بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان تهران 2 » جاذبه های گردشگری تهران » چند مورد از برترین کافه های تهران
کافه های تهران
جاذبه های گردشگری تهران

چند مورد از برترین کافه های تهران

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ 17۰1,995

تفاوتی ندارد که ساکن تهران باشید یا چند روزی را برای سفرهای تفریحی و کاری در این شهر سپری می کنید، در هر صورت نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه در کافه های تهران حس و حالتان را عالی خواهد کرد. در بین تمام شهرهای کشورمان، کافه های تهران بیشترین تنوع را داشته و برای هر نوع سلیقه و فرهنگ و روحیه انتخاب های زیادی را پیش رویتان قرار خواهد داد.

برای گذری کوتاه به بهترین کافه های تهران در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : کافه عمارت‌های تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

کافه های تهران

قدیمی ترین کافه های تهران

همیشه قدیمی ترین ها ابهت و حال و هوای دیگری دارند و صمیمیت بیشتری در آنها به چشم میخورد. اگر پای صحبت خاطرات جوانی افراد میانسال تهران بنشینید، قطعا نام کافه هایی را خواهید شنید که امروز و بعد از گذشت این همه سال، هنوز از جایگاه خوبی بین جوانان برخوردارند. از معروف ترین کافه های قدیمی تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کافه نادری

کافه نادری یعنی فروغ فرخزاد و صادق هدایت که روزگاری با سایر شاعران و نویسندگان در این مکان گرد هم می آمده اند و به بحث و شعرخوانی میپرداختند. این کافه در سال ۱۳۰۶ به جمع کافه های تهران اضافه شده است و با داشتن قهوه های ترک و فرانسه از شهرت بسیار بالایی بین همه برخوردار می باشد. شاید این کافه از تجملات و نشانه هایی از زندگی مدرن به دور باشد، اما حال و هوای صمیمانه و آرامش آن قابل قیاس با سایر کافه های این شهر نخواهد بود.
آدرس: تهران، خیابان جمهوری، چهار راه استانبول

کافه های تهران

کافه گل رضاییه

برای رفتن به کافه گل رضاییه نباید انتظار قدم گذاشتن به کافه ای با میز و صندلی های شیک و نورپردازی مدرن را داشته باشید، فضای این کافه بخاطر سادگی و دور بودن از تجملاتش آرامش بی بدیلی دارد. خوردن یک فنجان چای و کباب های خوشمزه در فضایی کوچک که دور تا دور آن را تابلوهای قدیمی پر کرده است، چیزی نیست که بتوان براحتی از آن چشم پوشید.
آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان هفت تیر، پلاک ۱۷۲

لوکس ترین کافه های تهران

برای آن دسته از افرادی که همیشه به دنبال لوکس ترین ها هستند، در بین کافه های تهران می توانند انتخاب های بسیار خوبی داشته باشند و به خواسته ی دلشان جواب دهند. تعدادی از لوکس ترین کافه های تهران عبارتند از:

کافه ویونا پلازا

کافه ویونا پلازا با اینکه یکی از کافه های معروف در منطقه زعفرانیه تهران می باشد، اما از نظر قیمت اصلا گران نیست و جای نگرانی بابت این قضیه وجود نخواهد داشت. محیط بسیار مدرن و زیبا و خوردن صبحانه های معروف و خوشمزه ی آن در فضایی کاملا دنج و قرار گرفتن آن در مرکز خرید زعفرانیه، باعث شده است تا ویونا در بین بهترین کافه های تهران قرار گیرد.
آدرس: تهران، خیابان زعفرانیه، سه راه آصف، مرکز خرید زعفرانیه

کافه کاوالی

برای اینکه کمی از سبک زندگی ایرانی فاصله بگیرید و در فضایی که شما را به یاد کافه های اروپایی می اندازد، دقایقی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید، کافه کاوالی می تواند گزینه ی مناسبی باشد. علاوه بر فضای ایده آل برای قرارهای دوستانه، در طبقه VIP این کافه می توانید جلسات و قرارهای کاری و کمی رسمی تر را در محیطی کاملا لوکس برگزار کنید.
آدرس: تهران، فرح زاد شمالی، پلاک ۲۵

کافه های تهران

کافه کاراکال

کاراکال که یکی از کافه های معروف در منطقه سعادت آباد می باشد، با داشتن فضایی زیبا و پر از گل و گیاه و سرو غذاهای با کیفیت و ارائه ی نوشیدنی های متنوع انتخابی عالی برای قرارهای دوستانه و خانوادگی محسوب میگردد. یکی از بهترین ویژگی های این کافه رستوران، طعم عالی شیرینی و کیک های خوشمزه ی آن می باشد که در کنار یک فنجان قهوه حس و حال خوبی را برایتان به همراه خواهد داشت.
آدرس: تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان دوازدهم، نبش تقاطع بهزاد
کافه اکسون، قانون ولنجک، سام، هارمونی، لیالی، پلاتو و پلن از دیگر کافه های تهران هستند که طرفداران خاص خود را داشته و می توانند لحظات خوشی را برایتان رقم بزنند.

