بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » آشنایی کامل با بیمه مسافرتی
آشنایی کامل با بیمه مسافرتی
دانستنی‌های سفر

آشنایی کامل با بیمه مسافرتی

۲۹ آبان ۱۳۹۷ 8۰1,496

برای داشتن سفری خاطره انگیر و آسوده همواره موارد و مسائل گوناگونی دخیل بوده و مجموع این عوامل سبب شده تا سفری خاطره انگیز را گردشگران تجربه کنند. داشتن بیمه مسافرتی و گردشگری یکی از این موارد بوده که هر گردشگری باید پیش از سفر تهیه آن اقدام کرده تا در طول سفر از خاطری آسوده تر برخوردار شود.

در این مطلب وبلاگ اقامت ۲۴ قصد دارد تا همه چیز را درباره بیمه مسافرتی و گردشگری معرفی کرده و تمام زوایای آن را آشکار سازد.

مقاله مرتبط : “اشتباهات رایج سفر”

مقاله مرتبط : “آداب سفر گروهی”

آشنایی کامل با بیمه مسافرتی

بیمه سفر چیست

بیمه سفر یک پوشش بیمه ای بوده که پس از شروع سفر گردشگر به خارج از کشور آغاز شده و موارد و عارضه های ناگهانی بدنی و بیماری گردشگر را که پیش از سفر قابل پیش بینی نبوده و یا پس از آغاز سفر فرد به آن دچار شود  را پوشش می دهد.

آشنایی کامل با بیمه مسافرتی

شرایط خرید بیمه سفر

برای خرید این بیمه نام حداقل سن وجود نداشته و تمام افراد از سن ۱ روزگی تا سن ۸۵ سالگی می توانند آن را خریداری کنند. این بیمه ها به محض خروج فرد از کشور آغاز شده و مدت زمان آن از ۱ الی ۹۲ روز اعتبار داشته که این مدت تا ۶ ماه تا ۱ سال  قابل تمدید است.

آشنایی کامل با بیمه مسافرتی

بیمه سفر که با نام بیمه گردشگری نیز شناخته می شود در صورت عدم دریافت ویزا توسط فرد بدون کسر هیچ مبلغی قابل بازگشت بوده و همچنین در صورت انصراف فرد با کسر هزینه ای اندک، ابطال می شود.

آشنایی کامل با بیمه مسافرتی

تاریخچه بیمه مسافرتی

بیمه گردشگری یا همان بیمه سفر یکی از پوشش هاس نسبتا جدید در صنعت بیمه بوده که جدیدا به خدمات و انواع بیمه های شرکت های بیمه اضافه شده و همانند بیمه های شخض ثالث، حوادث، آتش سوزی و انواع دیگر در صورت برزو حادثه ای که در متن قرار داد بمیه ذکر شده، اقدام به پرداخت خسارت می کند.

آشنایی کامل با بیمه مسافرتی

دلیل خرید بیمه سفر برای گردشگران

بی تردید همان اندازه که خرید یک بلیط پرواز خوب و یا رزرو هتلی مناسب در کیفیت سفر نقش داشته، خرید بیمه سفر نیز برای داشتن یک سفری خوب دارای اهمیت است. اینکه شما در طول سفر دچار بیماری نمی شوید یک امری غیر قابل پیش بینی بوده و همچنین درصورت بروز اینگونه اتفاق ها و بیمار شدن گردشگر در خارج از کشور، فرد باید هزینه زیادتری نسبت به داخل کشور برای درمان خود پرداخت کند.

آشنایی کامل با بیمه مسافرتی

[quote]از این رو داشتن این بیمه سبب شده تا هزینه های ناشی از درمان فرد در زمان سفر جبران شده و دیگر فرد دچار کابوس هزینه درمان سر سام آور نشود.[/quote]

اما این بیمه تنها هزینه های وارده از برای درمان را جبران نکرده و اتفاق هایی نظیر، دیر ریدن یا گم شدن بارهای همراه، گم شدن مدارک شناسایی، نرسیدن به پرواز، لغو پرواز و بسیاری موارد دیگر را نیز پوشش می دهد.

آشنایی کامل با بیمه مسافرتی

دلایل عدم تحت پوشش گرفتن برخی از گردشگران

اما گاهی افراد با وجود خریداری کردن بیمه مسافرتی شامل دریافت خدمات از آن نشده که این امر به دلایل گوناگونی مانند نخریدن پوشش مناسب، خرید بیمه پس از خروج از کشور، خرید بیمه پس از بروز خسارت و عدم دریافت رسید و مستندات هزینه های وارده و پرداختی  صورت میگیرد.

آشنایی کامل با بیمه مسافرتی

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×