بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به هرمزگان » قشم » موزه غدیر، تنها موزه زیر آب در ایران
موزه غدیر قشم یا موزه زیر آب
قشم

موزه غدیر، تنها موزه زیر آب در ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ 12۰3,230

موزه ها همواره نشان دهنده تاریخ، تمدن و فرهنگ هر کشوری بوده و دارای ارزش مادی و معنوی بسیاری هستند به طوری که همه روزه گردشگران مختلفی برای بازدید از این موزه ها به سراسر جهان سفر می کنند. اما برخی از موزه ها دارای شرایط ویژه تری نسبت به سایرین هستند؛ برخی به دلیل اینکه محل نگهداری از اشیا با ارزش بوده، دارای اهمیت است و برخی نیز به خاطر تاریخ و قدمت خود بنای موزه اهمیت یافته اند. اما برخی از موزه ها هستند مثل موزه غدیر قشم یا موزه زیر آب قشم به دلیل موقعیت مکانی و محل واقع شدن ارزش ویژه ای یافته و گردشگران را به سمت خود جذب می کنند. به همین دلیل است که این موزه جزو خاص ترین جاهای دیدنی قشم محسوب می شود که برای بازدید از آن باید لباس غواصی بپوشید و به عمق ۶ متری آب های خلیج فارس بروید. اتفاقی که در بازدید از هیچ موزه دیگری تجربه نخواهید کرد. اگر می خواهید با یکی از این موزه ها که در موقعیت مکانی خاص و منحصر به فردی در ایران واقع شده، آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

موزه غدیر یا موزه زیر آب قشم کجاست؟

در زیر آب های نیلگون خلیج فارس و در نزدیکی جزیره قشم، اولین موزه زیر آب ایجاد شده که با نام موزه غدیر شناخته می شود. این موزه به همت چهار تن از جانبازان جنگ تحمیلی طی مدت یک ماه ساخته شد که در عمق ۶ متری زیر آب و در محل پارک ساحلی زیتون جزیره قشم واقع شده است. موزه غدیر محل نگهداری تندیس های ۷ تن از چهره های نام آشنا و مشاهیر کشور بوده و در آن مجسمه پروفسور حسابی، استاد محمد حسین شهریار، زکریا رازی، ابوالقاسم فردوسی، غلامرضا تختی، میرزا محمد خان امیرکبیر و محمد حسین فهمیده وجود دارد.

آدرس: ایران، جزیره قشم، اعماق ساحل پارک زیتون قشم، موزه زیر آب قشم

بنر تبلیغاتی رزرو هتل سینگو قشم با تخفیف

ویژگی های موزه غدیر قشم

لازم به ذکر است تمام تندیس های یاد شده از جنس بتن مخصوص ساخته شده و هر یک وزنی برابر با ۱۵۰۰ کیلوگرم دارند. گفته می شود هدف از ایجاد این موزه و قرار گیری تندیس های افراد سرشناس و نام آشنای کشور در حوزه های شعر و ادب، ریاضی، ورزش، سیاسی، پزشکی و دفاع مقدس در محل موزه زیر آب قشم، آشنایی گردشگران داخلی و خارجی با مشاهیر حوزه ها و عرصه های گوناگون کشور بوده است.

غواصی در موزه زیر آب غدیر

نکات و اطلاعات بازدید

برای بازدید از این موزه که برای همگان رایگان است، باید از تجهیزات غواصی استفاده کرده و تن به آب زده و در آب های خلیج فارس شنا کرد.

جاهای دیدنی نزدیک

توصیه ما به شما این است که ابتدا جاهای دیدنی نزدیک به موزه غدیر قشم را ببینید چون همانطور که گفتیم برای بازدید باید غواصی کنید و شرایط ویژه ای دارد. حتی طبق تجربه ثابت شده که پس از بازدید این موزه اکثر گردشگران روی به تفریحات آبی می آورند. نزدیکترین جاهای دیدنی به این موزه عبارتند از:

بنر هتل آرتا قشم
  • ژئوپارک قشم
  • دره چاهکوه
  • دره ستارگان
  • قلعه پرتغالی های قشم
  • غار خربس
  • دره مجسمه های قشم

هتل های نزدیک

سفر به جزیره قشم و اقامت در هتل های درجه یک و با کیفیت که اکثر مسافران از آنها رضایت داشته اند تأثیر زیادی در خلق یک تجربه فراموش نشدنی دارند. اقامت ۲۴ برای حفظ رضایتمندی شما گردشگران و مسافران عزیز، با ارائه تخفیف های همیشگی و همکاری با بهترین هتل ها این امکان را فراهم کرده تا رزرو هتل قشم را با خیال راحت انجام دهید. از جمله هتل های نزدیک به پارک زیتون قشم می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • مجتمع اقامتی غواصی قشم
  • هتل آرتا
  • هتل بوتیک ایرمان
  • هتل آتامان

جمع بندی مطالب

موزه غدیر یا موزه زیر آب قشم تجربه ای است که توصیه می کنیم به هیچ وجه از دست ندهید. هر یک از تندیس هایی که در داخل آب قرار داده شده اند به تنهایی جزو جاذبه های گردشگری مهم ایران محسوب می شوند که این بار می توانید به شکلی متفاوت آنها را در زیر آب ببینید. توصیه می کنیم برای مدیریت بهتر سفر و رزرو راحت هتل و برنامه ریزی عالی برای بازدید از جاذبه های گردشگری و تفریحات قشم، به صفحه رزرو تور قشم اقامت ۲۴ بروید. تورهای قشم براساس هتل انتخابی شما برگزار می شوند و از لحاظ قیمتی کاملا مناسب هستند.

سؤالات متداول

موزه غدیر یا زیر آب قشم کجاست؟

جزیره قشم، اعماق ساحل پارک زیتون قشم، موزه زیر آب قشم

تندیس کدام شخصیت های برجسته ایرانی در موزه زیر آب قشم قرار گرفته اند؟

پروفسور حسابی، استاد محمد حسین شهریار، زکریا رازی، ابوالقاسم فردوسی، غلامرضا تختی، میرزا محمد خان امیرکبیر و محمد حسین فهمیده

هزینه بازدید از موزه غدیر قشم چقدر است؟

رایگان است و نیاز به تهیه بلیط نیست.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×