بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» خراسان جنوبی » جاذبه های گردشگری طبس » معرفی جاذبه های گردشگری طبس
کال جنی
جاذبه های گردشگری طبس

معرفی جاذبه های گردشگری طبس

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ 13۰6,310

طبس به عنوان یک شهر کویری و قسمت جدا شده شهر زیبای یزد، در حوزه گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارد. این شهر که در غرب خراسان جنوبی قرار گرفته، به خاطر وجود مناطق بکر و جذاب، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده، به طوریکه هر سال بر تعداد مسافرهایی که از سراسر کشور به این شهر سفر می کنند افزوده می شود.

افزایش گردشگرهای منطقه وتقاضا برای رزرو هتل، باعث بهبود و بالارفتن کیفیت هتل های طبس شده است و حتی می توان گفت با پیشرفت این شهر از لحاظ گردشگری، هتل های طبس شرایط مطلوبی برای اقامت مسافرها فراهم کرده اند و از این لحاظ نیازی به نگرانی راجع به رزرو هتل ارزان و با کیفیت در طبس نخواهید داشت.

جاذبه های گردشگری طبس:

باغ گلشن

در میان دو کویر نمک زار ایران، یکی از زیباترین باغ های ایرانی که نمونه ای از طراحی چهارسبک باغ اصفهان است قرار گرفته. جالب است بدانید که این باغ یکی از کمیاب ترین باغ هایی است که نهری دائمی در آن جریان دارد. سرتا سر باغ را چمنزارها و آب و هوایی دلنواز فراگرفته است. استخرهای طبیعی و آبشارهای این باغ از شگفتی های طبیعت هستند که زیبایی وصف ناپذیر این باغ را به وجود آوردند. اگر تصمیم دارید که در نزدیکی این باغ اقامت داشته باشید، هتل دو ستاره بهمن می تواند انتخاب خوبی برای رزرو هتل در سفرتان به این شهر باشد.

باغ گلشن

کال جنی

دره اسرار آمیزی که با افسانه جن و پری ها گره خورده، یکی از جاذبه های حیرت انگیز طبس به شمار می رود. این دره که در ۳۵ کیلومتری شهر طبس قرار گرفته یکی از رازآلودترین مناطقی است که می توانید در این شهر ببینید. بومیان منطقه، به دلیل صداهای وحشتناکی که از میان این دره شنیده می شود، معتقدند که اینجا محل زندگی ارواح و جن هاست و دلیل نامگذاری کال جنی نیز به همین موضوع باز می گردد. در دل دیواره های بلند دره، تونل ها و خانه های قدیمی وجود دارند که قدمت آن ها به دوره ساسانیان باز می گردد و زمانی محل زندگی زرتشتان منطقه بوده است.

کال جنی

رودخانه نمک طبس

یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین منظره های طبیعی طبس برای عکاسی و تماشای یک اثر فوق العاده از طبیعت، همین رودخانه نمک طبس است. بلورهای نمکی که در دل کویر منظره تماشایی به وجود آوردند که نظیرش را هر جایی نمی توان دید.

رودخانه نمک طبس

قلعه اسماعیلیان

قلعه اسماعیلیان که نامش قلعه طبس بوده است یکی از مستحکم ترین دژهای زمان اسماعیلیان است که با وجود فرسایش و زلزله بزرگ این شهر، امروزه بخش های زیادی از این قلعه همچنان پابرجا مانده است.  اگر هتل نارنجستان طبس را برای اقامت در این شهر انتخاب کنید، فاصله چندانی با این قلعه تاریخی نخواهید داشت، پیشنهاد می کنیم بازدید از این قلعه را از دست ندهید.

چشمه ای شگفت انگیز از تلفیق آب گرم و سرد

چشمه های آبگرم همیشه و همه جا جزو جاذبه های طبیعی پرطرفدار هستند. اما چشمه مرتضی علی، یک چشمه آبگرم معمولی نیست. این چشمه طبیعی تلفیقی از آب گرم و سرد است که تا مسافت ۳۰۰ متری در کنار هم پیش می روند و قابل تفکیک هستند. می توانید در یک سمت رودخانه آب گرم و در سمت دیگر آب سرد را حس کنید. آب این چشمه علاوه بر اینکه به باغ ها و مزارع منطقه می ریزد به دلیل خواص درمانی که دارد برای خیلی بیماری های پوستی و عضلانی نیز مفید است.

