» جاذبه های دیدنی دزفول » آشنایی با پارک ساحلی رعنا دزفول
rana park 1
جاذبه های دیدنی دزفول

آشنایی با پارک ساحلی رعنا دزفول

۲۲ مهر ۱۳۹۷ 40۱4,670

دزفول شهری با تاریخچه پربار و قدمت چندین هزار ساله بوده که در کرانه سواحل رود دز و در دامنه رشته کوه زاگرس واقع شده است، این شهر نه تنها دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است، بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن در جوار رود دز، به شهر پارک های ساحلی نیز شهرت داشته و پارک ساحلی رعنا دزفول جزء زیباترین پارک های ساحلی به حساب می آید .

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با پارک ساحلی رعنا دزفول، یکی از زیباترین پارک های ساحلی ایران همراه باشید.

 

مقاله مرتبط: ” هتل های ساحلی کیش

مقاله مرتبط: ” پارک های آبی مشهد

 

پارک ساحلی رعنا
آدرس پارک ساحلی رعنا : میان پل قدیم و جدید شهر دزفول

 

پارک ساحلی رعنا کجاست؟

پارک ساحلی رعنا در میان پل قدیم و جدید شهر دزفول واقع شده و چیزی در حدود ۸ هزار هکتار مساحت دارد.

پارک رعنا که در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسیده، به دلیل دارا بودن شرایط خاص و چشم انداز های زیبا، یکی دیدنی ترین پارک های ساحلی استان خوزستان و حتی کشور بشمار می آید.

 

پارک ساحلی رعنا
کانال ها و استخر هایی ایجاد شده که تا مسافران و گردشگران بتوانند در روزهای گرم سال به آب تنی بپردازند

 

جاذبه ها و تفریحات پارک ساحلی رعنا

در میان این پارک، کانال ها و استخر هایی ایجاد شده که تا مسافران و گردشگران بتوانند در روزهای گرم سال به آب تنی پرداخته و شنا کنند.

در پارک رعنا و از ابتدا تا انتهای آن مسیر هایی برای دوچرخه سواری ایجاد شده تا علاقه مندان و افرادی که قصد دوچرخه سواری در میان این پارک زیبا را دارند بتوانند به راحتی و بدون ایجاد دردسر برای خود و سایرین به این کار بپردازند.

درب های ورودی پارک رعنا با الگو برداری از معماری سنتی به شکل سنتی و با استفاده از آجر ساخته شده و معماری تاریخی دزفول را به نمایش گذاشته است.

در بالای هر یک از ورودی های پارک رعنا نمادی از آسیاب های بادی تاریخی دزفول ایجاد شده و همچنین برخی از این آسیاب ها در میان پارک رعنا دزفول واقع شده و می توان از آنها بازدید کرد.

پارک ساحلی رعنا به دلیل عبور رودخانه از میان آن، هوایی بسیار خنک و دلپذیر نسبت به دمای شهر دزفول داشته و می توان با نشستن بر روی سکوی های ایجاد شده آن در جوار رودخانه و تماشای فضای سبز آن روزی خاطره انگیز را بوجود آورد.

این پارک امروزه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شهر دزفول شناخته شده و همه روزه مسافران و گردشگران بسیاری برای بهره مندی از زیبایی ها و آب و هوای دلپذیر این پارک به آن سفر می کنند.

حال که در خصوص پارک ساحلی رعنا صبحت کردیمف بد نیست با سایر پارک های ساحلی این شهر نیز در حد مختصر آشنا شویم.

 

پارک ساحلی رعنا
پارک ساحلی رعنا مکانی تفریحی گردشی

 

پارک ساحلی دووه دزفول

پارک ساحلی دووه در جوار آب های زلال و جاری رود دز قرار داشته و یکی از معروف ترین پارک های ساحلی ایران بشمار می آید.

این پارک دارای فضای سبز زیبایی بوده و قرار گیری در بافت تاریخی درفول همچنین وجود موزه آب دزفول در این پارک به جذابیت های آن افزوده است.

پارک ساحلی دولت دزفول

یکی از زیباترین پارک های ساحلی دزفول پارک ساحلی دولت این شهر بوده که در جاده دزفول به سردشت و در بالای سد تنظیمی واقع شده است.

در این پارک امکانات رفاهی بی نظیری مانند سینما ۵ بعدی، قصر بادی کودکان، نماز خانه و لوازم ورزشی وجود داشته که سبب شده خانواده های دزفولی این پارک را برای تفریح خود انتخاب کنند.

 

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

۴.۳/۵ - (۸۸ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. miss.mahsa

    سلام ممنون بابت توضیحات خوب و کاملتون،خواستم بپرسم ببینم دقیقا این پارک و سرسره های آبی کجای پارک رعنا هستند؟آیا محدودیت سنی دارند؟برای خانم ها هم هست یانه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×