بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری چهار محال و بختیاری » جاذبه های گردشگری گندمان » گندمان، بهشت تالاب های ایران در دامن پر مهر زاگرس
گندمان
جاذبه های گردشگری گندمان

گندمان، بهشت تالاب های ایران در دامن پر مهر زاگرس

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ 16۰1,694

روزها و لحظه‌های زندگی با شتابی بی‌رحمانه  می‌گذرد، دریغ از لذت بردن و آرامشی که حق هر انسان است؛ آن‌قدر درگیر تجملات شده‌ایم که فرصتی را برای خود در نظر نمی‌گیریم.

مشغله کاری، توجیهی است برای نرفتن به گشت‌وگذار؛ اما مسئله نداشتن دل‌ودماغ است و خوابیدن در اتاقی چند متری برای استراحت و شروع روزهای کاری دیگر.

برخلاف تصور اکثر مردم، خواب مایه آرامش و استراحت نیست و باید بار خود را بست و دل را به جاده‌ای سپرد تا روح نوازش شده و رخت خستگی و دل مردگی از تن شسته شود.

گندمان

 

بهترین و نزدیک‌ترین مکان‌ها برای مسافرت‌ می‌تواند در محل زندگی و کشورمان باشد؛ جایی در همین نزدیکی ها که برای رسیدن به آن زمان زیادی نیاز نیست.

ایران کشوری ۴ فصل با مناطقی بکر و ناشناخته بوده که با حضور هر ایرانی می‌تواند به شناخته شده ترین نقاط گردشگری جهان بدل شود؛ به گونه ای که به راحتی میتوان در هر زمان که دل طلب سفر کرد، پای در جاده گذاشته و تجربه جدیدی را کسب کرد. کشوری مملو از دشت ها و کوهساران زیبا و با آب و هوایی گوناگون و مناسب با هرگونه سلیقه .

یکی از مناطقی که می توان به عنوان زیباترین مناطق ایران از آن نام برد که تا حدی هم ناشناخته مانده و کمتر معرفی شده، شهر گندمان است؛ دشت ها و تالاب هایی سرسبز در کنار کوهستان هایی زیبا، فضایی روح نواز را ایجاد کرده که محل زندگی اسب های وحشی و پرندگان کمیاب شده است.

گندمان

 

نام شهر گندمان برگرفته شده از گندم گان است و گویند یکی از هفت قصر بهرام گور در این محل واقع شده است.

پیشینیه تاریخی این شهر به قدمت تاریخ سرزمین ایران بوده و طبق رایزنی هایی که درسال ۱۳۷۲ شمسی در دامنه تپه باستانی (ویرانه‌های منزل سابق میرزا علی علی دادی) بهرام گور گندمان از سوی میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری انجام گرفت مجسمه‌های سفالی در اشکال حیوانات اهلی پیدا شد که براساس لایه‌های ابسیدین روی آنها قدمتی با حدود ۵ هزار سال قبل میلاد را نشان داد.

گندمان شهریست واقع شده در دامان پرمهر زاگرس چهارمحال و بختیاری و دارای پارکی زیبا و نیمه‌طبیعی در کنار امامزاده مادر،دختر در ورودی شهر. تالاب بین‌المللی و زیبای گندمان در جنوب غربی است، که با دیدن تالاب ها و طبیعت زیبای و خارق العاده این مکان مطمئنا به وجد خواهید آمد .

گندمان

 

تابلوی سبز طبیعی، عطر گل های وحشی، نسیم خنک صبحگاهی و صدای پای دویدن اسب های وحشی در میان دشت، بی شک منظره ای است که در کمترین نقطه از جهان می توان آن را دید و این منطقه چنین تجربه ای را به شما هدیه می دهد.

در زمان حضور در این شهر و مناطق اطراف آن، پیش روی شما تالابی قرار میگیرد که تفرج گاه خاندان سلطنتی در دوره های مختلف بوده و مکانی پوشیده از زنبق های زیبا و آلاله های آبی، فرصتی را برای  دوری از هیاهوی شهرها فراهم میکند و آرامشی ایجاد شده از صدای پرندگان و موسیقی طبیعت که روح  هر ببینده ای را  برای ساعت ها تسخیر خود میکند.

گندمان

 

گندمان شهری اصیل با فرهنگ،گویش و موسیقی بختیاری، که جز زیباترین و دلنوازترین گویش ها محسوب میشود، دو بیتی خوانی هایی زیبا که از فرهنگ اصیل ایرانی بوده و گذشتگان ما در محافل خود با خواندن شعر، حال و هوای جمع را به عشق و دوست داشتن سوق میدادند که متاسفانه این فرهنگ رو به فراموشی است.

لذت بردن از طبیعت، خاصیت مناطق بکر ایران است و گندمان با دارا بودن فرهنگی اصیل و ایرانی اصالت های رو به فراموشی را در قابی زیبا برایمان به یادگار گذاشته، بافت های قالی و قالیچه‌های بختیاری بی شک از بی نظیرترین صنایع دستی پیشنیان است که با هنر انگشتان زنان این منطقه جلوه هایی زیبا از اصالتمان را به رخ جهانیان می کشد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×