تشکوه
جاذبه های گردشگری رامهرمز

تشکوه، کوه آتشین رامهرمز

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ 16۰3,481

سفر همیشه یکی از لذت های زندگی بشر بوده، اما برخی مواقع این تفریح و لذت، با خطر، هیجان و حیرت همراه است. بعضی از جاذبه های گردشگری به قدری عجیب و غیر قابل باور هستند، که به تماشا نشستن آنها حتی برای یکبار در طول حیات نیز می تواند تجربه گران بهایی را برای هر فرد به ارمغان آورد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل زیادی به دیدن وقایع عجیب و غیر قابل باور دارید و در سفر های خود همواره به دنبال یافتن اینگونه مکان ها برای بازدید هستید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی یکی از این پدیده های عجیب؛ که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری کشور بدل شده است، همراه باشید.

تشکوه

 

در استان خوزستان و در مسیر جاده رامهرمز به رودزرد، در نزدیکی روستای گنبد لران، کوهی وجود دارد که با نام تَشکوه شناخته می شود. این کوه، دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده که سبب شده تا همه روزه گردشگران بسیاری، به این منطقه سفر کرده و از این کوه بازدید کنند.

نکته ای که این کوه را به یک جاذبه گردشگری ویژه بدل ساخته و از سایر کوههای کشور متمایز می کند، این است که این کوه شعله ور بوده و در تمام طول شبانه روز شعله های آتش از روی خاک این کوه زبانه می کشند و هرگز خاموش هم نمی شوند.

تشکوه

 

منظره تَشکوه به حدی زیبا، عجیب و منحصر به فرد است که گردشگران بسیاری را برای دیدن این کوه و شعله های آتش آن، همه روزه به این منطقه می کشد.

مخصوصا در زمانی که خورشید غروب می کند و تاریکی بر محیط اطراف کوه حاکم می شود، نور حاصل از شعله های آتش، منظره ویژه ای را بوجود آورده که چشم، هرگز از دیدن آن سیر نمی شود.

طی تحقیقات به عمل آماده بر روی کوه، مشخص شده که گوگرد موجود در پوسته زمین تشکیل دهنده کوه و خارج شدن گازهای طبیعی، دلیل ایجاد شعله های آتش است و این کوه را به مکانی شعله ور و سوزان بدل کرده است.

تشکوه

 

اگر قصد دارید تا از این جاذبه زیبا گردشگری استان خوزستان بازدید کنید، باید از طرف شرق رامهرمز به سمت ماماتین حرکت کنید. هنگام رسیدن به جاده رامهرمز به الفارس، کوه چهره خود را برای شما نمایان خواهد کرد.

کوه سوخته امیدیه

در نزدیکی منطقه آغاجاری و شهر صنعتی امیدیه کوهی وجود دارد که به برادر تشکوه معروف است. این کوه که توسط مردم محلی کوه سوخته نامیده شده است به‌دلیل شکل و شمایل ظاهری و آثار و شواهد هیدروکربوری در سطح زمین یک اثر ژئوتوریسمی ارزشمند و گرانبهای زمین‌شناسی محسوب می‌شود و نه ‌تنها برای زمین‌شناسان، بلکه برای همه علاقه‌مندان به طبیعت جذاب و دیدنی است.

کوه سوخته امیدیه نیز مانند تشکوه دارای زبانه‌های آتش می‌باشد و از میان خاک و سنگ آن دود سیاه و غلیظی منتشر می‌شود که فضای اطراف را کاملا سیاه رنگ می‌نماید. در قله کوه در اثر زمین لغزش یا رانش زمین شکاف عمیقی وجود دارد که دهانه اصلی خروج گاز بوده و آتش از درون آن شعله‌ور است.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×