بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری خوزستان » جاذبه های گردشگری شوشتر » ۸ دیدنی شوشتر : عکس، آدرس و معرفی
سازه‌های آبی شوشتر
جاذبه های گردشگری شوشتر

۸ دیدنی شوشتر : عکس، آدرس و معرفی

۱ خرداد ۱۳۹۷ 22۷7,268

آثار باستانی بی نظیر و درخشش تاریخ ۷ هزار ساله شوشتر، این شهر را به یک موزه ی تاریخی بزرگ برای علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسی تبدیل کرده است.

این کهن شهر جذاب، علاوه بر جاذبه های گردشگری حیرت انگیز، به مسافران امکان اقامت و رزرو هتل در منحصر به فردترین اقامتگاه های سنتی خوزستان را می دهد، تا سفری پر از تجربه های فراموش نشدنی برای میهمانان خود بسازد. ما در وبلاگ اقامت ۲۴ تصمیم داریم شما را با ۸ جاذبه گردشگری بی نظیر این شهر آشنا کنیم.

سازه‌های آبی شوشتر

عنوان پر آوازه ترین جاذبه گردشگری شوشتر را می توان به سازه های آبی حیرت انگیز این شهر نسبت داد. جالب است بدانید که این مجموعه باستانی که حاصل نظم و پیوند حساب شده میان پل ها، آسیاب ها، بندها، آبشار ها و تونل های بزرگ این منطقه است، از سوی سازمان جهانی یونسکو لقب «شاهکار نبوغ و خلاقیت» را گرفته و نظیرش را در هیچ کجای جهان نمی توانید ببینید. مجموعه تاریخی که قدمت پایه گذاری و ساخت آن به دوره پر افتخار هخامنشیان باز می گردد و در دوره ساسانیان به اوج پیشرفت خود رسیده است و هزاران سال تامین کننده آب مناطق و مزارع اطراف بوده است. با رزرو هتل سنتی طبیب شوشتری می توانید در نزدیکی این مجموعه تاریخی اقامت داشته باشید.

سازه‌های آبی شوشتر

مسجد جامع شوشتر

مسجدی ساخته شده از سنگ و آجر، با مناره های پر شده از نقش و نگار اسلامی و سقف گنبدی شکل که ارزشمند ترین مکان مذهبی شهر است. با توجه به کتیبه ی پیدا شده در این مسجد، زمان ساخت این بنای تاریخی به دوران ولایت امام حسن عسکری (ع) باز می گردد. البته بخش هایی از این مسجد بزرگ که امروزه به عنوان مسجد جامع شوشتر شهرت دارد، در طول دوره های مختلف به خصوص در دوران خلافت عباسیان اضافه شده که این موضوع، نشان دهنده اهمیت این مسجد تاریخی  در دوره های مختلف است.

مسجد جامع شوشتر

قلعه سلاسل شوشتر

یکی دیگر از آثار تاریخی ساسانیان را می توانید در بالای صخره ای در بخش شمالی شوشتر ببینید که به عنوان قلعه ای نظامی، سالیان سال از نفوذ دشمنان به این منطقه جلوگیری کرده است. جالب است بدانید که دور تا دور قلعه سلاسل خندق بزرگی حفر شده بوده که دو کاربرد مهم داشته است؛ یکی از کاربردهایش جلوگیری از دسترسی دشمنان به قلعه و دیگری نیز تامین آب مورد نیاز ساکنین قلعه بوده است. این قلعه نظامی در طول دوره های مختلف مورد بازسازی قرار گرفته و بخش های مختلف آن  شامل سربازخانه، نقارخانه، آشپزخانه، حمام، نانوایی، باقچه و شودان میشود که امروزه می توانید آنچه از این بنا تاریخی باقی مانده را در سفر به شوشتر ببینید.

قلعه سلاسل شوشتر

خانه تاریخی مرعشی

یکی از زیبا ترین و خاص ترین معماری های دوره قاجار را می توان در نمای خانه تاریخی مرعشی دید. همانطور که از نام این عمارت پیداست، این بنا متعلق به شخصی به نام «سید محمد حسن مرعشی» بوده است که امروز به عنوان پایگاه میراث جهانی سازه های آبی مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید در هنگام بازدید از آبشارهای شوشتر، از این خانه تاریخی که با اصالت تمام، در میان بافت قدیمی شهر خودنمایی می کند دیدن کنید.