چشمه مرتضی علی

طاق شاه عباسی

یکی از رکورد دارترین آثار تاریخی ایران، در روستای توریستی خرو در ۲۷ کیلومتری شهرستان طبس قرار گرفته است. این اثر تاریخی که لقب نازک ترین سد جهان را به دوش می کشد، طاق شاه عباسی است و کمی بالاتر از چشمه مرتضی علی در بالای دره سد نهرین ساخته شده. فراموش نکنید که تماشای نازک ترین سد جهان، یکی از مهم ترین کارهایی است که نباید در سفر به طبس از دست بدهید.

طاق شاه عباسی

ارگ طبس (کهن دژ)

ارگ طبس که در بین بومیان منطقه به به عنوان کهن دژ شهرت دارد، یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی این شهر است و امروزه چیز زیادی از عظمت و شکوه آن باقی نمانده است. قلعه ای که امروز به عنوان ویرانه ای تاریخی می بینید روزگاری میزبان افراد مهمی همچون ناصر خسرو بوده است و در عمر هزار ساله خود شاهد اتفاقات و رخ دادهای تاریخی بی شماری بوده. اگر به باستان شناسی و بناهای تاریخی علاقه مند هستید، حتی بازدید از ویرانه های بازمانده از این قلعه نیز می تواند برایتان جالب و جذاب باشد.

ارگ طبس

کاروانسرای خان

در جاده قدیمی طبس به یزد روستایی به نام «رباط خان» قرار دارد که یک کاروانسرای زیبا و تاریخی در آن واقع شده است. این عمارت چهارگوش و بسیار زیبا دارای مجموعه بادگیرها، گنبد شاه‌نشین و اتاق‌های مختلف می‌باشد و یکی از نمونه‌های زیبای معماری متعلق دوران صفویه است.

کاروانسرای خان طبس

امام‌زاده حسین بن موسی بن کاظم (ع)

یکی از اماکن متبرکه و تاریخی در طبس، آستان امام‌زاده حسین بن موسی بن کاظم (ع) است که ایشان فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) می‌باشد. این بقعه متبرکه در زلزله سال ۱۳۵۷ به صورت کلی ویران شد و پس از آن، آستان قدس رضوی آن را به زیبایی و با امکانات بیشتر بازسازی کرد.

امام‌زاده حسین بن موسی بن کاظم (ع) طبس

کویر حلوان

یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی شهر طبس کویر می‌باشد و مخصوصا کویر حلوان. این کویر پهناور در ۹۰ کیلومتری شمال شرق طبس و نزدیکی روستای حلوان واقع شده است. این کویر وسیع بوده و شامل رمل‌ها و تپه‌های کوتاه و بلند است که بسیار زیبا هستند و تماشای غروب خورشید بر روی تپه‌های کویر حلوان خاطره‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

کویر حلوان طبس

رزرو هتل در طبس

خوشبختانه، سامانه اقامت ۲۴ مشکل مسافرهای این شهر را برای رزرو هتل در طبس حل کرده و با امکان رزرو هتل به صورت اینترنتی و آنلاین شرایط را برای سفر کردن و انتخاب بهترین هتل ها در کمترین زمان ممکن راحت کرده است. در میان هتل های شهر طبس، می توانید برای رزرو سوئیت های ۳ و ۴ نفره آن هم در نزدیکی بارگاه مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) رزرو هتل آپارتمان امیر و برای لذت بردن از اقامت در کلبه ها و سوئیت هایی در دل طبیعت رزرو هتل نارنجستان طبس و یا برای رزرو سوئیت های ویلایی ۳،۴ و ۵ نفره در نزدیکی باغ گلشن، هتل بهمن طبس را انتخاب کنید.

رزرو هتل در طبس

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۵/۵ - (۲۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×