بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » راهنمای خرید سوغات در سفر
خرید سوغات در سفر
گوناگون

راهنمای خرید سوغات در سفر

۲ آذر ۱۳۹۶ 8۲1,575

خرید سوغات برای خیلی از مسافرین سراسر دنیا تبدیل به یک سنت دوست داشتنی شده است؛ مخصوصا زمانی که با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، به کشوری دیگر سفر می کنیم، موضوع خرید سوغات و یادگاری از مقصد سفر، پر رنگ تر میشود.

اگر شما مسافری هستید که دوست دارید با دستی پر از سوغاتی، از سفر برگردید، وبلاگ اقامت۲۴ توصیه هایی برای شما دارد که میتواند در خرید سوغاتی و همچنین تخفیف گرفتن برای شما کارآمد باشد.

خرید سوغات در سفر

در همه جای دنیا یک مساله اجتناب ناپذیر وجود دارد و آن این است که در مناطق توریستی همیشه سعی بر این بوده که اجناس به قیمت بالاتری به گردشگران فروخته شود. شما هم اگر قصد سفر به شهری توریستی دارید و رزرو هتل را نیز در یکی از توریستی ترین مناطق شهر انجام داده اید، باید به این نکته توجه داشته باشید.

فروشنده ها هرگز تمایل ندارند که بر سر قیمت با آنها چانه بزنید. اما همواره سعی کنید هنگام خروج از فروشگاه، بهترین خرید کننده باشید و این امر تنها زمانی محقق می شود که بدانید با چه ترفندهایی می شود خیلی راحت از فروشنده ها تخفیف گرفت.

هفت توصیه برای اینکه موقع خرید و به خصوص خرید سوغاتی، بتوانید راحت تر تخفیف بگیرید:

مقایسه کردن قیمت ها را فراموش نکنید

موضوع مقایسه کردن قیمت ها مربوط به قبل از سفر نیز می شود؛ اگر کالای خاصی را در طول سفر در نظر دارید خریداری کنید، بهتر است از قیمت آن در شهر یا کشور خود نیز مطلع بوده تا در مقصد، این کالا را  گران تر از شهر خودتان خرید نکنید. مقایسه کردن قیمت در طول سفر نیز توصیه میشود، البته نه به این معنی که در قسمت های مختلف شهر قیمت ها را مقایسه کنید؛ بهتر است قیمت کالای مورد نظرتان را در فروشگاه ها و مغازه های نزدیک یکدیگر مقایسه کرده تا از قیمت واقعی آن مطلع شوید و به دلیل توریست بودن، هزینه اضافه برای یک کالا پرداخت نکنید.

خرید سوغاتی در سفر

از مناطق توریستی خرید نکنید

همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که فروشگاه هایی که در مناطق توریستی واقع شده اند، فقط و فقط به این دلیل ساخته شده اند که پول زیادی از گردشگرهایی بگیرند که حاضر نیستند محل استراحتشان را ترک کنند.

اگر می خواهید محصولات با کیفیت و ارزان تر بخرید، باید از مناطق توریستی خارج شده و کمی ماجراجویی کنید. برای خرید کردن به خیابان هایی بروید که هیچ گونه وجه گردشگری ندارند.

خرید سوغاتی در سفر

به دنبال اجناس با کیفیت ولی قیمت مناسب باشید

انگلیسی ها ضرب المثلی جالبی دارند که عنوان می کند، من آنقدر پولدار نشده ام که کالای ارزان بخرم؛ شاید هنگام خرید اجناس ارزان قیمت، حس خوشایندی داشته باشید که چه خرید با صرفه ای انجام داده اید ولی باید این نکته را هم در نظر بگیرید که معمولا کالای ارزان، دوام و ماندگاری ندارد و خیلی زود کیفیت خود را از دست داده و از بین می رود. پس برای خرید یادگاری، قطعاً اجناس بی کیفیت، گزینه های خوبی به شمار نمی آیند.

عمده خرید کنید

گمان نمی رود سوغاتی که هدیه می دهید، اگر تکراری باشد و یک مدل، ایرادی داشته باشد؛ در تمام شهرها می توان به راحتی عمده فروشان را پیدا کرد و با تخفیفی مناسب، اجناس مورد نظر را خرید کرد.

خرید سوغاتی در سفر

هر چه کالا بیشتر، تخفیف نیز بیشتر

اگر به صورت گروهی سفر می کنید، بهتر است که همگی با هم به خرید بروید؛ فروشنده ها هنگامی که می بینند، قرار است به صورت کلی و گروهی از او خرید کنید، مسلماً بیشتر و راحت تر تخفیف می دهند.

از یک مغازه خرید کنید

برای خرید سوغات، سعی کنید یک مغازه با تنوع زیاد اجناس، پیدا کنید که بیشتر کالاهایی که قصد خرید آنها را دارید، داشته باشد. اینگونه، شاید شما قصد خرید چند عدد از یک کالا را نداشته باشید، اما به دلیل اینکه تمام خرید خود را از آن فروشگاه انجام داده اید، می توانید تخفیف بهتری دریافت کنید.

خرید سوغات در سفر

صمیمی برخورد کنید

فراموش نکنید که هیچ کس در این دنیا به درخواست فردی بداخلاق، جواب مثبت نمی دهد. معمولا فروشندگان تمایل دارند صمیمانه ارتباط برقرار کنند؛ اگر شما در برخورد با آنها، دوستانه رفتار کرده و سعی کنید بیگانه بودن را کنار بگذارید و در خصوص موضوعات مختلف با آنها وارد صحبت و گفتگو شوید، بدون شک بسیار راحت تر آنها به درخواست تخفیف شما، جواب مثبت می دهند.

خرید سوغات در سفر

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. mohammad

    ترکیه یکی از بهترین کشورها برای خریده قیمت های خوبو اجناس عالی داره با تور ترکیه که سفر کرده بودم خوب بود

  2. mohammad

    ترکیه یکی از بهترین کشورها برای خریده قیمت های خوبو اجناس عالی داره با تور ترکیه که سفر کرده بودم خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×