کافه های تهران در خانه های قدیمی

در چند سال اخیر که فاصله گرفتن از زندگی لوکس و مدرن براحتی در تمام شهرها به چشم میخورد و اغلب افراد ترجیح میدهند دوباره در مکان های قدیمی و سنتی لحظاتی را به استراحت بپردازند، کافه های تهران از محیط های لوکس به خانه های قدیمی این شهر نقل مکان کرده اند. از جمله کافه های پرطرفدار که در خانه های قدیمی این شهر مشغول به فعالیت می باشند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کافه مسعودیه

در بین عمارت های قدیمی تهران بدون شک با نام عمارت مسعودیه برخورد خواهید کرد و شک نکنید که از زیبایی های این عمارت شگفت زده خواهید شد. انتخاب کافه مسعودیه به نوعی با یک تیر دو نشان زدن است، چون استراحت و نوشیدن یک فنجان چای را در محیطی با معماری و نقش و نگارهای خارق العاده امکان پذیر می کند.
آدرس: تهران، خیابان مصطفی خمینی، خیابان امیرکبیر، خیابان ملت، عمارت مسعودیه

کافه های تهران

کافه باغ موزه مقدم

باغ موزه که یکی از خانه های به یادگار مانده از دوران قاجار محسوب میشود یکی از ارزشمندترین مکان ها از نظر تاریخی و معماری ایرانی می باشد که در حال حاضر محلی برای نمایش آثار استاد مقدم در نظر گرفته شده است. برای اینکه بتوانید معماری، هنر و آرامش را در یکی از بعدازظهرهای آرام زندگی تان احساس کنید، کافه باغ موزه مقدم می تواند یکی از بهترین ها باشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، خیابان شیخ هادی

کافه دیاموند

کافه دیاموند یکی از پرطرفدارترین کافه ها در خیابان فردوسی می باشد که با داشتن فضای باز و سرپوشیده شرایط ایده آلی را برای استراحت و قرارهای دوستانه فراهم کرده است. این کافه در یکی از خانه های قدیمی شهر واقع شده که بخاطر محوطه ی زیبا و معماری دوست داشتنی آن، قبلا عکاسخانه بوده و امروز با داشتن حال و هوای بسیار عالی و دوستانه، در بین جوانان به شدت طرفدار داشته باشد
آدرس: تهران، میدان فردوسی، خیابان ویلا، خیابان فلاح پور

چای بار

دوستداران هنر خوشنویسی حتما با نام انجمن خوشنویسان تهران آشنایی دارند و شاید در دوره های آموزشی این انجمن شرکت کرده باشند. این انجمن در یکی از عمارت های کلاه فرنگی که یادگاری از دوره قاجاریان محسوب میگردد، محیطی کاملا دنج و آرام برای استراحت مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است. نشستن چند دقیقه در این کافه و خوردن یک فنجان چای یا قهوه می تواند خستگی های زندگی روزمره را از تنان دور کند.
آدرس: تهران، خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی شمالی، انجمن خوشنویسان تهران

از دیگر کافه های تهران که در خانه های قدیمی واقع شده اند می توان به کافه نان و نمک، ایوان، تهرون ویلا، رومنس، ری را، آپ آرت مان و عمارت روبرو اشاره کرد.

کافه های سیار تهران

یکی از اتفاقات جالبی که نه تنها در تهران بلکه در تمام دنیا شاهد آن هستیم، فعالیت کافه های سیار می باشند که می توانند تجربه ای متفاوت را برایتان در هر گوشه از شهر رقم بزنند. در بین کافه های تهران نمونه های بسیار معروفی از این قبیل کافه ها به چشم میخورد که هر روز نیز به طرفداران آنها اضافه میشود. کافه وی، پین، ون کوک، کافه واگن، کافه کمبی، دوره گرد، رووِر، واگن، بیرون و کافه نیلی از جمله مواردی هستند که می توانند انتخابی کاملا متفاوت محسوب گردند.

