بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » ۱۵ آذر روز حسابدار ؛ گردشگری و این حرفه
accountants day
گوناگون

۱۵ آذر روز حسابدار ؛ گردشگری و این حرفه

۱۵ آذر ۱۳۹۷ 9۰1,559

قلب تپنده مالی هر سازمان و کسب و کاری حسابدار و حسابداری آن مجموعه بوده و سلامت و طول عمر یک فعالیت اقتصادی  به صحت و درستی عملکرد افراد در این حوزه بستگی دارد. حسابداری به یک شاخه و حوزه فعالیت محدود نشده و از یک فروشگاه کوچک گرفته تا یک وزارت خانه برای انجام فعالیت به صورت اصولی، نیاز به وجود حسابدار و حسابداری دارد. صنعت گردشگری نیز از این قانون و اصل مستثنا نبوده و وجود حسابداری گردشگری یکی از لازمه های سازمان ها و تاسیسات فعال در این حوزه است. از این رو و به بهانه ۱۵ آذر، روز حسابدار، وبلاگ اقامت ۲۴ به سراغ حسابداری گردشگری رفته تا علاوه بر آشنایی با این حرفه، حسابداری را در بخش های مختلف گردشگری معرفی کرده و نقش حیاتی آن را در این صنعت مشخص سازد.

با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

15 آذر روز حسابدار ؛ حسابدار و گردشگری

نقش حسابدار در صنعت گردشگری

امروزه صنعت گردشگری توسعه بسیاری پیدا کرده و با توجه به رشد بالا و اقتصاد پویای این صنعت حسابداری نقش مهمی در مدیریت و پایداری این صنعت بر عهده دارد.

حسابداری در جهت ارتقاء سطح درآمد زایی به مدیران فعال در حوزه گردشگری کمک بسزایی کرده و باعث مدیریت در هزینه ها و درآمد آنها می شود.

شاخه های حسابداری گردشگری

همانگونه که صنعت گردشگری کسب و کار های و شاخه های بسیاری را زیر مجموعه خود دارد، حسابداری در این حوزه نیز به این صورت بوده و در تمام زیر شاخه های گردشگری وجود دارد.

حسابداری هتل

با توجه به اینکه امروزه تمام اقدامات و کارهای یک هتل از طریق کامپیوتر صورت می گیرد و نرم افزار ها به صورت اتوماتیک بخش قابل توجهی از امور را راهبری می کنند، اما باز هم وجود حسابدار و حسابداری در یک هتل بسیار واجب و لازم بوده و این افراد نقش حساسی در هتلها بر عهده دارند.

15 آذر روز حسابدار ؛ حسابدار و گردشگری

حسابداری آژانس های مسافرتی

شاید باور همگان بر این موضوع باشد که در یک آژانس مسافرتی واحد فروش و بازاریابی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر بخش ها داشته و باید تنها این بخش را تقویت کرد. اما این باور درست نبوده و حیات یک آژانس مسافرتی بستگی به درستی مدیریت مالی و حسابداری آن مجموعه داشته و می توان با برخورداری از یک سیستم حسابداری قدرت مند و حسابدار هایی کار آزموده به پیشرفت آن کسب و کار کمک بسیاری کرد.

بیشتر آژانس های مسافرتی از سیستم حسابداری درستی برخوردار نبوده و از این رو نمی توانند گزارش های قابل قبولی از درآمد و هزینه های خود خارج کرده و این موضوع سبب می شود تا بعد از چندی دیگر امکان فعالیت را نداشته و مجبور به تعطیلی واحد صنفی خود شوند.

ارزش حسابدار

تمام موارد گفته بالا شده تنها بخش کوچکی از اهمیت و ارزش حسابداری بوده و ارزش بخشیدن به این افراد جامعه کسب و کار موجب رونق و توسعه هر صنعتی به ویژه گردشگری شده و می توان اقتصاد پویا و ارزشمند گردشگری را با بهره بهره گیری از حسابدارهایی مجرب در بهترین حالت ممکن مدیریت کرده و از آن برای توسعه کسب و کار خود و همچنین توسعه گردشگری کشور استفاده کرد.

اقامت ۲۴ نیز به نوبه خود قدر این افراد سودمند جامعه را دانسته و در روز ۱۵ آذر که با نام روز حسابدار در تقویم نقش بسته، به این افراد خداقوتی جانانه می گوید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×