خانه تاریخی مرعشی

خانه مستوفی

در میان بافت قدیمی شوشتر، خانه ای تاریخی  را می بینید که زمانی متعلق به تاجر معروف شهر بوده است. عمارتی که در زمان پادشاهی مظفرالدین شاه برای «محمد علی مستوفی» ساخته شده و امروز پس از گذشت سالها، این بنای ارزشمند به عنوان اداره میراث فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد. این عمارت تاریخی به چند بخش تماشایی تقسیم شده که هر کدام از این بخش ها برای بازدیدکنندگان این بنا جذابیت ویژه ای دارند. بخشی از این خانه به رستوران سنتی، بخشی به موزه و قسمتی از آن به عکاسخانه و مرکز صنایع دستی تبدیل شده است. مطمئنا بازدید از این عمارت تاریخی با معماری بی نظیر و بخش های جذاب و دلچسبش می تواند لحظات خوشی برایتان رقم بزند. هتل سنتی سرابی که در فاصله کمی از این خانه تاریخی و در میان بافت تاریخی شهر قرار گرفته می تواند انتخاب خوبی برای رزرو هتل در شوشتر باشد.

خانه مستوفی

برج کلاه فرنگی شوشتر

در میان شلوغی مرکز شهر، برجی قدیمی که جزئی از بناهای تاریخی دوره قاجار است، قرار گرفته که به برج کلاه فرنگی شهرت دارد. هشت ضلعی آجری که ارتفاع آن به ۱۱ متر می رسد و سالهاست که در این نقطه شهر، نظاره گر مردمانی هست که از این خیابان عبور می کنند.

جاهای دیدنی شوشتر

آرامگاه یعقوب لیث صفاری

در فاصله ی ۱۰ کیلومتری از مسیر دزفول به شوشتر آرامگاه یعقوب لیث قرار گرفته است. قدمت این آرامگاه به دوران سلجوقیان باز می‌گردد و دارای یک گنبد مخروطی شکل دندانه دار می‌باشد. سازه‌ اصلی بنای بقعه از خشت خام بوده و نقش ‌های برجسته، ملات گچ و خاک نیز در ساخت آن مشاهده می‌گردد.

03925bd8 0840 4c73 94c1 320666d54a90

پل شادروان (بند قیصر)

قدمت پل شادروان که با نام بند قیصر نیز شناخته می‌شود به دوره ساسانیان برمی‌گردد.  این پل دارای ۳۳ دهنه بوده است که تنها ۵۰ درصد آن را بازسازی کردند. همچنان از پل شادروان برای برگرداندن آب کارون به مزارع استفاده می‌شود. این پل در ۳۰۰ متری جنوب بند میزان، روی شاخه اصلی رود کارون (شطیط) احداث شده است و امروزه بقایای آن در نزدیکی پل آزادگان مشاهده می‌شود. در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰، این اثر تاریخی با شماره ثبت ۷۸ در ردیف آثار ملی ایران قرار گرفت.

اگر تصمیم دارید به این شهر ۷ هزار ساله سفر کنید، می توانید برای رزرو هتل در شوشتر از طریق سامانه اقامت ۲۴، به عنوان مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور اقدام کنید، اقامت ۲۴ به شما این امکان را می دهد که پس از مقایسه قیمت و امکانات هتل ها، مناسب ترین گزینه از بین هتل سنتی طبیب شوشتری، هتل سنتی سرابی و اقامتگاه سنتی عمارت افضل را برای سفرتان به شوشتر انتخاب و با بهترین قیمت رزرو کنید.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۲/۵ - (۸ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۷

  1. احمد

    من الان اونجام

  2. شوشتر

    از شهر زیبای من شوشتر دیدن کنید

    • ابوذر

      آنقدر دنبال این مکان گشتم تو گوگل تا پیداش کردم یادم نبود کدوم شهره، یه عکس قبلا ازش دیدم، حتما باید برم ببینم

  3. Sasan

    واقعا یکی از شگفت انگیز ترین آثار باستانی جهان در شوشتر است
    با مردمانی مهمان نواز از قوم بختیاری واقعا بختیاری ها مهمان نوازند

    • علیرضا

      سلام دوست عزیز
      اشتباه به عرض رسوندن، ساکنین اصیل و اولیه شوشتر، بختیاری نیستن بلکه فارس هستند و لهجه‌ای خاص دارن.

    • Melika

      شوشتریا بختیاری نیستن عزیزم

      • h

        چرا نیستن؟ هم بختیاری هم عرب تو شوشتر هست، ساکنین شوشتر اکثر سه نژاد ک خود نژاد شوشتریا اصلا فارس نیستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×