بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » پیشنهادهایی برای گذراندن دوران بازنشستگی
پیشنهادهایی برای گذراندن دوران بازنشستگی
گوناگون

پیشنهادهایی برای گذراندن دوران بازنشستگی

۷ آذر ۱۳۹۷ 15۰1,650

یکی از حقایق زندگی که در انتظار تمام افراد بویژه شاغلان بوده، دوران بازنشستگی و روزهای استراحت پس از سالها فعالیت و کار است. دوران بازنشستگی به معنی زمانی است که فرد باید هرگونه کار و فعالیت را کنار گذاشته و تنها با آرمش به استراحت و سپری کردن زمان های شاد پرداخت. اما با انجام برخی اقدامات و کارها می توان این دوران را بسیار شاد تر و آرام تر سپری کرده و از روزهای بازنشستگی خود به بهترین شکل لذت برد.

اگر در دوران بازنشستگی هستید و یا در حال نزدیک شدن به این ایام، با وبلاگ اقامت ۲۴ با چند پیشنهاد برای گذراندن دوران بازنشستگی همراه باشید.

مقاله مرتبط : “باید ها و نباید های سفر با سالمندان”

پیشنهادهایی برای گذراندن دوران بازنشستگی

تغییر باور اشتباه از بازنشستگی

دوران بازنشستگی یکی از واقعیت های انکار ناپذیر زندگی افراد بوده که بسیاری از رسیدن این روزها از زندگی خود هراس داشته و گمان می کنند که این ایام روزهایی بسیار کسل کننده و سختی است. این در صورتی است که اگر باور خود را از این ایام تغییر داده و نگاه مثبت و درستی به این روزها داشته ، می توان بازنشستگی زیبایی را تجربه کرده و روزهای شادی را ساخت.

بازنشستگی دوره آرامش و استراحت فرد بوده که در صورت شناخت صحیح آن می توان روابط خانوادگی، اجتماعی و فردی خود را به حد بسیار مطلوبی افزایش داده و بهبود بخشید.

پیشنهادهایی برای گذراندن دوران بازنشستگی

لیستی از آرزوهای خود آماده کنید

دوران بازنشستگی بهترین زمان زندگی یک فرد بوده که به دنبال آرزوه های بر زمین مانده خود رفته و آنها را محقق سازد. برای این کار بهتر است لیستی از آرزوهایی که همواره در ذهن داشته اما مشغله کاری هر روزه شما تا پیش از بازنشستگی به شما اجازه رسیدن به آنها را نداده تهیه کنید. درس خواندن، به سفر رفتن، سر و سامان دادن به گل ها و گلدانها و یادگیری یک هنر و موسیقی شاید تا پیش از این تنها برای شما به عنوان یک آرزو مطرح بوده است؛ اما در دوران بازنشستگی با توجه به زمانی که در اختیار دارید می توان به دنبال آنها رفته و یکی پس از دیگری آرزو های خود را محقق کنید.

پیشنهادهایی برای گذراندن دوران بازنشستگی

زندگی و روزهای خود را برنامه ریزی کنید

شاید بیکاری و یکنواختی دوران بازنشستگی بسیار کسل کننده بوده سبب شود تا فرد دچار افسردگی شده و نسبت به زمان های قبل بسیار عصبی تر برخورد کند. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاق هایی بهتر است تمام روزهای خود را برنامه ریزی کرده و در نظر گرفتن برنامه هایی شاد و متوع برای خود روزهای خود را به روزهایی پرنشاط و انگیزه آور تبدیل کنید.

وقت بیشتری به خانواده اختصاص دهید

برای اینکه روزهای خود را از یکنواختی و کسل کنندگی خارج کنید، وقت بیشتری را به خانواده خود اختصاص داده و از زمانی که در اختیار دارید، برای با آنها بودن و لذت بردن از حضور در کنارشان بهره بگیرید. در زمان کار و فعالیت های خارج از خانه همواره زمان کمتری برای در کنار خانواده بودن وجود داشته که با فرا رسیدن بازنشستگی این زمان جبران شده و می توان وقت بیشتری را با آنها سپری کرد.

[quote]برای داشتن لحظات شاد در کنار خانواده، زمان خود را برنامه ریزی کرده و برای خود و خانواده برنامه های متنوعی در نظر بگیرید.[/quote]

پیشنهادهایی برای گذراندن دوران بازنشستگی

ورزش کنید

بی تردید یکی از بهانه هایی که فرد را از انجام ورزش و فعالیت های جسمی باز می دارد کار و فعالیت های روزمره بوده که در دوران بازنشستگی دیگر از آنها خبر نیست. لذا بهتر است در این ایام زمانی از روز خود را به ورزش و فعالیت های جسمی سبک اختصاص داده تا علاوه بر سلامت جسمی از سلامت روانی و آرامش فکری نیز برخوردار شوید.

پارک رفتن را فراموش نکنید

همواره در طول روز اگر به پارک ها به ویژه پارک های محلی مراجعه کنید، عده ای افراد سالمند را دیده که به دور یکدیگر حلقه زده و در حال معاشرت با یکدیگر هستند. این منظره یکی از بهترین نقاط بازنشستگی بوده که انجام آن به تمام افراد سالمند و بازنشسته توصیه شده و پیشنهاد می شود زمانی را در روز به این کار اختصاص دهند. همچنین می توانید در جهت افزایش میزان بودن با خانواده خود نیز از این مکان ها بهره برده و با خانواده و حتی نوه های خود به پارک رفته و زمانی را در آنجا سپری کرده و از هوای پاک پارک ها لذت برد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×