بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » آشنایی با لذیذترین ترین طعم ها در معروف ترین رستوران های ایران
رستوران های معروف ایران
گوناگون

آشنایی با لذیذترین ترین طعم ها در معروف ترین رستوران های ایران

۲۲ فروردین ۱۳۹۷ 11۰1,622

بی شک سفر، بخش های گوناگونی دارد و هر یک از این قسمت ها در کنار دیگری، سفر را به اتفاقی دوست داشتنی در زندگی هر فرد بدل می سازد. در این بین یکی از قسمت های لذت بخش سفر، تجربه غذاهای مختلف هر شهر و استان و چشیدن طعم های گوناگون غذاهای محلی در رستوران های شهرهای مختلف است.

اما یکی از بزرگترین مشکلاتی که هر فرد می تواند در هنگام سفر با آن مواجه شود، انتخاب رستوران مناسب و خوب در شهر مقصد است. از این رو وبلاگ اقامت ۲۴ در این مطلب قصد دارد تا تعدادی از بهترین رستوران های ایران را به شما معرفی کند تا در زمان حضور خود در آن شهر ها، دیگر دغدغه انتخاب رستوران را نداشته باشید.

رستوران های معروف ایران

 

رستوران خاله خاور چابکسر

چابکسر به دلایل مختلف، برای بیشتر مردم ایران و گردشگران شناخته شده و مشهور است. این منطقه به دلیل زیبایی های طبیعی فراوان، همواره یکی از مقاصد اصلی گردشگران و طبیعت گردان به شمار می آید.

اما برای کسانی که تا به حال به این منطقه مسافرت داشتند، شاید دلیل سفر، وجود رستوران خاله خاور و غذاهای سنتی و دلچسب آن باشد. این رستوران که به شکلی کاملا سنتی اداره می شود از ۷ سال پیش توسط خاور خانم شروع به کار کرده و امروز صاحب بیشترین مسافر ایرانی و خارجی است. برای تایید پر مخاطب بودن این رستوران می توان گفت که این رستوران در تعطیلات خیلی شلوغ بوده و باید مدت زیادی را در صف منتظر بمانید .

رستوران خاله خاور چابکسر

این رستوران یک غذاخوری خانوادگی است که در یک وعده از ظهر تا ساعت ۵ عصر غذا سرو می کند. در سفری که به این منطقه دارید علاوه بر لذت بردن از تماشای زیبایی های طبیعی، رستوران خاور خانم را فراموش نکنید چرا که غذایی که در این رستوران میل می کنید می تواند تجربه ای جدید را برایتان خلق کند.

انواع غذاهای محلی گیلانی مانند ترش کباب، مرغ ترش، میرزا قاسمی و باقالی قاتق، ماهی و پلوهای دلچسب، به شکلی متفاوت و دوست داشتنی در رستوران خاور خانم سرو می شوند.

 

رستوران خوان گستر اصفهان

رستوران خوان گستر نامی آشنا در اصفهان است؛ این رستوران با دکوراسیون لوکس و مجلل و سرویس دهی عالی، به عنوان میزبانی شایسته برای مسافران اصفهان شناخته می شود.

رستوران خوان گستر اصفهان

منویی متنوع از غذاهای ایرانی و بین المللی، محیطی آرام و دلنشین و طبخ غذا در بالاترین سطح کیفی مطابق با رعایت استاندارد های بهداشتی، این رستوران را به یکی از محبوب ترین رستوران های اصفهان تبدیل کرده است .

 

رستوران کوه نور کیش

رستوران کوه نور در مجاورت هتل بین‌المللی سورینت صدف کیش، در فضایی متفاوت و در دل کوهی به بلندی ۲۷ متر با آبشارهای عظیم و چشم اندازی زیبا بنا شده است. در داخل این کوه عظیم، فضای بزرگی شامل مجموعه رستوران کوه نور به وسعت بیش از ۶۰۰ مترمربع با تجهیزات کامل جهت برپایی سمینارها و میهمانی‌های بزرگ ساخته شده و در طبقه فوقانی نیز کافی‌شاپی با چشم‌انداز خیره‌کننده از جزیره کیش به وسعت ۱۲۰ مترمربع، عظمت این کوه استثنایی را تکمیل می‌کند.

رستوران کوه نور کیش

 

رستورات هفت خوان شیراز

مجموعه هفت خوان شیراز شامل هفت خوان مختلف یا به عبارتی پنج رستوران و دو کافی شاپ بوده و تمامی اسامی خوان ها و طبقات آن برگرفته از شاهنامه فردوسـی است.

رستورات هفت خوان شیراز

 

خوان اول این رستوران، فُرود، به معنی زیر و پائین است؛ این طبقه به صورت رستوران سنتی ساخته شده و در آن غذاهای ایرانی ارائه می شود.

خوان دوم، سیندُخت، به معنی دختر سین (سیمرغ) نام داشته و غذاهای ایرانی در این طبقه به صورت بوفه آزاد ارائه می شود.

رستورات هفت خوان شیراز

خوان سوم، با نام بِلیان و به معنی نام حضرت خضر پیامبر (ع) شناخته می شود. در این رستوران غذاهای فست فودی سرو می شود.

خوان چهارم زَریر نام داشته و به معنی زرین بر و زرین جوشن است و کافی شاپ رستوران در این طبقه قرار دارد.

رستورات هفت خوان شیراز

طبقه دوم این رستوران که در آن غذاهای ملل و کشورهای گوناگون ارائه می شود با نام نوفل به معنی جمیل و کریم نامگذاری شده است.

خوان ششم، گیسیا بوده و از نام های برگزیده است و کافی شاپ این طبقه، نوشیدنی ها و دسر های ملل و کشور های مختلف را سرو می کند.

خوان هفتم، گَرسیوَز به معنی دارنده استقامت و پایداری است که غذاهای باربیکیو و کبابی در این طبقه از رستوران ارائه می شود.

 

رستوران ارم شاندیز مشهد

مشهد و رستوران های آن با شیشلیک شناخته می شوند و کسانی که به این شهر سفر کرده اند حتما طعم این غذای فوق العاده را تجربه کرده اند. اما شیشلیک روش طبخ خاصی داشته که هر رستورانی توان درست انجام دادن آن را ندارد. از این رو اگر به مشهد سفر کردید و قصد خوردن شیشلیک داشتید حتما سری به رستوران ارم شاندیز بزنید.

رستوران ارم شاندیز مشهد

رستوران ارم در زمینی به مساحت ۱۲۰۰۰ متر، در سال ۱۳۶۲ افتتاح شده است. این رستوران شامل سه بخش رستوران سنتی، فضای باز و سالن VIP بوده و تمام محصولات لبنی مصرفی در این رستوران در کارخانه ای که در انتهای رستوران ایجاد شده تولید می شود.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×