بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان گیلان » جاذبه های گردشگری گیلان » جاده اسالم به خلخال، جاده بهشتی ایران
جاده آسالم به خلخال
جاذبه های گردشگری گیلان

جاده اسالم به خلخال، جاده بهشتی ایران

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ 23۰3,855

سفر همیشه رسیدن به مقصد نیست، بلکه مسیر نیز می تواند خود یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به شمار آید و خاطرات شیرینی را از یک سفر و مسیر منتهی به مقصد، برای هر فردی فراهم سازد. همه روزه، سفر های بسیاری از طریق جاده های سراسر کشور انجام می شود و بیشتر مسافران و رهگذران صرفا به عبور از آن فکر می کنند؛

این درصورتی است که اگر کمی در طول مسیر، دقت بیشتری کنید و نگاهی به اطراف جاده بیاندازید، بی شک می توان زیبایی های فراوانی را نظاره گر بوده و به جای یاد کردن از طاقت فرسا بودن مسیر، از آن به بهترین شکل لذت برد و رسیدن به مقصد را شیرین تر کرد.

جاده آسالم به خلخال

 

این بار وبلاگ اقامت ۲۴ به سراغ یکی از جاده ای زیبای ایران پهناور رفته، که خود یکی از جاذبه های گردشگری نیز به شمار می آید.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های رشت از اقامت24

اگر شما قصد دارید تا از جاده های پر ترافیک و شلوغ فرار کرده، از زندگی روزمره و پر هیاهوی شهری خارج شده،  سفر به بهشت را تجربه کرده و در جاده ای بهشتی رانندگی کنید، بهتر است مسیر جاده آسالم به خلخال را پیش گرفته و بگذارید تا جاده با زیبایی های خود، شما را افسون کند.

این جاده که تنها ۷۰ کیلومتر طول دارد از شهر آسالم در استان گیلان آغاز شده و در جنوب اردبیل و در شهر خلخال پایان می یابد. این جاده که یکی از جاده های جنگلی کشور بشمار می آید، در میان گردشگران و طبیعتگردان به جاده رویایی مشهور بوده و با این حال همچنان نیز رویایی باقی مانده و از ازدهام و شلوغی به دور است.

جاده آسالم به خلخال، در منطقه جغرافیایی از کشور قرار گرفته که در بیشتر روزهای سال بارانی بوده و همچنین دارای آب و هوای سردی است که در زمان سفر به این منطقه بهتر است لباس گرم به همراه داشته باشید.

جاده آسالم به خلخال

 

این جاده در مسیر خود جاذبه ها و زیبایی های فراوانی را برای آنان که از این مسیر عبور می کنند به ارمغان می آورد. در صورت اینکه سفر خود را در این جاده از شهر اسالم آغاز کرده باشید، شما در ابتدای مسیر با جاده ای مملو از درختان جنگلی و همچنین پیچ در پیچ روبرو می شوید که در زیبایی بی همتا بوده و هر قدم از جاده را برای شما لذت بخش میکند.

اما با حدود یک ساعت رانندگی در این جاده، کم کم درختان و پوشش جنگلی جای خود را به دشت های سر سبز داده و شما منظره زیبایی از دامنه کوههای اطراف را نظاره می کنید.

جاده آسالم به خلخال

 

در هنگام عبور از جاده آسالم به خلخال و در طول مسیر، شما روستاها و مناطق عشایر نشین بسیاری را شاهد هستید که در دامنه کوه ها و دشت های سرسبز  قرار گرفته و منظره زیبایی را به تصویر کشیده اند. زیبایی هایی که هرگز چشم از دیدن آنها سیر نشده و باید ساعت ها به نظاره آنها نشست.

اگر می خواهید که تمام زیبایی های این منطقه و جاده را دیده و لمس کنید، بهتر است صبح و در روز سفر خود را آغاز کرده و همچنین به دلیل نبود پمپ بنزین در طول مسیر ۷۰ کیلومتری این جاده، پیش از ورود به این مسیر رویایی، باک بنزین خود را نیز بطور کامل پر کنید. همچنین اگر در فصل زمستان قصد سفر و عبور از این جاده را داشتید، بهتر است پیش از سفر از بازبودن مسیر جاده اطمینان حاصل کرده زیرا امکان دارد جاده به دلیل بارش سنگین برف مسدود بوده و امکان ادامه مسیر را نداشته باشید.

به دلیل نزدیکی این منطقه به دریای خزر، آب و هوای این جاده، معمولا دارای رطوبت بالایی بوده و  همچنین بیشتر اوقات در تمام جاده مه غلیطی وجود دارد که خود نیز یکی از جاذبه های دیدنی این جاده بوده و به زیبایی های آن می افزاید.

جاده آسالم به خلخال

 

در انتها نیز باید گفت که این جاده با تمام پیچ و خم موجود در آن، بسیار زیبا و چشم نواز بوده که طی مسیر را با لذتی توصیف نشدنی همراه می کند. پس اگر قصد رانندگی در جاده بهشتی ایران را دارید، بهتر است آرام رانندگی کرده تا هم سفر ایمنی داشته باشید و هم از مناظر زیبای اطراف بهترین لذت و تجربه را کسب کنید و همچنین در طول مسیر برای استراحت و استفاده از زیبایی های جاده آسالم به خلخال حتما توقف کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×