بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری هرمزگان » جزیره هنگام : دیدنی ها و تصاویر
سفر به جزیره هنگام
جاذبه های گردشگری هرمزگان

جزیره هنگام : دیدنی ها و تصاویر

۳ خرداد ۱۳۹۷ 24۰4,746

با وجود اینکه جزیره هنگام به دلیل سواحل شگفت انگیزش شهرت فراوانی دارد، نمی توان از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری این منطقه و نقش عمده ای که در لذت بردن از گردش و تجربه های فوق العاده گردشگران دارند، چشم پوشی کرد. جالب اینجاست که به دلیل فاصله کم جزیره هنگام با قشم، می توانید با رزرو هتل در قشم، هم از اقامت در هتل های ارزان قشم لذت ببرید و هم با قایق، خودتان را به جزیره هنگام و دیدنی های منحصر به فردش برسانید و از تک تک لحظه های سفرتان به جنوب، نهایت استفاده را ببرید. تجربه های فراموش نشدنی که با یک گردش روزانه در جزیره، خاطرات دلچسبی برایتان رقم می زنند، پس با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

سفر به جزیره هنگام

معرفی جزیره هنگام

جزیره هنگام جزیره ای کوچک با وسعت ۳۶.۶ کیلومتر مربع در خلیج همیشه فارس است که در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد. این جزیره دارای ۹ کیلومتر طول و ۶ کیلومتر عرض می باشد و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری جنوب ایران شناخته می شود. این جزیره بخاطر موقعیت جغرافیایی خاص و استراتژیک در طول دوران های مختلف مورد توجه و اهمیت قرار داشته و در زمان صفویان به اشتغال پرتغالی ها و در دوران قاجار نیز به تصرف انگلیسی ها درآمده است.

داشتن سواحل بکر و زیبا، فرهنگ غنی مردم بومی، حیات وحش خاص، نزدیکی به قشم، نخلستان های سرسبز، بازار محلی سوغات و صنایع دستی و تفریحات متنوع باعث شده است سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی به هنگام سفر کنند.

مسیر دسترسی به جزیره هنگام

برای دسترسی به جزیره هنگام در ابتدا باید به جزیره قشم بروید و سپس از آنجا با قایق های مخصوص عازم هنگام شوید. درون جزیره قشم باید خود را به اسکله کندالو یا شیب دراز رسانده و با خرید بلیط سوار قایق شوید. مسافت بین قشم و هنگام ده دقیقه بیشتر نمی باشد و قایق ها در دو اسکله شیب دراز و کندالو از صبح تا غروب به جابجایی مسافران می پردازند.

همانطور که از اسکله کندالو فاصله می گیرید و به جزیره هنگام نزدیکتر می شوید، اولین مناظر زیبایی که چشمانتان را می گیرند، سواحل شفاف، زیبا و درخشان جزیره هستند. مطمئن باشید که در این سفر حسابی می توانید از آرامش سواحل و حس و حال بی نظیری که درونتان ایجاد می کنند، نهایت لذت را ببرید و خودتان را برای ماجراجویی در دل جزیره هنگام آماده کنید، به این دلیل که تجربه های زیادی در این جزیره انتظارتان را می کشند.

در سفر به جزیره هنگام چه تجربه هایی را از دست ندهیم؟

بازدید از جاذبه های تاریخی هنگام

جزیره هنگام، از دیرباز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که داشته، بارها و بارها مورد تجاوز و حمله کشورهای بیگانه قرار گرفته است. امروزه می توانید بقایای تاریخی باقی مانده از تاسیسات بندری و دریانوردی انگلیسی ها و کشتی به گل نشسته پرتقالی ها که یادگاری هایی از سرگذشت تاریخ در جزیره هنگام هستند را در اطراف جزیره ببینید.

بازارگردی

همه چیز در میان بازار بومی های این منطقه، رنگ وبوی محلی جزیره را دارد. از حجره های آن که از مصالح بومی ساخته شده اند گرفته تا انواع و اقسام دست سازها و لباس های رنگارنگی که نشان از سنت های کهن مردم بومی این منطقه دارند و در میان بازار برای فروش به نمایش گذاشته می شوند. جالب اینجاست که با گشت و گذار در این بازار چیزی بیشتر از خرید کردن نصیبتان خواهد شد. می توانید همراه خرید کردن در این بازار، علاوه بر آشنایی با فرهنگ و سنت های مردم، از شنیدن داستان ها و افسانه های قدیمی جزیره و آشنایی با فرهنگ و سنت های بومیان نیز لذت ببرید.

