» جهانگردی » پارک آبی باتومی، معرفی کامل آکوا پارک باتومی
پارک آبی باتومی از بهترین جاذبه‌های گرجستان
جهانگردی

پارک آبی باتومی، معرفی کامل آکوا پارک باتومی

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ 23۱2,393

یکی از بهترین و مفرح‌ترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان، پارک آبی باتومی است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در جهان شناخته می‌شود. این پارک آبی که به آکوا پارک یا پارک آبی آکوا معروف است، تجربه لذت‌بخشی از  تفریحات آبی را در کنار سواحل گرجستان فراهم می‌کند. با وجود بخش‌های مختلفی مانند سرسره‌ها و استخرها می‌توانید ساعت‌ها در این مجموعه تفریحی به بازی و سرگرمی بپردازید. اگر قصد سفر به گرجستان را دارید، حتما از این پارک آبی زیبا دیدن کرده و از امکانات تفریحی آن بهره ببرید.

پارک آبی آکوا باتومی کجاست؟

پارک آبی باتومی که به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی امکان تفریحات آبی در کنار سواحل گرجستان را فراهم کرده است، در ۳ کیلومتری مرکز شهر باتومی قرار دارد. برای رفتن به این پارک آبی باید ابتدا به باتومی بروید و به سمت خیابان شریف حرکت کنید. در همین مسیر می‌توانید یک مجموعه تفریحی بزرگ که در مجاورت دریای سیاه واقع شده است را ببینید و از وقت‌گذرانی در آن لذت ببرید.

تاریخچه پارک آبی باتومی

در سال ۲۰۱۳ در کنار سواحل زیبای گرجستان طی یک مراسم باشکوه از پارک آبی آکوا باتومی رونمایی شد. افتتاحیه این پارک باشکوه در پنج‌شنبه شب و با حضور تعداد زیادی از افراد که در انتظار محلی برای گذران اوقات فراغت خود بودند، انجام شد. از این تاریخ، پارک آبی باتومی به یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه‎های گردشگری گرجستان تبدیل شده و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این مجموعه تفریحی این است که تمام امکانات مورد نیاز برای تفریح کودکان و بزرگسالان را فراهم کرده و به همین دلیل به‌عنوان مکانی برای تفریح خانوادگی محسوب می‌شود.

امکانات پارک آبی باتومی

 

پارک آبی باتومی؛ و امکانات جذاب آن

یکی از راه‌های آشنایی با پارک آبی باتومی، شناخت امکانات تفریحی و سرگرمی موجود در آن است. شما باید بدانید که با رفتن به این پارک قرار است چه تفریحات مهیج و خاطره‌انگیزی را انجام دهید. یک خبر خوب این است که پارک آبی آکوا یک مجموعه تفریحی کامل است که بخش‌های مختلفی مانند استخرها، سرسره‌ها، رستوران، کافی‌شاپ، سونا، جکوزی و… در آن وجود دارد. همچنین در طراحی و ساخت این پارک، تمام استانداردهای ایمنی برای حفظ سلامت گردشگران رعایت شده است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت در پارک آبی آکوا لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید. برخی از مهم‌ترین بخش‌ها و امکانات این پارک آبی عبارت است از:

استخرهای پارک آبی باتومی

در میان امکانات بی‌نظیر پارک آکوا، نمی‌توان از استخرهای آن غافل شد. این مجموعه تفریحی دارای استخرهای مختلفی است که برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است. به‌طور کلی در این پارک دو استخر برای کودکان و دو استخر برای بزرگسالان وجود دارد که هر کدام در شکل‌ها و ابعاد خاص و متفاوتی طراحی و ساخته شده است. شما می‌توانید در کنار استخرهای این پارک آبی، انواع نوشیدنی، دسر و غذاها را سرو کرده و لحظات هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. وجود غریق نجات در استخرهای کودکان و نظارت بر آنها در کاهش نگرانی شما از سلامت فرزندتان نقش داشته و امنیت خاطر شما را برای گذراندن یک روز مهیج فراهم می‌کند.

توجه داشته باشید که هر کدام از چهار استخر اصلی این پارک آبی، شرایط متفاوتی را از نظر تفریحی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، به‌عنوان مثال یکی از استخرهای آن برای ریلکس کردن و آفتاب گرفتن مناسب‌تر است در حالی که استخر دیگر این پارک آبی برای تفریحات مهیج‌تر مانند شنا به‌همراه تجربه موسیقی زنده گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. بنابراین با توجه به روحیه و حس‌وحال خود می‌توانید مناسب‌ترین استخر این مجموعه تفریحی را انتخاب کنید.

