بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
پارک جنگلی سیاه داران
جاذبه های گردشگری تالش

جاذبه های گردشگری تالش

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ 12۰3,179

شهر تالش، پهنه سبز وسیعی که از سه طرف به کوه های تالش و از طرفی دیگر به دریاچه خزر می رسد، یکی از بهترین گزینه ها برای سفر به دل طبیعت و لذت بردن از طبیعت وحشی و منحصر به فرد شمال است.

مردم خون گرم این شهر، بازماندگان قوم کادوس باستان و همسایه های قوم گیل بوده اند. امروزه تالش به عنوان یکی از زیباترین شهرهای طبیعی جهان، به دلیل جنگل ها، پوشش گیاهی و آب و هوای مطلوب، نه تنها طبیعت گردان ایرانی، بلکه جهانگردان زیادی را نیزهمه ساله  به خود جذب می کند. به همین دلیل گزینه های خوبی برای رزرو هتل و محل اقامت مسافرها، در این شهر وجود دارد که در ادامه  به آن ها اشاره خواهیم کرد.

در سفر به تالش بازدید از چه جاذبه هایی را از دست ندهیم؟

 

پارک جنگلی سیاه داران

شاید نام جنگل سیاه داران برایتان عجیب باشد، جنگلی پوشیده از درخت های سیاه بلوط که هیچ کس فکر وارد شدن به آن را هم نمی کرد. گذشت روزگار، همین جنگل سوت و کور که با توده های درختان بلوطش مانع عبور افراد از جنگل می شد را، به یکی از هیجان انگیز ترین منطقه های گردشگری تالش تبدیل کرده است است. احداث راه پله هایی که به آلاچیق های باصفا و رستوران  این جنگل ختم می شوند و وجود سورتمه ریلی که با سرعت از میان پیچ و خم جنگل می گذرد، تجربه فراموش نشدنی از یک هیجان دلپذیر را برای گردشگران این منطقه به وجود می آورد.

پارک جنگلی سیاه داران

 

پارک جنگلی گیسوم

یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین جنگلهای شمال، همین جنگل گیسوم است که به دلیل نزدیک بودن به ساحل، یک سر و گردن از سایر جنگل های منطقه بالاتر و البته معروف تر است. با عبور از تونل جنگلی، با درختان سر به فلک کشیده، در انتها به ساحلی آرام می رسید که یکی از تمیز ترین سواحل شمال است و تقریبا همه نوع امکانات رفاهی برای لذت بردن در این منطقه ی گردشگری وجود دارد. به عنوان پیشنهاد، هتل بهشت تالاب انتخابی مناسب برای اقامت راحت و با کیفیت شماست.

پارک جنگلی گیسوم

 

دریاچه سراگاه

در نزدیکی پارک جنگلی سیاه داران، می توانید به تماشای یکی از زیباترین مناظر تالش بروید، دریاچه ای به نام سراگاه، که با انعکاس زیبای جنگل های اطرافش، زیبایی طبیعت را دوچندان می کند. آب این دریاچه از چشمه های زیر زمینی تامین می شود و در کنار بازدید از دریاچه، می توانید از شالیزارهای اطراف هم دیدن کنید.

از طبیعت بی نظیر و آب و هوای دلچسب تالش که بگذریم، این شهر بناهای تاریخی ازشمندی هم دارد که قدمت آن ها به هزاران سال پیش باز می گردد.

دریاچه سراگاه

 

قلعه صلصال

حوالی شهر تالش، در بلندای روستای سرسبز« قلعه دوش»، بالای صخره ای بلند و خوش آب و هوا، قلعه ی هزارساله ای خودنمایی می کند که یکی از جذاب ترین بناهای تاریخی منطقه به شمار می رود. با ورود به درگاه اصلی قلعه، قسمت های داخلی قلعه مانند: ارگ قلعه، اقامتگاه حاکم قلعه، آب انبار و جایگاه نگهبانان و شبکه ی آب رسانی را می توانید ببینید. به جرات می توان گفت تماشای بخش های مختلف این قلعه می تواند شما را به مسافری در زمان تبدیل کند.

