بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» اخبار گردشگری » آغاز به کار رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸
رویداد تبریز 2018
اخبار گردشگری

آغاز به کار رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸

۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ 8۰1,563

دیروز هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به تبریز آیین آغاز به کار رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی این شهر آغاز شد.
سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال ۲۰۱۵ بانام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد که در این طرح هرسال شهری از کشورهای اسلامی به‌عنوان ‘شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ‘ معرفی می‌شود.

رویداد تبریز 2018

سال ۲۰۱۵ شهر قدس فلسطین به‌عنوان اولین شهر معرفی و سپس و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند، در سال ۲۰۱۷ نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و درنهایت شهر تبریز به‌عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
انتخاب تبریز در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد، پیش از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه به معیارهای انتخاب به‌عنوان نامزد معرفی‌شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.

ایران علاقمند به تعامل گسترده با جهان

در آیین آغاز به کار این رویداد حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور به علاقه ایران به تعامل گستره با کشورهای جهان اشاره کرد و افزود: اولویت در این تعامل شناخت از همسایه‌ها، دیگران و جهان پیرامون به شمار می‌رود که در حقیقت داشتن فهم از جهان و تمدن گذشته است.
وی در ادامه به فرهنگ و اصالت مردم تبریز و آذربایجان اشاره کرد و از مردم خواست تا با میزبانی درخور شان، موجب دائمی شدن این شهر به‌عنوان شهر گردشگری شوند.

رویداد تبریز 2018

نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به گردشگری

علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری کشور نیز در این افتتاحیه اظهار کرد: این موضوع فرصتی ایده آل برای گردشگرانی است که از شب‌های زیبا و دلنشین تبریز بهره‌مند شوند و به‌این‌ترتیب امسال تبریزی داریم که تمام ساعات و دقایق شبانه‌روز میزبان گردشگران است.
وی با اشاره به نحوه انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، تصریح کرد: در نهمین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در پایتخت نیجر از بین کشورهای مختلفی مثل ترکیه، بنگلادش، مالزی و عربستان سعودی، ‌شهر تبریز از ۹ روی تعداد هفت رأی مثبت اخذ کرد و به‌ این عنوان دست‌یافت.
معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به گردشگری موجب تغییراتی ساختاری مثبتی در این عرصه شده است، افزود: در این صنعت، نسبت به پنج سال گذشته اتفاقات چشمگیری رخ‌داده که در سال‌های گذشته ۱۲۵ هتل چهار و پنج ‌ستاره در کشور وجود داشت، اکنون این رقم به ۱۵۸ هتل رسیده است.

رویداد تبریز 2018

وی ابراز کرد: برنامه‌های خوبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری تبریز صورت گرفته تا رویداد ۲۰۱۸ به نحو احسن سپری شود، ازجمله این برنامه‌ها؛ تبلیغات جاذبه‌های گردشگری تبریز از سوی هواپیمایی ترکیش در تمام پروازهای خط پروازی، اعطای مجوز برای تبدیل کاربری خانه‌های قدیمی استان به واحدهای بوم‌گردی و هتل‌های سنتی، آماده‌ سازی مبلمان و المان‌های شهری برای تبدیل تبریز به شهر جهانی، به‌روزرسانی و استانداردسازی هتل‌های شهر ، بسته‌های تخفیفی شامل تخفیف‌های ویژه هتل‌ها و خرید فرش و سوغات، بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی، راه‌اندازی سریال‌های اقوام در خیابان‌های شهر تبریز و نمایش صنایع‌دستی استان‌ها اجرا می‌شود، همچنین برگزاری نشست جاده ابریشم و همایش معماری در مهرماه امسال در دستور کار قرار دارد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×