بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» معرفی هتل » هتل هایی که زمانی کاروانسرا بودند
هتل کاروانسرای مشیر
معرفی هتل

هتل هایی که زمانی کاروانسرا بودند

۲ خرداد ۱۳۹۷ 6۰2,973

اگر به تاریخ احداث قدیمی ترین کاروانسراهای تاریخی ایران توجه کرده باشید، حتماً متوجه این موضوع شده اید که اکثر این کاروانسراهای تاریخی، بازمانده از دوره حکومت صفویان به بعد هستند. دلیل این موضوع را می توان به شاه عباس یکم نسبت داد، زیرا شاه عباس اولین پادشاهی بود که در ایران دستور ساخت کاروانسراهایی را در میان راه شهرهای پر رفت و آمد داد.

حتی هنوز هم می توان هنر و ظرافت معماری صفوی ها را در گوشه و کنار کاروانسراهای با شکوه این دوره دید. کاروانسراهایی که زمانی فقط برای اقامت حاکمان، افراد وابسته به سلطنت و خانواده های اعیانی قابل استفاده بودند.

گذر زمان با تمام آنچه که به حال و روز این سرزمین آورده است نتوانسته اصالت و زیبایی این بناهای تاریخی را از بین ببرد. جالب است بدانید که بعد از گذشت این همه سال، امروز هم می توان اقامتی متفاوت را در این کاروانسراهای قدیمی تجربه کرد، با این تفاوت که دیگر این بناهای تاریخی کاروانسرهایی متعلق به پادشاهان و اعیان در میان راه نیستند و به هتل هایی با امکانات فوق العاده و با کیفیت تبدیل شده اند که هر مسافری می تواند به راحتی با رزرو این هتل های منحصر به فرد، اقامتی فراموش نشدنی در قلب تاریخ را تجربه کند. به همین دلیل ما در این مطلب تصمیم داریم شما را با هتل هایی آشنا کنیم که زمانی کاروانسرا بوده اند. با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

هتل کاروانسرای مشیر – شهر یزد

کاروانسرای مشیر متعلق به ۱۵۰سال پیش که در شهر تاریخی یزد، تجربه اقامتی بی نظیر را به میهمانان خود هدیه می کند. دیوارهای خشتی، پنجره هایی با شیشه های رنگی و اتاق هایی که دور تا دور حیاط جمع شده اند، شما را به دوران قاجار خواهند برد. به هر سمت این بنای تاریخی که نگاه می کنید، می توانید رنگ و بوی اصالت قاجاری را در میان خشت خشت این کاروانسرا حس کنید. رستوران این هتل شبیه به موزه ای تاریخی است که انواع و اقسام غذاهای سنتی و اصیل شهر را می توانید در آن سفارش دهید. حوض ها و آبنماهای داخل حیاط، یکی دیگر از جذابیت های این هتل است که محیطی دنج و با صفا را برای استراحت مسافران فراهم کرده است.

هتل کاروانسرای مشیر

 

هتل عباسی – شهر اصفهان

رزرو هتل عباسی اصفهان، بدون شک یکی از بهترین گزینه ها برا ی اقامت در یک کاروانسرای تاریخی آن هم متعلق به دوره صفویان است. در توصیف این هتل تاریخی، می توان گفت که به  محض ورودتان به این کاروانسرا ، غرق در معماری و اصالت این بنای تاریخی خواهید شد. انگار می توانید سبک زندگی، عادت ها و حس و حال مردم آن دوره را در لابه لای دیوارهای این بنا تجربه کنید. هتلی با تلفیق معماری سنتی در کنار امکاناتی مدرن، می تواند همه ی آن چیزی باشد که هر مسافری در این شهر به دنبال دست یافتن و تجربه آن است. این کاروانسرای تاریخی، در ۶۰ کیلومتری جاده اصفهان به نائین قرار گرفته و فاصله کمی تا بازار قدیمی کوهپایه، باتلاق خونی و… دارد.

هتل عباسی

 

هتل ارگ تاریخی گوگد

در ۵ کیلومتری جاده گلپایگان به سمت تهران، در شهری به نام گوگد، اقامتگاه و مهمانسرایی قرار دارد که در روزگاری نزدیک به چهار قرن پیش، کاروانسرایی بوده است که در زمان صلح، وظیفه میزبانی از خستگان راه را برعهده داشته و در زمان جنگ، همچون دژی مستحکم، سپری در برابر نفوذ دشمنان بوده است. این ارگ تاریخی امروزه به صورت اقامتگاهی باصفا به دور از شلوغی و هیاهوی شهر، در اختیار گردشگران و مسافرانی قرار می گیرد که تصمیم دارند با رزرو هتل ارگ تاریخی گوگد، چند روزی در دل تاریخ و به دور از زندگی ماشینی، اقامتی متفاوت را تجربه کنند.

هتل ارگ تاریخی گوگد

 

رزرو هتل از مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور

برای راحتی و سرعت در فرایند رزرو هتل، می توانید با استفاده از سامانه اقامت ۲۴، علاوه بر به دست آوردن اطلاعات کامل راجع به امکانات و قوانین هتل ها، جاذبه های گردشگری مهم در نزدیکی محل اقامت تان و  مهمتر از همه مقایسه قیمت و هزینه رزرو هتل های مختلف در شهر دلخواهتان، مناسب ترین گزینه را برای سفر انتخاب کنید و با بهره مندی از تخفیف های سایت ما با کمترین قیمت، تنها با فاصله چند کلیک رزرو هتل تان را انجام دهید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×