بخش گیاه شناسی پارک آبی باتومی

جالب است بدانید که در کنار انواع بازی‌ها و تفریحات آبی، یک پارک گیاه‌شناسی نیز در این مجموعه وجود دارد. این پارک، بخش بزرگی از پارک آکوا را دربرگرفته و در هر زمانی امکان بازدید از آن وجود دارد.

مجموعه ورزشی پارک آبی باتومی

اگر جزو کسانی هستید که حتی در سفر نیز برنامه‌های ورزشی خود را دنبال می‌کنید، باید بدانید که بخش بزرگی از مجموعه آبی آکوا، برای انجام تمرینات ورزشی به‌ویژه بدنسازی اختصاص داده شده است. همچنین می‌توانید بعد از ورزش، به سونا بروید و یا از خدمات ماساژ این بخش بهره‌مند شوید. 

سرسره های پارک آبی باتومی

سرسره‌های آکوا پارک باتومی

یکی از مزیت‌های پارک آبی آکوا که آن را به محلی مناسب برای تفریحات خانوادگی تبدیل کرده است، وجود انواع وسایل بازی آبی است که برای تمام رده‌های سنی در نظر گرفته شده است. در میان انواع بازی‌های آبی این پارک، نمی‌توان از سرسره‌های بلند و مواج آن که شما را در آب غوطه‌ور می‌کند، غافل شد. توصیه می‌شود در سفر خود به گرجستان حتما برای رفتن به این پارک آبی مهیج برنامه‌ریزی کرده و شادی سوار شدن بر سرسره‌های آن را از خود دریغ نکنید. سرسره های پارک آبی باتومی سه دسته هستند:

  • سرسره U شکل

سرسره ای به فرم حرف U انگلیسی که با تیوب در داخل آن لیز می خورید. این سرسره به شکل دو نفره یا تک نفره قابل استفاده است و هیجان بالا و پایین رفتن از قسمت های مختلف آن بالاست.

  • سرسره روباز

ارتفاع این سرسره حدود ۲۰ متر با شیب ملایم است که در یک محیط روباز و بدون تیوب لیز خواهید خورد. انتهای این سرسره به یک استخر بزرگ می رسد که هیجان این بازی را چند برابر خواهد کرد.

  • سرسره سربسته

این سرسره پارک آبی باتومی شبیه به سرسره های روباز است با این تفاوت که شیب تندتری دارد و سربسته است.

رودخانه و استخر موج مصنوعی پارک آبی باتومی

یکی از شگفت‌انگیزترین بخش‌های پارک آکوا باتومی، رودخانه مصنوعی و مواج آن است که شرایط را برای بازی‌های آبی مهیج فراهم کرده است. جالب است بدانید که این رودخانه به یک استخر منتهی می‌شود که در آن به‌وسیله پمپ‌های بزرگ آبی، موج‌هایی تولید می‌شود و هیجان بازی‌های شما را دوچندان می‌کند. در صورتی که عاشق رفتینگ هستید حتما به رودخانه مواج این پارک آبی بروید و لحظات به‌یادماندنی را تجربه کنید. برخی دیگر از امکانات و بخش‌های پارک آبی آکوا شامل موارد زیر است:

  • برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای که به صورت هفتگی در این پارک آبی اجرا می‌شود.
  • وجود انواع رستوران و کافی‌شاپ و امکان سرو غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه
  • پارکینگ و اینترنت رایگان از جمله امکانات رفاهی این مجموعه محسوب می‌شود.
  • در قسمت‌های مختلف پارک، گیت‌هایی برای راهنمایی گردشگران قرار داده شده است.

قیمت بلیط پارک آکوا باتومی ۱۴۰۲

بدون شک شما برای هزینه سفر خود از قبل برنامه‌ریزی کرده و بودجه مشخصی را برای آن تعیین خواهید کرد. پیشنهاد ما این است که در بین هزینه‌های سفر خود به گرجستان، حتما مبلغی را برای رفتن به پارک آکوا باتومی در نظر بگیرید. مطمئنا این سوال که قیمت بلیط این پارک آبی چقدر است و برای رفتن به آن باید چقدر هزینه کرد، ذهن شما را مشغول کرده است. در پاسخ به این سوال باید گفت که قیمت بلیط این پارک آبی به شرایط شما بستگی دارد، به این شکل که: 

