بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » آشنایی با دشت های دیدنی ایران
دشت شقایق های گیلان
گوناگون

آشنایی با دشت های دیدنی ایران

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ 6۰1,474

سفر به دل طبیعت و دیدن زیبایی های طبیعی همواره با لذت های فراوان و منحصر به فردی همراه بوده و هر انسانی تمایل دارد تا در طول حیات خود زمانی را برای حضور در این گونه محل ها اختصاص دهد.

طبیعت پوشیده شده از فرش سبز و آذین بسته شده با گل های زیبا و رنگارنگ، بی تردید چشم هر بیننده ای را محو تماشای خود کرده و زمان های حضور در دل این منظره خاص می تواند از بهترین لحظات زندگی انسان بشمار آید. اگر شما نیز از آن دسته علاقه مندان به طبیعتگردی و حضور در دل زیبایی های طبیعی هستید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی برخی از دشت های زیبای ایران، مهد طبیعت های بکر و منحصر به فرد همراه باشید.

 

دشت لار مازندران

درنزدیکی کوههای شهرستان نور استان مازندران و جنوب آبعلی دشتی زیبا به نام دشت لار وجود دارد که به نوعی در کوهپایه دماوند واقع شده است. این دشت که وسعتی برابر با ۷۳۵۰۰ هکتار دارد، در سال ۵۴ به پارک ملی تبدیل شده و سپس طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست در سال ۶۱ به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد.

در این دشت زیبا جاذبه هایی مانند رود و دریاچه لار وجود داشته که سبب شده این دشت به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و طبیعتگردی شناخته شده و هر ساله و همه روزه مسافران و گردشگران فراوانی برای بازدید از این مکان به دشت لار سفر می کنند.

دشت لار مازندران

 

دشت ترارو هرمزگان

در غرب استان هرمزگان و در نزدیکی شهرستان بستک، دشت وسیعی بانام ترارو وجود دارد. این دشت از نخلستان پهناور و زمین های زیر کشت جو و گندم تشکیل شده و آب انبار ها و برکه های متعددی نیز در میان آن به چشم می خورد.

در فصل زمستان و بهار و بعد از بارش باران، گیاهی از تیره ریشه‌داران رده قارچ‌ها که پس از باران می‌‌روید و به آن اکال گفته می شود، به‌شکل غیر قابل تصور در این دشت تشکیل می‌شود. همچنین درختان سمر و کنار تنومندی در دشت ترارو وجود دارند‌ و گردشگرانی که به آنجا می‌روند در سایه این درختان بزرگ منزل می‌گیرند و از زیبایی ها و مناظر بی نظیر اطراف لذت می برند.

 

دشت شقایق های گیلان

در شمال استان گیلان و در دامنه های سرسبز کوهستان های تالش چشم انداز زیبا و منحصر به فردی با نام دشت شقایق های وحشی وجود دارد که به عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری و زیبای تالش و استان گیلان شناخته می شود.

دشت شقایق های گیلان

 

زمین های این دشت در ماه خرداد به بار نشسته و گل های زیبای شقایق در طول عمر یکساله خود در سر تا سر این دشت به چشم می خورند. متاسفانه در سال های اخیر با ورود بی رویه و غیر مسئولانه گردشگران و انجام برخی رفتارهای نا درست مانند چیدن و لگد مال کردن گلهای شقایق، این دشت به شدت آسیب دیده و از حجم گل های آن کاسته شده است.

 

دشت بزرگ خوزستان

در فاصله ۲۵۷ کیلومتری از مرکز خوزستان و در نزدیکی شهر ایذه، منطقه نمونه گردشگری با نام دشت بزرگ واقع شده است.این دشت بزرگ در زمینی واقع شده که اطراف آن با کوههای مجاور احاطه شده و چشم انداز زیبا و خاصی را بوجود آورده است. مردم ساکن در این منطقه همگی عشایر بوده که در زمستان به این منطقه کوچ کرده و در تابستان، دشت بزرگ را ترک می کنند.

وجود چشم انداز های زیبا و منحصر به فرد در این دشت، آن را به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری استان خوزستان بدل کرده که می توان به راحتی در آن از همهمه و هیاهوی شهر به دور بود و از طبیعت زیبای آن لذت برد. همین موضوع سبب شده که همه روزه علاقه مندان و گردشگران بسیاری به این دشت سفر کرده و زمانی را در آن برای آرامش و ثبت لحظات و خاطراتی خوش سپری می کنند.

 

مقاله مرتبط : “خوزستان، بهشت بهارِ ایران

 

دشت بزرگ خوزستان

 

دشت شقایق کالپوش شاهرود

حد فاصل شاهرود و گنبد کابوس و در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود، دشتی با نام دشت شقایق های کالپوش واقع شده است. این دشت که یکی از مناطق گردشگری استان سمنان بشمار می آید دارای چشم انداز زیبایی بوده و در فصل بهار بویژه اواسط اردیبهشت ماه به سبب رویش گل های شقایق، زیبایی وصف ناپذیری را داراست.

 

مقاله مرتبط : “سمنان، شهری میان دشت و کوه

 

چهره تمام گلگون این دشت در این روزها از سال، سبب شده تا طبیعت گردها و گردشگران به این منطقه سفر کرده و از زیبایی های آن لذت ببرند.

دشت شقایق کالپوش شاهرود

 

برای آشنایی با دیگر دشت های ایران می توانید به مطلب ” آشنایی با دشت های دیدنی ایران – بخش اول ” مراجعه نمایید .

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×