بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » اشتباهات رایج سفر
اشتباهات رایج در سفر
گوناگون

اشتباهات رایج سفر

۲ خرداد ۱۳۹۷ 7۰2,453

فراموش نکنیم که سفر کردن توی زندگی مثل یک زنگ تفریح و استراحت می مونه و به ما این فرصت رو میده که از دنیای پر مشغله هر روزمون فاصله بگیریم و نفسی تازه کنیم. گاهی اوقات، به صورت کاملا ناخواسته، کارهایی انجام میدیم که می تونن لذت یه سفر دلچسب رو واسمون تبدیل به تجربه ای ناخوشایند کنن و باعث بشن که به اون اندازه ای که می خواستیم از سفرمون لذت نبریم.

ما در این مطلب تصمیم داریم به مواردی اشاره کنیم که توجه نکردن به اونها می تونه باعث پشیمونی در طول سفر بشه. با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشین.

در واقع بهتره بدونین، اشتباهاتی که می تونن سفرتون رو خراب کنن شامل اشتباهاتی می شن که ممکنه قبل از سفر و در زمان برنامه ریزی کردن انجام بدین و یا اشتباهاتی که در طول سفر انجام میدین! البته دلیلی برای نگرانی نیست چون قراره در ادامه به تک تک این موارد اشاره کنیم تا خدایی نکرده هیچکدوم نتونن تاثیر ناخوشایندی در طول سفرتون بزارن.

مقاله مرتبط : “کمک های اولیه در سفر”

 

بی توجهی به رزرو هتل قبل از سفر

انتخاب و رزرو هتل یکی از مهمترین تصمیمات در طول سفر محسوب میشه. می پرسین چرا؟ چون هتل جایی هست که شما بعد از کلی گشت و گذار و خوشگذرونی برای استراحت و آرامش گرفتن، میرین سراغش و باید واقعا همون جایی باشه که بهتون حس آرامش بده و برای یه روز پر از ماجراجویی آماده تون کنه. حالا تصور کنین بعد از کلی خستگی راه، تازه رسیدین به مقصد و باید دنبال یه هتل مناسب برای موندن بگردین! احتمالا به خاطر خستگی و فرار از هزینه بالای تاکسی هایی که قراره با چمدوناتون، مدام این طرف و اونطرف ببرنتون تا در نهایت هتل دلخواهتون رو پیدا کنین، از اولین هتلی که دیدین با هر قیمت پیشنهادی، یه اتاق رزرو می کنین و اگه خوش شانس باشین احتمال اینکه پشیمون بشین خیلی کمه.

رزرو هتل

 

به اندازه یه سفر یک ماهه چمدونتون رو پر می کنین!

جالبه بدونین که تحقیقات ثابت کرده که نصف لباس هایی که با خودتون به سفر می برین اصلا استفاده نمی شن! می دونین واسه این بار اضافه ای که با خودتون به سفر می برین چقدر باید موقع خرید بلیط هواپیما هزینه اضافه بار پرداخت کنین؟! به همین دلیل بهتون توصیه می کنیم بعد از اینکه چمدونتون رو آماده کردین یه بازبینی دوباره انجام بدین و نصف بارتون رو حذف کنین و این موضوع رو هم فراموش نکنین که همیشه گوشه ای از چمدونتون رو برای خرید سوغاتی و یادگاری خالی نگه دارین.

اشتباهات رایج در سفر

 

دوباره برمی گردم

بهتون یه توصیه دوستانه می کنم که اگه جایی چشمتون رو گرفت و یا چیزی رو توی بازار پسندیدین و دلتون خواست بخرینش، هیچ وقت به خاطر عجله و یا خرید ارزون تر بیخیالش نشین و یا با خودتون نگید حالا دوباره برمی گردم. چون قطعا پشیمون میشید، پس اگه می خواین چیزی رو بخرین یا جایی رو ببینید همون موقع بهترین زمان ممکن هست.

اشتباهات رایج در سفر

 

برنامه ریزی فشرده

اگه قراره یه سفر سه یا چهار روزه داشته باشین، به اندازه یک هفته واسش برنامه ریزی نکنین. درسته که وقتی به یک شهر جدید سفر می کنین، دوست دارین که از همه ی مکان های دینی و جاذبه هاش دیدن کنین، ولی باید زمان و فرصتی که دارین رو هم در نظر بگیرید. با برنامه ریزی فشرده، فقط اعصاب خودتون رو به خاطر عملی نشدن برنامه های سفرتون خورد می کنین. پس بهتره برنامه هاتون رو خلوت بچینین.

اشتباهات رایج در سفر

 

بیمه سفر رو دست کم گرفتن

خیلی وقت ها مسافرها، بیمه سفر رو یک موضوع بی اهمیت تلقی می کنن. در صورتی که یکی از مهم ترین موضوع های سفر، بیمه مسافرتیه! چون اتفاقات پیش بینی نشده زیادی می تونه در طول سفر اتفاق بیفته. بخصوص در سفرهای خارجی که واحد پولشون به دلار ، یورو و پوند هست اونوقت بدون بیمه مسافرتی، هزینه بیمارستان و دکتر می تونه سرسام آور باشه.

اشتباهات رایج در سفر

 

سفر دیجیتالی

اگه جزو اون دسته از آدمایی هستین که مدام دوربین یا موبایل به دست، دارین از همه چیز عکس می گیرین، باید بهتون بگیم که با این کار، به جای تماشای صحنه های واقعی و لذت بردن از همون لحظه، دارین یه سفر دیجیتالی به خودتون هدیه میدین. بهتره به جای عکس گرفتن مداوم، سعی کنین منظره ها رو با چشماتون ذخیره کنین و از لحظه ای که توش هستین نهایت لذت رو ببرین.

اشتباهات رایج در سفر

 

رزرو هتل در حاشیه شهر برای کاهش هزینه ها

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مسافرها برای کم کردن هزینه های سفر انجام میدن، همین رزرو هتل در مناطق دور افتاده و حاشیه شهر هست. با اینکه سعی دارید با پرداخت اجاره کمتر در هزینه های رزرو هتل صرفه جویی کنید ولی مجبورید همون هزینه رو برای حمل و نقل و رسیدن به مکان های توریستی، مرکز شهر و فرودگاه یا راه آهن پرداخت کنین.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×