» گوناگون » آشنایی با ۵ هتل موزه محبوب در ایران
هتل موزه ملل مشهد
گوناگون

آشنایی با ۵ هتل موزه محبوب در ایران

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ 6۰1,720

موزه ها و آثار تاریخی شهرهای مختلف، در واقع بخش های مهمی از هویت، فرهنگ و گذشته ی هر شهر محسوب می شوند. از آنجایی که بخش جذابی از سفر، به آشنایی با فرهنگ و تاریخ هر منطقه تعلق دارد، بازدید از موزه ها نیز می تواند یکی از جالب ترین تجربیاتی باشد که هر مسافری برای آشنایی با فرهنگ و گذشته مقصد سفر خود به آن نیاز دارد.

به همین دلیل است که موزه های متفاوتی در اکثر شهر ها برای نشان دادن بخش ها و جنبه های مختلفی از تاریخ وجود دارند. جالب است بدانید که با پیشرفت صنعت گردشگری و توجه به بخش های مختلف در این حوزه، امروزه شاهد اضافه شدن موزه هایی در برخی از هتل های کشورمان هستیم. ما در این مطلب تصمیم داریم شما را با برخی از موزه هتل های معروف ایران آشنا کنیم، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

هتل موزه ها چه نوع هتل هایی هستند؟

هتل موزه ها در واقع هتل هایی هستند که قسمتی از مجموعه شان را به نمایش اشیای قدیمی و تاریخی اختصاص داده اند و به میهمانان خود این امکان را می دهند که علاوه بر سپری کردن لحظاتی خوش در هتل، بتوانند از تماشای آثار تاریخی موزه هتل نیز لذت ببرند. شما هم اگر تصمیم دارید با رزرو هتل، بازدید کننده موزه ای خاص باشید، می توانید به جای انتخاب هتل های معمولی، هتل موزه ها را برای رزرو انتخاب کنید.

 

آشنایی با ۵ هتل موزه محبوب در ایران:

 

هتل موزه ملل مشهد

شاید شما هم برای سفر به مشهد و رزرو هتل در این شهر، یکی از مهمترین ویژگی هایی که برای رزرو هتل در نظر می گیرید، نزدیک بودن هتل به حرم باشد، در این میان ما تصمیم داریم از بین هتل های نزدیک به حرم، هتل موزه ملل را به عنوان تجربه ای متفاوت از اقامت و موزه گردی به شما معرفی کنیم، هتل آپارتمان ملل مشهد، هتلی که در  دل خود موزه ای تشکیل شده از ۳۰۰ قلم عتیقه و اشیای قدیمی دارد، که بیشترین بخش آن را سماورهای مختلف از سراسر ایران و کشورهایی مانند آذربایجان، ترکمنستان و روسیه تشکیل می دهند. جالب اینجاست که با ورود به بخش لابی می توانید از مجموعه بی نظیری از قدیمی ترین سماورها و اشیای قدیمی در این هتل دیدن کنید.

هتل موزه ملل مشهد

 

هتل موزه فهادان یزد

هتل موزه ای که بازدید از آثار تاریخی آن با نگاه به در و دیوار ساختمانش آغاز می شود، ساختمانی بزرگ با قدمت ۲۵۰ سال که نمونه ای زیبا از معماری دوره قاجار در شهر زیبای یزد است. بنای تاریخی هتل فهادان، متعلق به خانواده تهرانی هاست که یکی از تجار مشهور فرش در یزد بوده اند. این ساختمان بزرگ سه حیاط دنج دارد که شامل حیاط اصلی، نارنجستان و عمارت کلاه فرنگی می شود و مانند اکثر بناهای تاریخی یزد، دارای سه بادگیر قدیمی است که به زیبایی بنا افزوده اند. در بالای پشت بام این هتل می توانید بخش زیادی از بافت قدیمی شهر را تماشا کنید. مهمترین ویژگی جذاب این هتل، وجود موزه ای از آثار و گنجینه ای تاریخی است که اقامت در این هتل را به تجربه ای منحصر به فرد برای میمانان و گردشگران این شهر تبدیل کرده است.

هتل موزه فهادان یزد

 

اقامتگاه بومگردی نقشینه کویر در زواره

اقامتگاه بومگردی نقشینه کویر، در واقع خانه ای سنتی است که قدمتش به دوران قاجار باز می گردد. این بنای تاریخی در دو طبقه ساخته شده و به میهمانان خود، تجربه اقامتی کاملا سنتی در سفر به شهر زیبای زواره را هدیه می کند. با رزرو هتل نقشیه کویر، علاوه بر اقامتی سنتی در بافت قدیمی شهر، می توانید از موزه تاریخی آن که یکی از جذاب ترین بخش های هتل است نیز دیدن کنید. اشیای تاریخی این موزه شامل سفال ها، ظروف مسی تاریخی و سایر لوازم قدیمی این منطقه می شود.

اقامتگاه بومگردی نقشینه کویر در زواره

 

هتل پارسیان رامسر

در دامنه ی سرسبز البرز، هتل پارسیان رامسر را می بینید که شامل دو مجموعه قدیم و جدید است، با رزرو هتل پارسیان رامسر و انتخاب بخش قدیمی این هتل، می توانید مدت سفرتان را در میان کلکسیونی از وسایل نوستالژیک و تاریخی این هتل موزه اقامت داشته باشید.

هتل پارسیان رامسر

 

هتل موزه عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان که جزو کاروانسراهایی است که امروزه به هتلی محبوب تبدیل شده ، می تواند گزینه ای عالی برای رزرو هتل موزه ای تاریخی در سفر به اصفهان باشد. هتل موزه ای با قدمتی ۳۰۰ ساله که خشت به خشت بنا و در و دیوارش آثاری تاریخی به یادگار از دوره حکومت صفویان و معماری منحصر به فردشان در ایران است. در تزئینات و لوازم داخل اتاق از اشیای تاریخی و قدیمی استفاده شده و به میهمانان تجربه متفاوتی از اقامت در موزه ای تاریخی را هدیه می کند.

هتل موزه عباسی اصفهان

 

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×