بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » مسیریابی بدون نیاز به اینترنت
مسیریابی
گوناگون

مسیریابی بدون نیاز به اینترنت

۸ خرداد ۱۳۹۷ 19۰5,692

یکی از مشکلاتی که در سفرها همه را با دردسرهایی مواجه می کند، موضوع مسیریابی و یافتن آدرس در شهرها و مقصد سفر است. بطور مثال برای یافتن آدرس هتل های تهران و یا هر شهر دیگر بسیار باید پرس و جو کرده و به سختی آدرس را پیدا کرد.

اگر این موضوع برای شما هم یک مشکل دردسر ساز در سفرهایتان بوده، با وبلاگ اقامت ۲۴ در راه های مسیریابی از طریق GPS ( مسیریاب های همراه)  بدون نیاز به اینترنت همراه باشید.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و فراگیر شدن گوشی های همراه هوشمند، به راحتی می توان با استفاده از نرم‌افزارهای مسیریاب، نشانی محل مورد نظر را یافته و با کمترین مشکل به مقصد رسید.

مسیریابی

 

اما گاهی در برخی نقاط امکان اتصال به اینترنت فراهم نبوده و به طبع نرم‌افزارهای مسیریاب آنلاین مانند گوگل مپ نیز در این‌گونه مواقع کارایی خود را از دست داده و امکان مسیریابی با آن‌ها فراهم نمی‌شود. البته هستند مسیریاب های آفلاینی که در این شرایط کارایی بسیار مناسب و دقیقی داشته و می توان با اطمینان از آنها در این شرایط بهره برد.

البته این نرم افزار ها نیازمند این موضوع هستند که پیش از استفاده، نقشه هایی را که مربوط به آن هستند دانلود کرده و یا مسیر هایی که قصد سفر به آنجا را دارید از قبل باز کرده و نقشه محل را ذخیره کنید تا در زمان نیاز به استفاده به صورت آفلاین، از همان نقشه ها امکان مسیر یابی را فراهم کند.

در ادامه با برخی از نرم افزار های مسیریابی که برای استفاده نیاز به اینترنت نداشته، آشنا می شویم.

 

مسیریاب Here Maps

یکی از قدرتمند ترین نرم افزار های مسیریاب که روزگاری به عنوان یکی از نرم افزار های پیش فرض نصب شده بر روی گوشی های نوکیا بشمار می آمد، نرم افزار مسیریاب Here maps است. این نرم افزار که امروز برای استفاده سیستم عامل های آندروید و IOS  در دسترس کاربران قرار گرفته، امکانات قوی مانند یافتن کوتاه ترین مسیر، سریعترین مسیر، نمایش ترافیک، علائم هشدار دهنده و مهم تر از همه استفاده به صورت آفلاین را در اختیار کاربران گذاشته و به راحتی می توان با استفاده از این مسیریاب، آدرس مقصد مورد نظر را یافت.

 

مسیر یاب MapFactor

یکی دیگر از مسیریاب های آفلاین که امکان مسیریابی بدون اینترنت را برای کاربران و مسافران فراهم می سازد، نرم افزار مسیریابی Map Factor است. این نرم افزار امکان پیدا کردن موقعیت مکانی و مسیریابی در کمترین زمان را فراهم ساخته و همچنین از قابلیت های جذاب دیگری نیز برخوردار است. البته لازم به ذکر است برای استفاده درست از این مسیریاب، باید نقشه های آن را همواره به روز نگه داشت.

هم اکنون امکان استفاده مسیریاب Map Facktor  برای سیستم عامل آندروید و نیز IOS  فراهم شده و به راحتی می توان آن را بر روی گوشی نصب کرد.

مسیر یاب MapFactor

 

مسیریاب Sygic

بی تردید می توان مسیریاب Sygic را یک نرم افزار مسیریاب محبوب و کارامد میان کاربران دانست که امکان بهره مندی از آن برای سیستم عامل های اندروید و IOS فراهم شده است. این مسیریاب با فراهم سازی امکانات فراوان، توانسته نام خود را به عنوان یکی از بهترین مسیریاب های آفلاین در میان سایرین مطرح کرده و رکورد بیش از یکصد میلیون دانلود را به خود اختصاص دهد. نکته جالب توجه در خصوص این مسیریاب این است که بخش عمده ای از امکانات آن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و افراد می توانند برای مسیریابی آفلاین به صورت رایگان و بدون نیاز به اینترنت از این نرم افزار بهره ببرند.

مسیریاب Sygic

 

مسیریاب Maverick

یکی دیگر از مسیریاب های آفلاین پرطرفدار در دنیا، برنامه مسیریاب Maverick است که اگر از نظر امکانات از سرجیک پیشی نگیرد، از آن کم ندارد. این نرم افزار که تنها برای سیستم عامل اندروید قابل استفاده است، کاملا رایگان بوده و کاربران می توانند از این مسیریاب به راحتی در زمان هایی که به اینترنت دسترسی ندارند، برای یافتن مسیر خود استفاده کنند.

 

مسیریاب گوگل مپ

در واقع مسیریاب گوگل مپ یک نرم افزار مسیریابی بوده که توسط گوگل برای سیستم عامل های اندروید و IOS طراحی و عرضه شده است. این نرم افزار با اینکه برای انجام فعالیت نیاز به اینترنت دارد، اما شما می توانید برای استفاده از آن در زمان هایی که اینترنت ندارید نیز بهره ببرید به شرطی که از قبل، مسیر و یا مقصد خود را بر روی آن بازکرده و نقشه را ذخیره کرده باشید.

مسیریاب گوگل مپ

 

این مسیریاب به صورت پیش فرض بر روی گوشی های هوشمندی که مجهز به سیستم عامل اندروید هستند قرار داشته و می توانند از آن استفاده کنند.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

۴.۴/۵ - (۲۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×