قلعه صلصال

 

آتشکده اسپی مزگت

آتشکده چند هزار ساله ای که قدمت آن به دوره ی قبل از اسلام در ایران باز می گردد. شواهد و حتی نام فعلی این بنا، حاکی از آن است که در  دوره ی بعد از اسلام، این آتشکده به یکی از مهمترین مسجد های منطقه تبدیل شده است. جالب است بدانید که نام این بنای تاریخی، از ترکیب دو کلمه، به زبان هاب تارلشی و اوستایی تشکیل شده؛ «ایسپی»، در زبان تالشی به معنای سپید و «مزگت» در زبان اوستایی به معنای مسجد است.

قلعه صلصال

 

مسجد آق اولر

این مسجد که در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار، منزل مسکونی شخصی به نام شیرخان، پسر عموی حاکم گرگان بوده است، جزو بناهای تاریخی دوره ی قاجار محسوب می شود، که بعدها وقف مسجد شده است. این سازه قدیمی در دو طبقه، با خشت و گل ساخته شده و در سال های اخیر، توسط سازمان میراث فرهنگی مورد بازسازی قرار گرفته است.

مسجد آق اولر

 

حمام قدیمی مریان

در مسیر رسیدن به آق اولر، حمام قدیمی را می بینید که تاریخ ساخت و قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد و با مسجد آق اولر هم دوره است. اگر به سبک های معماری دوره های مختلف علاقه مند هستید، احتمالا دیدن بنای گنبدی شکل این حمام تاریخی برایتان جذابیت خاصی دارد.

حمام قدیمی مریان

 

رزرو هتل در تالش

تالش به عنوان یک شهر عالی برای طبیعت گردی، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند، به همین دلیل وجود اقامتگاه، سوئیت و هتل های با کیفیت یکی از ویژگی های خوب این شهر است. اگر مسافر این شهر منحصر به فرد هستین، ما در اقامت ۲۴ برای تجربه یک سفر بی دغدغه و راحت، امکان رزرو هتل های تالش را برای شما فرا هم کرده ایم.  اگر می خواهید در مرکز شهر تالش و نزدیک به مکان های تفریحی و ساحل «قرق»  اقامت داشته باشید، رزرو هتل لیوادر تالش بهترین گزینه برای شماست. گرچه هتل آپارتمان راستین، که در نزدیکی پارک جنگلی سیاه داران قرار گرفته، به خاطر نزدیک بودن به این جنگل زیبا و سورتمه ی هیجان انگیز خود، جزو محبوب ترین گزینه ها برای رزرو هتل در تالش محسوب می شود.

رزرو هتل در تالش

ییلاق سوباتان

سوباتان ییلاقی پوشیده از چمنزار و گل‌های زیباست که گویی قطعه‌ای از بهشت می‌باشد. این ییلاق زیبا که در ارتفاع ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته، جزو جاذبه‌های گردشگری طبیعی معروف تالش به شمار می‌رود که هر سال میزبان گردشگران و طبیعتگردان زیادی است.

منطقه ییلاقی سوباتان در ۲۲ کیلومتری شهر لیسار و ۳۶ کیلومتری شهر تالش واقع شده است. این ییلاق برق و گاز ندارد و دامداران و عشایر به‌شکل سنتی در سیاه چادرها و خانه‌های گاه‌گلی و چوبی که بخش جذاب و مهمی از بافت سنتی ‌سوباتان را تشکیل می‌دهند، زندگی می‌کنند.

آبشار ورزان

این آبشار که در ۴ کیلومتری ییلاق سوباتان قرار دارد یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تالش محسوب می‌گردد. آب رودخانه ورزان یکی از شاخه‌های اصلی رودخانه لیسار محسوب می‌شود و از چشمه‌های بالا دستی ییلاق سر چشمه می‌گیرد. این آبشار در حدود ۱۰۰ متر ارتفاع دارد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×