بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری خوزستان » خوزستان، بهشتِ بهار ایران
پل سفید اهواز
جاذبه های گردشگری خوزستان

خوزستان، بهشتِ بهار ایران

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ 10۰1,824

هرگاه صحبت از سفر به میان می‌آید، تنها سفر به شهرهای شمالی با دریا و جنگل‌های آن و یا دیگر شهرهای تاریخی به ذهن خطور می‌کند. اما ایران وسعت بسیاری داشته و هر نقطه آن دارای زیبایی و جاذبه های منحصر به فردی است که بی شک باید آنها را از نزدیک دید و لمس کرد.

یکی از این نقاط در کشور که برخلاف باور برخی افراد، دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری بوده، استان همیشه خورشیدی خوزستان است که به دلیل آب و هوای فوق العاده آن در فصل بهار، بی شک یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر در این فصل بشمار می آید. این استان به دلیل برخورداری از آب و هوای بسیار مطبوع در این فصل به بهشت ایران لقب گرفته و مقصد سفر بسیاری از گردشگران است.

خوزستان

 

اگر میخواهید این استان را به عنوان مقصدی برای سفر خود انتخاب کنید با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه بوده تا با جاذبه های گردشگری خوزستان بیشتر آشنا شوید.

 

پل سفید اهواز

اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان، دارای اهمیت ویژه در میان سایر شهرهای این استان بوده و همچنین مکان های زیبای بسیاری دارد. یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری اهواز، پل سفید این شهر می باشد که به پل معلق نیز مشهور است. این پل یکی از قدیمی ترین پل های معلق ایران و جهان بوده که در سال ۱۳۱۵ توسط مهندسی آلمانی طی کش و قوس های فراوان ساخته و به بهره برداری رسیده است.

پل سفید اهواز

 

اگر میخواهید از داستان ساخت پل سفید اهواز مطلع شوید، میتوانید مطلب پل سفید اهواز را در وبلاگ اقامت ۲۴ بخوانید.

 

خانه تیزنو دزفول

خانه تاریخی تیزنو در شهر دزفول و در محله قدیمی قلعه و در بافت تاریخی این شهر واقع شده و قدمت آن به دوران صفوی می رسد. این خانه که یکی از زیباترین و بزرگترین خانه های تاریخی این شهر نیز بشمار می آید، از معماری زیبایی برخوردار بوده و یکی از شگفت انگیز ترین بناها و جاذبه های تاریخی دزفول است.

خانه تیزنو دزفول

 

پل ساسانی

دو منطقه شرق و غرب شهر دزفول را پلی قدیمی با نام پل ساسانی به یکدیگر وصل می کند. این پل که یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی شهر دزفول می باشد، راه ارتباطی دو منطقه جندی شاپور و بین النهرین را فراهم کرده است.

تاریخچه ساخت این پل به دوران شاپور اول بازگذشته و پس از پیروزی ایران بر روم در سال ۲۶۳ میلادی به دستور پادشاه ساسانی با بهره گیری از اسرای رومی این پل ایچاد شد و همچنان استوار به عنوان یکی از قدیمی ترین پل های جهان پابرجاست.

پل ساسانی

 

چاه شماره یک مسجد سلیمان

اولین چاه نفت خاور میانه در مسجد سلیمان استان خوزستان واقع شده که به نام چاه شماره یک معروف است. این چاه در سال ۱۲۸۷ به نفت رسید و اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این استان و منطقه مسجد سلیمان بشمار می آید که همه روز گردشگران بسیاری از آن دیدن می کنند.

چاه شماره یک مسجد سلیمان

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×