت دادن به آن می توان انرژی بیشتری برای ادامه سفر داشت. به همین خاطر باید بتوانید نور و دمای هوا در اتاق ها را تنظیم کنید تا خوابتان کیفیت بیشتری داشته باشد. اگر اتاقی که انتخاب کرده اید دارای پنجره است و نور زیادی در آن وجود دارد، بهترین کار، کشیدن پرده ها و استفاده از چشم بندهای ویژه در زمان خواب می باشد. علاوه بر نور، حتما با سیستم های تهویه مطبوع هوا و همچنین سیستم های گرمایشی و سرمایشی، دمای مطلوبی را در اتاق فراهم کنید.

 

 اقامت در هتل

استفاده از ملحفه و بالشت شخصی

برخلاف هتل های ۴ و ۵ ستاره که شرایط ایده آلی از نظر بهداشت و تمیزی ملحفه ها در آنها به چشم میخورد، در برخی از هتل ها با سطح امکانات پایین تر، ممکن است به تمیز بودن کالاهای خواب و استراحت توجه نشود. به همین خاطر بهتر است چند ملحفه و بالشت را همراه داشته باشید و برای اقامت در هتل از آنها استفاده نمایید.

کلام آخر اینکه، اقامت در هتل وقتی زیباتر و لذت بخش تر خواهد شد که از کوچکترین امکانات بیشترین استفاده را ببرید و آرامش و زیبایی روزهای سفرتان را بخاطر کمبودها و محدودیت ها از بین نبرید…

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×