» دانستنی‌های سفر » روش برپایی چادر مسافرتی و مواردی که باید رعایت کرد
روش برپایی چادر مسافرتی و مواردی که باید رعایت کرد
دانستنی‌های سفر

روش برپایی چادر مسافرتی و مواردی که باید رعایت کرد

۱۵ آذر ۱۳۹۷ 8۰1,682

سفر به دل طبیعت، طبیعت گردی و تماشای مناظر و چشم اندازهای زیبا و روح نواز آن یکی از بهترین نوع از گردشگری بوده و همه روزه افراد بسیاری برای بهره مندی از زیبایی‌های طبیعت راهی مناطق بکر و گوناگون کشور می شوند. همچنین یکی از بهترین کارهایی که در این گونه سفر ها می توان تجربه کرد، برپایی چادر مسافرتی و ماندن شب در دل طبیعت بوده که با آرمش و لذتی وصف نشدنی همراه است. اما برپایی چادر راه و روشی داشته که اگر از آن آگاه نباشیم، این تفریح لذت بخش به کاری سخت و عذاب آور بدل شده و می تواند سفر را با دشواری هایی همراه سازد.

اگر می خواهید با روش برپایی و جمع کردن صحیح چادر و کمپ آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

اولین نکته ای که باید در زمان استفاده از چادر مسافرتی در نظر گرفت، ابعاد و گنجایش تعداد نفرات آن است.

روش برپایی چادر مسافرتی و مواردی که باید رعایت کرد

ظرفیت چادر مسافرتی

زیرا اگر تعداد نفراتی که قصد دارند در چادر حضور داشته باشند از ظرفیت چادر بیشتر باشد، افراد نتوانسته به راحتی در چادر خوابیده و با مشکلاتی مواجه می شوند.

انتخاب محل مناسب برای برپایی چادر

بعد از انتخاب چادر مناسب نکته مهمی که در برپایی چادر بسیار اهمیت دارد، انتخاب محل درست برای برپایی چادر بوده و باید برای این کار سطحی صاف و فاقد هرگونه خار و سنگ را برگزید. بهترین سطح برای پهن کردن چادر مسافرتی زمین های شنی و ماسه ای بوده و اینگونه زمین ها سطحی صاف و نرم را برای برپایی چادر در اختیار مسافران قرار می دهند.

همچنین باید زمینی را برای برپایی چادر مسافرتی انتخاب کرد که دارای رطوبت نبوده و کاملا خشک باشد تا از انتقال رطوبت به کف و چادر و داخل آن جلوگیری شود.

روش برپایی چادر مسافرتی و مواردی که باید رعایت کرد

برپایی چادر

پس از انتخاب محل مناسب، چادر را از کیف مخصوص خود بیرون آورده و آن را در جهت فنرهایی خود باز می کنید. باز کردن و نصب چادر بسیار راحت بوده و دشواری را برای افراد به همراه نداشته و اما این نکته را باید اشاره کرد پس از باز کردن کامل آن بهتر است که چهار گوشه چادر را به زمین محکم کرده تا از جابجایی آن جلوگیری شود.

نکاتی که در زمان برپایی چادر باید رعایت شود

از برپا کردن چادر در زیر درختان بلند باید خودداری کرده زیرا در زمان رعد و برق، ارتفاع این درختان سبب جذب و برخورد صاعقه با چادر شده و یا خطر واژگونی درخت بروی چادر در این مواقع وجود دارد. هرگز چادر مسافرتی را در مسیر تردد و عبور عابران پیاده برپا نکرده و همچنین این موضوع را فراموش نکنید که در مواقع ورود و خروج به طور کامل درب چادر را ببندید؛ چون با باز بودن درب چادر امکان دارد حیوانات موزی مانند مار و عقرب به آن وارد شود.

چادر مسافرتی را در محلی به دور از خطر ریزش سنگ و آوار برپا کرده و از روشن کردن پیک نیک، اجاز و هر گونه وسیله گرمایشی و خوراک پزی در داخل چادر خودداری کنید.

روش برپایی چادر مسافرتی و مواردی که باید رعایت کرد

محل هایی که در آنها نباید چادر زد

در زمین های پست و دارای گودال، روی علفزار ها، کنار دیوار های سنگی، و زیر سیم های برق نباید چادر برپا شده تا از بروز هر گونه حادثه و اتفاقی تا حد زیادی جلوگیری شود.

روش بستن و جمع کردن چادر مسافرتی

یکی از دردسر هایی که مسافران در زمان سفر های خود با آن همواره درگیر هستند، جمع کردن و بستن چادر مسافرتی بوده و این موضوع افراد بسیاری را همه روزه با مشکل مواجه می کند. این در صورتی است که می توان به راحتی با آموختن روش بستن صحیح چادر مسافرتی از این کار نیز لذت برده و دیگر با مشکلی مواجه نشد.

برای این کار باید ابتدا پس از تخلیه کامل چادر، دیوار دو طرف چادر را گرفته و یکی را به داخل هدایت کرده و چادر را به صورت کتاب ببندید. کف چادر رو آزاد کرده و به حالت سه گوش به بیرون هدایت کرده تا به فنرها گیر نکند؛ سپس دست ها را در بالای چادر در قسمت بالایی مثلث آن نگه داشته و د. پای خود را بر روی بست های فنر قسمت پایینی چادر قرار داده تا از جابجایی چادر جلوگیری شود.

سپس چادر را از بالا خم کرده و تا کمر پایین بیاورید؛ در این زمان دست های خود را جابجا کرده و فنر ها را برخلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا چادر به سه دایره یک شکل تبدیل شود.

در این لحظه سه دایره را بر روی یکدیگر قرار داده و تا چادر به طور کامل جمع شده و سپس آن را در کیف مخصوص خود قرار دهید.

روش برپایی چادر مسافرتی و مواردی که باید رعایت کرد

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×