کافه های تهران

کتاب در کافه های تهران

علیرغم رایج شدن کتاب های الکترونیک و فاصله گرفتن از دنیای کتاب های چاپی، هنوز در دست گرفتن کتاب و ورق زدن آنها حس و حال خاص خودش را دارد و هیچ چیز نمی تواند جانشین آن باشد. لذت نوشیدن چای و قهوه در محیطی که کتاب در آن موج میزند می تواند انتخابی کاملا هیجان انگیز برای دوستداران کتاب باشد. خوشبختانه در تمام کشورمان نمونه هایی از این کافه کتاب ها به چشم میخورد که می تواند شرایط مناسبی برای آشتی با کتاب و مطالعه را فراهم کند. کتاب شهر فرشته ها، کافه لحظه، کافه کتاب نام و کافه کراسه از جمله کافه های تهران هستند که فرصت مطالعه و لذت بردن از نوشیدن چای در محیطی دنج و صمیمانه را فراهم میکند.
جالب است بدانید که در کافه لحظه شرایط مناسبی برای شرکت در جلسات نقد و بررسی و بحث درباره مسائل ادبی و فرهنگی و شعرخوانی فراهم شده است و پیشنهاد می کنیم اگر روحیاتتان با این گونه جلسات سازگاری دارد، این فرصت را از دست ندهید.

کافه‌های روباز تهران

کافه روشنان

یکی دیگر از کافه‌های دنج و خوب تهران که بصورت روباز و در حیاط یک خانه قدیمی قرار گرفته کافه روشنان می‌باشد. عمارت روشنان که متعلق به اواخر دوره قاجار است دارای دو حیاط به نام‌های سایه و آفتاب می‌باشد که با وجود حوض‌های زیبا و درختان و باغچه‌های سرسبز محیطی آرامش بخش دارند و می‌توان لحظات خوبی را در آنجا سپری کرد.

از ویژگی‌های خاص این کافه می‌توان به وجود یک کتاب فروشی در داخل ساختمان آن اشاره کرد و برای فصول سرد نیز وسایل گرمایشی برای محیط باز کافه عمارت روشنان در نظر گرفته شده است. منوی کافه روشنان شامل انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، بستنی، دسرهای مختلف، صبحانه و … می‌شود که قیمت آن‌ها کمی بالا است.

آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری، کافه عمارت روشنان.

 

کافه‌های روف گاردن تهران

کافه ویکولو

کافه ویکولو در تهران ۲ شعبه دارد که اولین شعبه آن در طبقه‌ی بالایی یا تاپ روف مجتمع مدرن الهیه قرار دارد. این کافه با نام ویکولو که در زبان ایتالیایی به معنی کوچه است، فضایی کوچه مانند با درب ورودی مزین شده به مجسمه‌های حجاری شده، دارد. آب نمای سنگی، سنگ فرش کف کافه، استفاده از رنگ‌های سفید و شیری در محیط، میز و صندلی‌های حصیری و چترهای رنگی فضایی ایتالیایی و مدرن را برای مشتریان ایجاد کرده است.

 

بهترین کافه‌های کریم خان

کافه نوئل

از بهترین کافه‌های تهران که در خیابان کریم خان واقع شده است می‌توان به کافه نوئل اشاره کرد. کافه نوئل با محیطی دلنشین و فضایی دنج و آرام شامل میز و صندلی‌های چوبی زیبایی می‌باشد و دکوراسیون آن بسیار جذاب است. در این کافه انواع نوشیدنی‌های مانند چای، قهوه، نسکافه، دم نوش، لاته و … به همراه انواع دسرها و کیک‌های لذیذ خانگی سرو می‌شود.

آدرس: تهران، خیابان کریم خان، خیابان شهید عضدی، خیابان سپند، پلاک ۶۹.

کافه های زنجیره ای تهران

کافه لمیز

یکی از شناخته شده‌ترین کافه های تهران که شعبه‌های بسیاری در سطح شهر و مناطق مختلف دارد، کافه لمیز است. برند لمیز در سال ۱۳۸۸ در تهران تاسیس شد و به عنوان اولین کافی شاپ زنجیره‌ای فعالیت خود را آغاز نمود. قهوه‌های کافه لمیز از کیفیت بی‌نظیری برخوردارند زیرا بهترین دانه‌های قهوه به طور مستقیم از مزارع مناطق مختلف دنیا توسط گروه تحقیق و توسعه لمیز خریداری می‌شوند.

این کافی شاپ زنجیره‌ای از استادان برشته کار قهوه بسیار ماهری برای برشته کردن دانه‌ها استفاده می‌کند و بهترین تجهیزات را برای ارائه قهوه‌ای با کیفیت به کار گرفته است. شعبات زیادی از کافه لمیز در تهران وجود دارند که مهمترین آنها به آدرس زیر می‌باشند:

آدرس:

میدان تجریش، ابتدای خیابان ملکی، پلاک ۴.

چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی، پلاک ۱۴۳۵.

میرداماد، پاساژ رز، طبقه همکف.

میدان ونک، نبش کوچه صیرفی، پلاک ۲۴۶۹.

پاسداران، روبروی بوستان نهم، پلاک ۲۸۸.

میدان جهاد (فاطمی)، ضلع شمالی، جنب پاساژ لئون، پلاک ۱۸.

میدان انقلاب، ابتدای کارگر شمالی، پلاک ۱۰۱۲.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×