بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » نقش سفر در زندگی
نقش سفر در زندگی
دانستنی‌های سفر

نقش سفر در زندگی

۱۷ آبان ۱۳۹۶ 8۰1,564

سفر گنجینه‌ ارزشمندی است که تجربیات و دانسته‌هایی که طی آن به دست می‌آید را در هیچ کتاب و جزوه‌ای نمی‌توان یافت.

نقش سفر در زندگی

برای بعضی از ما بستن چمدان سفر، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها است. تجربه هیجان برای رویارویی با اتفاقاتی که در سفر قرار است رخ دهد. شاید کمتر چیزی در زندگی بتواند این‌چنین تاثیری مانند سفر روی ما بگذارد. هنگامی که سوار هواپیما شده و در محلی دیگر از آن خارج می‌شویم، انگار که چشمانمان را می‌بندیم و در دنیایی دیگر آن را باز می‌کنیم. اما اگر هنوز درباره اهمیت و نقش سفر در زندگی خود شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم با وبلاگ اقامت ۲۴ در ادامه همراه باشید.

نقش سفر در زندگی

سفر تجربه‌ شگفت‌انگیز و دست کم گرفته شده‌ای در وجود شما است. در طول سفر با افراد جدید، فرهنگ‌ها و سبک‌های زندگی تازه و متفاوتی روبرو می‌شوید که در محل زندگی خود، در طول عمرتان با آن‌ها مواجه نشده اید. سفر با تمام تازگی‌ای که به زندگی شما می‌بخشد، بینش و بصیرت جدیدی را نیز به پیش چشمان شما می‌گشاید، راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن دنیا را دیده و در آن زندگی کنید؛ این اثر باعث به وجود آمدن اهدافی جدید در زندگی افراد می شود.

واقعا نمی‌توان تجربه‌ دیگری در زندگی را نام برد که بتواند جای سفر پر کند. لحظه‌ای که با افرادی با زبان های متفاوت، ارتباط برقرار می‌کنید و بدون اینکه زبان وی را بدانید، متوجه شوید که چه می‌گوید.

نقش سفر در زندگی

اگر راه حل مناسبی می‌خواهید تا از زندگی خود لذت بیشتری ببرید، بسیار سفر کنید. منظور از سفر، پیک‌نیک و گردش یا سفرهای کاملا برنامه‌ریزی شده نیست ؛ چمدان خود را ببندید و به جاهایی بروید که تاکنون در عمرتان نرفته‌اید. زمانی را به این امر اختصاص دهید. برنامه‌ای نریزید و آن را خالی نگه دارید؛ بگذارید زندگی فرصت‌هایی را به شما نشان دهد که جایی منتظرتان هستند و شما حتی نمی‌توانید تصورشان را کنید.

نقش سفر در زندگی

هیچ فاکتوری نمی‌تواند به اندازه تماشا کردن مدل زندگی افراد مختلف در گوشه و کنار دنیا، بر نگرش شما به زندگی، تاثیر بگذارد. عاملی که می‌تواند به شما یادآوری کند زندگی چه موهبت گران‌بهایی است که به شما اعطا شده و باید قدر آن را بیشتر بدانید. مشاهده افرادی که با زبانی متفاوت از زبان شما ارتباط برقرار می‌کنند، فرهنگی متفاوت دارند و حتی در برخی ارزش‌ها میان شما و آنها تفاوت وجود دارد. مواجهه با این تفاوت‌ها، دید شما را گسترش می‌دهد و باعث می‌شود این تفاوت‌ها میان خود و فرهنگ دیگر را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهید.

نقش سفر در زندگی

سفر به شما می‌آموزد که لحظات را از دست ندهید. چشم‌اندازهای جدیدی که پیش روی شما قرار می‌گیرد، شما را از چک کردن پیام‌های گوشیتان بازمی‌دارد. چراکه می‌دانید اگر حواستان جمع نباشد، شاید صحنه‌ای را از دست دهید که دیگر فرصت تکرار آن وجود نداشته باشد. اگر به دنبال قطع ارتباط خود با روزمرگی هستید و می‌خواهید به کشف هر چه بیشتر خود و دنیای پیرامون بپردازید، راهکارش سفر کردن است.

نقش سفر در زندگی

وقتی که به قول معروف بدنتان به سفر عادت می‌کند و تاثیر آن را در زندگی خود می‌بینید، آن موقع است که تماشای منظره‌ غروب آفتاب را با هیچ کالایی عوض نمی‌کنید. جمع کردن پول برای ارتقای ماشین خود را رها کرده و فکر می‌کنید که با این پول چه مکانی در دنیا را می‌توانید ببینید که تا به حال آنجا نرفته‌اید. سفر کردن دیگر کاری برای انجام دادن نخواهد بود، بلکه خود به بخشی ارزشمند از زندگی شما تبدیل می‌گردد.

نقش سفر در زندگی

اکثر ما تجربه تلخ تاخیر در پرواز، کنسل شدن آن یا حتی گم شدن چمدان را در سفر داشته‌ایم. سخت است اما به هر حال نیمه پر لیوان را هم می‌توان نگاه کرد. اینکه چطور با این شرایط کنار بیاییم وقتی چاره‌ای نداریم. یاد گرفتن مواجهه با موقعیت‌ها و مشکلات، قابلیتی است که به سادگی به دست نمی‌آید و هرکدام از ما می‌دانیم که حقیقتا چقدر ارزشمند است. نه تنها در مسافرت بلکه در تمام زندگی. شکی نیست که چنین قابلیتی با مطالعه و در کلاس درس پدید نمی‌آید.

نقش سفر در زندگی

در دنیا هیچ کشور یا شهری را پیدا نمی‌کنید که ساکنان آن دارای فرهنگی یکسان باشند. در واقع هویت ما انسانها به‌گونه‌ای با تفاوت‌هایمان با یکدیگر گره خورده است. زندگی افراد با نژاد، مذهب، عادات، فرهنگ و رسوم متفاوت در کنار یکدیگر. هنگامی که به سفر می‌روید، بیش از پیش این تفاوت‌ها به چشم می‌آیند. در کنار این همه تفاوت، یک نکته مشابه، توجه شما را به خود جلب می‌کند. اینکه صلح و مهربانی در تمام نقاط دنیا ارزشی بالا محسوب می‌گردد. دقیقا همین نکته هست که ما انسان‌ها را با همه تفاوت‌هایمان، در کنار یکدیگر نگه داشته است.

نقش سفر در زندگی

یکی دیگر از تاثیرهای سفر بر زندگی فردی این است که انسان پس از آن قدر داشته های خود را به خوبی می داند؛ هنگامی که زمانی را دور از وطن خود سپری می‌کنیم، مخصوصا جایی که به اندازه خانه و وطن خودمان برایمان راحت و لوکس نیست، نسبت به داشته‌هایمان در خانه و شهر خود، بیشتر آگاه می‌شویم و قدرشان را بیشتر می‌دانیم.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×