سفر به جزیره هنگام

شکم گردی

یکی از جذاب ترین تجربه های سفر، مربوط به بخش شکم گردی و امتحان کردن غذاهای سنتی و محلی هر منطقه می شود. در سفر به جزیره هنگام، بهتر است به دنبال رستوران های شیک و مدرن نگردید، چون در نهایت، اثری از این سبک رستوران ها پیدا نخواهید کرد. بهتر است سری به رستوران های محلی بومیان بزنید و از چشیدن طعم ناب غذاهای سنتی این جزیره به تجربه های بی نظیر سفرتان اضافه کنید.

بازدید از آکواریوم طبیعی جزیره

آکواریوم طبیعی هنگام، منطقه ای بکر است که با تماشای درون آبهای زلال و شفاف آن، می توانید به راحتی ماهی ها و آبزیان دریایی را مانند تماشا کردن در آکواریومی غول پیکر ببینید. یکی دیگر از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری جزیره هنگام دلفین ها هستند. تماشای دلفین ها، این موجودات بازیگوش و جذاب از اواسط پاییز تا اوایل بهار در آبهای اطراف جزیره هنگام امکان پذیر است. گردشگران می توانند در سفر به جنوب کشور و جزایر قشم و هنگام با قایق های موتوری و لیدرهای بومی به محل شنای دلفین ها بروند و لحظاتی را به تماشای این موجودات دریایی زیبا اختصاص دهند. تماشای دلفین ها در آب های آزاد خلیج همیشه فارس می تواند تجربه ای متفاوت از سفر به جنوب ایران را برایتان به ارمغان بیاورد.

سفر به جزیره هنگام

سواحل رویایی

ساحل هنگام یکی از اصلی ترین سواحل جزیره شگفت انگیز هنگام محسوب می شود که تماشای غروب خورشید در خلیج فارس در این ساحل می تواند خاطره ای تکرار نشدنی را برایتان رقم بزند. این خط ساحلی کیلومترها امتداد داشته و دارای بخش های صخره ای خارق العاده و مناطق بکر و بخش های شنی جذاب است.

یکی دیگر از سواحل جزیره هنگام ساحل نقره ای نام دارد که بی شک جزو خاص ترین سواحل دنیا به شمار می رود. شن های این ساحل زیبا درخشان هستند و منظره ای بی نظیر را به چشمان بازدید کنندگان هدیه می دهند. اما متاسفانه به دلیل برداشت این شن ها توسط گردشگران در سالهای اخیر، ساحل نقره ای هنگام آسیب دیده است.

اگر از عاشقان طبیعت هستید و می خواهید شبی را در زیر نور ستارگان در کنار خلیج فارس در ساحلی بکر و دست نخورده به صبح برسانید به شما ساحل کله خماسی هنگام را پیشنهاد می کنیم. این ساحل جزیره هنگام به صورت صخره ای می باشد و بخش هایی از آن نیز شنی است. این بخش از جزیره را می توان محلی مناسب برای افراد علاقمند به آدرنالین و تجربه شیرجه زدن از روی صخره ها به داخل آب در نظر گرفت.

یکی دیگر از دیدنی های جزیره هنگام که می توانید آن را در هر یک از ساحل های این جزیره زیبا تماشا کنید پدیده آبی رنگ شدن دریا است. در فصول و ایام خاصی از سال به دلیل وجود فیتوپلانکتون ها سواحل هنگام آبی و درخشان شده و منظره ای شگفت انگیز به وجود می آورند که دیدن آن برای هرکسی می تواند خاطره ای فراموش نشدنی ثبت کند.

همرنگ جماعت شو

برای تجربه سفری متفاوت به شما توصیه می کنیم که در طول زمان سفرتان به جزیره، از پوشیدن لباس های رنگارنگ محلی، روبندها و تزئینات مخصوص بومی ها و طراحی هایی که با حنا بر روی دستانتان نقاشی می کنند، استقبال کنید. باور کنید که همین تغییرات کوچک و تجربه ظاهری جدید در سفر می تواند بخش دلپذیری از خاطرات و تجربه های سفرتان را بسازد.

سفر به جزیره هنگام

رزرو هتل ارزان در قشم

درون جزیره، اثری از هتل و مهمانسرا پیدا نخواهید کرد و تنها می توانید خانه های محلی بومیان را برای اقامت تان انتخاب کنید. اکثر گردشگران به دلیل فاصله کم جزیره هنگام با قشم، هتل ها و اقامتگاه های قشم را برای رزرو هتل انتخاب می کنند. برای انتخابی دقیق تر و مقایسه قیمت هتل های قشم می توانید به سامانه اقامت ۲۴، مراجعه کنید و با بهره مندی از تخفیف های سایت، هتل دلخواهتان را با مناسب ترین قیمت به صورت آنلاین رزرو کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×