» گوناگون » بازدید معاونت گردشگری کشور از مرکز رزرواسیون اقامت ۲۴
بازدید معاونت گردشگری کشور از مرکز رزرواسیون اقامت 24
گوناگون

بازدید معاونت گردشگری کشور از مرکز رزرواسیون اقامت ۲۴

۱۰ فروردین ۱۳۹۸ 13۰1,656

یکی از بهترین رخدادها همزمان با شروع سال ۱۳۹۸ در حوزه گردشگری، بازدید معاونت گردشگری کشور، از مرکز رزرواسیون اقامت ۲۴ بود که دستاوردهای زیاد و مهمی را به همراه داشت. در ادامه، شرح بازدید معاونت گردشگری کشور از مرکز ملی رزرواسیون اقامت ۲۴ را بیان خواهیم نمود.

بازدید معاونت گردشگری کشور از مرکز رزرواسیون اقامت 24

از آنجا که صنعت گردشگری و توریسم، نقش بسیار مهمی در ایجاد رونق اقتصادی در تمام دنیا دارد، در نتیجه ایران نیز گام های موثری در چند سال اخیر در این زمینه برداشته است. فعالان حوزه گردشگری مانند مرکز رزرواسیون کشور با ارائه ی خدمات الکترونیک در این زمینه و فراهم ساختن بستر مناسب برای تسهیل شرایط سفر نقش بسیار مهمی در این صنعت داشته و خواهند داشت. البته محدودیت ها و ظرفیت های زیادی در این حوزه در پیش روی استارت آپ ها و سایر فعالان در صنعت توریسم وجود دارد . به همین منظور معاونت گردشگری کشور در آغاز سال ۹۸ بازدیدهایی را از بخش های مختلف این حوزه به عمل آوردند.
سوم فروردین ماه ۱۳۹۸ و در روزهای آغازین سال، دکتر تیموری؛ معاونت گردشگری کشور از مرکز رزرواسیون اقامت ۲۴ بازدید نموده و برای دست یافتن به موفقیت هایی در حوزه گردشگری، راهکارهایی را به این مجموعه پیشنهاد دادند. در این بازدید که صادق شریعتی؛ رئیس هیئت مدیره اقامت ۲۴، حضور داشتند، تاکید زیادی بر ارائه ی خدمات مسافرتی در قالب تورهای داخلی و بین المللی توسط اقامت ۲۴ گردید.

 

بازدید معاونت گردشگری کشور از مرکز رزرواسیون اقامت 24

دکتر تیموری در این باره اشاره کردند که در حال حاضر اغلب فعالان در صنعت گردشگری، خدمات را به صورت جدا مانند خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ارائه می دهند. اما هدف اصلی در توسعه گردشگری، ارائه ی خدمات به صورت یکپارچه و به شکل تورهای داخلی و خارجی می باشد. وی افزود که توسعه و ایجاد رونق در برگزاری تور یکی از اصلی ترین اهداف در سازمان گردشگری ایران می باشد که برای دست یافتن به این هدف برنامه ریزی هایی انجام شده است.
معاونت گردشگری کشور با اشاره به محدودیت ها و مشکلات موجود در صنعت گردشگری و استارت آپ های فعال در این زمینه و ظرفیت و پتانسیل های موجود در مجموعه اقامت ۲۴ بیان داشت: انتظار می رود که این مرکز برگزاری تورهای متنوع داخلی و خارجی را در مجموعه خدمات خود قرار داده و گامی موثر در این زمینه بردارد.
صادق شریعتی؛ رئیس هیئت مدیره اقامت ۲۴ اشاره نمود که این مجموعه در حال حاضر خدماتی از قبیل رزرو اینترنتی هتل و اقامتگاه های بوم گردی و همچنین خرید بلیط هواپیما را به صورت کاملا آنلاین و در بستری امن و قابل اعتماد ارائه می دهد و یکی از موثرترین مراکز رزرواسیون کشور در ایجاد رونق در صنعت توریسم می باشد. به طوریکه به عنوان مثال در تعطیلات و سفرهای نوروزی ۹۸، موفق به رزرو هتل برای ۷۰ هزار نفر در هر شب گردید و این تنها یک نمونه از موفقیت های مرکز رزرواسیون اقامت ۲۴ می باشد.

 

بازدید معاونت گردشگری کشور از مرکز رزرواسیون اقامت 24

وی خاطر نشان کرد که مجموعه اقامت ۲۴ در حال حاضر خدمات گردشگری را با شماره تلفن ملی ۱۶۸۵ با راحت ترین شیوه ارائه می دهد و هموطنان عزیز می توانند با شماره گیری آن نسبت به رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما اقدام نمایند.
شریعتی همچنان اشاره کرد که خدمات اقامت ۲۴ توسط کارمندان مجرب و با زبان های فارسی، انگلیسی و عربی ارائه می گردد و این مجموعه در حال فراهم ساختن شرایط مناسب برای پشتیبانی از زبان های روسی و ترکی نیز می باشد. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد مرکز رزرواسیون اقامت ۲۴، فعالیت شرکت دانش بیان هم راستا با این مجموعه می باشد و از این طریق گام موثری در زمینه ارائه اطلاعات مفید گردشگری برداشته شده است.
از دیگر افراد و مسئولین حاضر در این بازدید می توان به سیدجواد موسوی؛ مدیرکل نظارت بر خدمات گردشگری کشور، محمدصادق براتی؛ سرپرست معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی، ابوالضل مکرمی فر؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و مهدی فروزان؛ مدیرکل امور رفاهی استانداری خراسان رضوی اشاره نمود.

 

بازدید معاونت گردشگری کشور از مرکز رزرواسیون اقامت 24

امید است که با برگزاری چنین بازدید و جلساتی از سوی مسئولین حوزه گردشگری و بررسی مشکلات و محدودیت های موجود، به زودی شاهد ایجاد تغییر و تحول چشمگیر در این صنعت باشیم و با توجه به ظرفیت های گردشگری مناسب در ایران به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنیم.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×