» گوناگون » بیماران دیالیزی با خیال راحت به مشهد سفر کنند
مرکز دیالیز امام صادق (ع) مشهد
گوناگون

بیماران دیالیزی با خیال راحت به مشهد سفر کنند

۱۹ آذر ۱۳۹۶ 14۰4,525

سفر رفتن در زندگی افراد تاثیرات بسزایی دارد و معمولا همه تمایل دارند در زندگی خود بارها سفر رفته و دیدن نقاط مختلف را تجربه کنند.

مرکز دیالیز امام صادق (ع) مشهد

 اما گاه دلایل گوناگون، مانع سفر رفتن شده و فرد نمی تواند از تجربه ها و جاذبه های مکان های دیگر بهره مند شود. شاید بتوان از سفر به مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر های مختلف چشم پوشی کرد، اما سفر های مذهبی و زیارت قبور ائمه را نمی توان به راحتی از دست داد.

یکی از اصلی ترین دلایل محرومیت از سفر، مبتلا بودن فرد به بیماری مانند بیماری های کلیوی است؛ به دلیل اینکه افراد مبتلا به اینگونه بیماری، نیازمند انجام دیالیز به صورت یک روز در میان هستند، سفر رفتن و دور بودن آنها از مراکز دیالیز بسیار خطرناک و مشکل آفرین است.

این در حالیست که اگر این افراد مطلع باشند که مراکز دیالیز در شهر های مختلف وجود دارد و تمامی خدمات به افراد دیالیزی در این مراکز انجام می شود، شاید با خیالی آسوده تر، راهی سفر شوند.

مرکز دیالیز امام صادق (ع) مشهد

شهر مقدس مشهد یکی از مهمترین شهرهای ایران بوده که تمامی مسلمانان جهان تمایل دارند تا به آن سفر کنند؛ از این رو خبرنگار اقامت ۲۴ به سراغ آقای پارسایی مدیر درمانگاه امام صادق (ع) مشهد، که یکی از مجهزترین مراکز دیالیز کشور است رفته، تا این مرکز را بهتر معرفی کند و کسانی که به این اینگونه بیماری ها دچار هستند، به راحتی بتوانند پای در راه سفر زیارت حضرت رضا (ع) گذاشته و از معنویت این سفر به راحتی بهره مند شوند.

مرکز دیالیز امام صادق (ع) مشهد

این مجموعه از سال ۱۳۶۲ به عنوان یک مرکز درمانی خیریه، در مشهد آغاز به کار کرده و از سال ۱۳۷۰ بخش دیالیز خود را با همکاری انجمن پزشکی ایران و آلمان و با تعداد ۷ دستگاه دیالیز، تجهیز و راه اندازی کرد.

پس از گذشت چند سال از فعالیت بخش دیالیز این مرکز، توسط انجمن بیماری های خاص، تعداد ۴ دستگاه دیالیز دیگر به تجهیزات این درمانگاه خیریه افزوده شده و با توان ۱۲ دستگاه به فعالیت خود ادامه داد.

در سال ۱۳۸۳ این دوازده دستگاه به مرکز دیالیز دکتر یاوری در سربیشه نهبندان، اهدا و تعداد ۲۰ دستگاه دیالیز جدید و بروز خریداری شد. در سال ۱۳۹۴ در طرح توسعه درمانگاه، طبقه فوقانی آن نوسازی و با خرید ۲۵ دستگاه دیگر، ظرفیت ارائه خدمات درمانگاه به ۴۵ دستگاه ارتقا پیدا کرد.

درمانگاه امام صادق با بهرگیری از ۴۵ تخت مجهز به دستگاه دیالیز و کادری مجرب و متخصص در سه نوبت کاری، توان ارائه خدمت به ۱۳۵ نفر در روز را دارد و همچنین لازم به ذکر است که شیفت شب این درمانگاه نیز به بیماران خارج از عضو آن اختصاص داده شده و در صورتی که زائرین حضرت رضا (ع) نیاز به دیالیز داشته باشند بدون دغدغه و نگرانی می توانند در شیفت شب آن پذیرش و مورد دیالیز قرار بگیرند.


 

با توجه به فاصله بسیار کم این دارالشفا با حرم مطهر رضوی، بخش همودیالیز مجموعه، سالانه پذیرای تعداد زیادی از زائران دیالیزی عزیز، بصورت پذیرش میهمان بوده که این امر موجب سهولت رفت و آمد و همچنین فرصت بیشتر جهت زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام را برای زائران عزیز فراهم کرده است.

در این درمانگاه ارائه تمام خدمات برای بیمارانی که دارنده دفترچه بیماری های خاص هستند، منوط به دارا بودن اعتبار، کاملا رایگان بوده و همچنین از آنها در این درمانگاه با یک وعده غذای گرم نیز پذیرایی می شود.

بیماران نیازمند به دیالیز در این درمانگاه تنها نیاز است که دفترچه خود و همچنین گواهی عدم ابتلا به بیماری های واگیردار خونی را به همراه داشته باشند تا در کوتاه ترین زمان، پذیرش و مورد دیالیز قرار بگیرند.

مرکز دیالیز امام صادق (ع) مشهد

در این مرکز امکان انجام دیالیز به صورت گروهی وجود دارد و مراکز دیالیز شهرهای گوناگون می توانند به راحتی تعداد زیادی از بیماران خود را برای سفر به شهر مشهد محیا کرده و نگرانی از انجام دیالیز آنها در این شهر نداشته باشند.

درمانگاه خیریه امام صادق (ع) مشهد، برای بیماران نیازمند چه از لحاظ مادی و چه حرکتی، می تواند به صورت رایگان، وسیله رفت و آمد را فراهم کرده و به راحتی آنها را برای دیالیز پذیرش کند.

این درمانگاه به دلیل اینکه تحت پوشش و حمایت خیریه امام صادق (ع) است، به بیماران خود، کمک تامین مخارج زندگی را نیز ارائه می دهد.

یکی از نقاط قابل توجه این مرکز، علاوه بر ویژگی های دیگر آن، وجود بخش مجزا برای دیالیز خواهران و برادران است. در این درمانگاه آقایان و بانوان می توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی مورد دیالیز قرار گیرند.

لازم به ذکر است در صورتی که بیمار دفترچه بیماری های خاص را به همراه نداشته باشد،باید برای انجام دیالیز ،مبلغ دویست و ۵۰ هزار تومان پرداخت نماید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

۴.۳/۵ - (۴۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×