  • هزینه بلیط برای بزرگسالان: ۳۰  لاری گرجستان
  • هزینه بلیط برای دانشجویان: ۲۰ لاری گرجستان
  • هزینه بلیط برای کودکان زیر ۶ سال: رایگان

توجه داشته باشید که قیمت‌های ذکر شده فقط شامل هزینه بلیط پارک آبی است. بنابراین برای صرف غذا و نوشیدنی و خدماتی مانند ماساژ باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

ساعت کاری و شماره تماس پارک آبی باتومی

برای رفتن به پارک آکوا باتومی و گذران اوقات خوش در کنار دوستان و خانواده خود، می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ برای بازدید از این مجموعه هیجان‌انگیز اقدام کنید. توصیه می‌شود برای استفاده مفید از تایم حضور خود در پارک آبی، از قبل با بخش‌ها و امکانات مختلف آن آشنا شوید تا به این شکل به دنبال تفریحات مورد علاقه خود در این پارک باشید.

شماره تماس: ۹۹۵۵۹۷۹۲۳۳۸۸+

نکات مهم در بازدید از پارک آبی باتومی 

تمام نکات مربوط به پارک آبی باتومی

علاوه‌بر موارد ذکر شده برخی نکات مهم برای بازدید از این پارک آبی مهیج وجود دارد که بهتر است از قبل آنها را بدانید. این نکات را در زیر لیست کرده‌ایم:

  • برای رفتن به پارک آبی آکوا می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.
  • می‌توانید ساعت‌ها در این پارک حضور داشته باشید و از انجام تفریحات مختلف لذت ببرید.
  • این پارک آبی در مساحت بزرگی احداث شده است و جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد، بنابراین بهتر است برای دیدن همه قسمت‌های آن وقت بگذارید.
  • بازی آبی قلعه قدیمی این مجموعه را به هیچ عنوان از دست ندهید. این بازی در بین بازدیدکنندگان این مجموعه بسیار محبوب است.
  • در صورت احساس گرسنگی، می‌توانید سری به کافه‌های این مجموعه بزنید و یک میان‌وعده سبک بخورید.
  • پیش از وارد شدن به پارک، قوانین پوششی آن را به‌خوبی رعایت کنید. همچنین از به‌همراه داشتن مواد خوراکی اجتناب کنید.

جاهای دیدنی نزدیک پارک آبی باتومی

هرچند که وقتی وارد پارک آبی باتومی می‌شوید، دیگر نمی‌توانید از آن دل بکنید؛ اما بد نیست اگر با جاذبه‌های دیدنی اطراف آن نیز آشنا شوید تا بتوانید با یک برنامه خوب و سر راست، از تمام روز خود بهره ببرید و برای انتخاب مقصد بعدی سردرگم نباشید. بنابراین مکان‌های زیر را در نظر داشته باشید: 

  • دلفیناریوم باتومی
  • باغ بامبو
  • فواره باتومی 
  • مجسمه علی و نینو
  • باتومی مال
  • اسکله متروکه 

هتل های نزدیک پارک آبی باتومی

همانطور که گفتیم پارک آبی باتومی یکی از جذاب‌ترین تفریحات شهر باتومی است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید و می‌خواهید در نزدیکی این پارک اقامت داشته باشید تا دسترسی شما به آن آسان باشد، می‌توانید هتل‌های لیست زیر را بررسی کنید. همچنین می‌توانید به لیست  هتل های باتومی سر بزنید و بهترین هتل‌های این شهر را بررسی و در صورت نیاز رزرو کنید.

سخن پایانی 

پارک آبی باتومی یکی از جاذبه‌های گردشگری گرجستان است که در کنار سواحل دریای سیاه واقع شده است. با رفتن به این پارک آبی می‌توانید ساعت‌ها به تفریح و بازی‌های آبی در کنار دوستان و خانواده خود بپردازید. وجود انواع استخرها، سرسره‌ها، دریاچه مواج و مصنوعی و امکانات ورزشی و تفریحی دیگر، این مجموعه را به یکی از شگفت‌انگیزترین پارک‌های آبی دنیا تبدیل کرده است. توصیه می‌شود که در سفر خود به گرجستان و گشت‌وگذار در آن، رفتن به پارک آبی آکوا باتومی را در لیست برنامه‌های دیدنی و تفریحی خود قرار دهید.

منبع

صفحه پارک آبی باتومی

۴.۲/۵ - (۳۹ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. صادق

    بندری بسیار زیبا و جذاب است . حتما بروید . از تفلیس بهتر و قشنگتر است .هوایی بارانی و کوهستانی دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×