بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
شهر زیرآب مازندران
جاهای دیدنی سوادکوه

سفر به شهر زیراب مازندران

۲۳ فروردین ۱۳۹۷ 23۱13,251

برای ما ایرانی ها، شهر های شمالی کشور همیشه یکی از بهترین مناطق برای تفریح و گشت و گذار محسوب شده و حتی می توان گفت اکثر اوقات، هنگامی که صحبت از تفریح و گردش به میان کشیده می شود، ناخودآگاه ذهن ها به سمت شمال، دشت ها و جنگلهای سرسبز این منطقه می رود.

ما امروز تصمیم داریم شما را با یک منطقه گردشگری جذاب به نام شهر زیر آب، در استان مازندران آشنا کنیم که شاید نام آن را کمتر شنیده اید و یا حتی تا به امروز، چیزی راجع به این شهر نمی دانستید. با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

شهر زیرآب مازندران کجاست؟

در شهرستان سواد کوه مازندران و در نواحی مرکزی این منطقه، شهر تماشایی زیر آب قرار گرفته است. این شهر به خاطر پتانسیل گردشگری بالا و آب و هوای مطلوبی که دارد، مورد توجه گردشگرهای زیادی می باشد و  بعید نیست که در آینده ای نه چندان دور ،به یکی از قطب های گردشگری شمال کشور تبدیل شود.

شهر زیرآب مازندران

مناطق سرسبز و با صفای «زیرآب»، وجود امامزاده ای که سال ها نام آن روی شهر بوده و آثار تاریخی که قدمت چندین و چند ساله دارند ، زیرآب را به یک مکان عالی برای هر سلیقه ای تبدیل کرده است. اگر اهل تفریح و خوشگذرانی در دل طبیعت هستید و از سپری کردن لحظات پر هیجان در جنگل های سرسبز شمال لذت می برید، یا ترجیح می دهید به تماشای منظره زیبای عبور رود از وسط شهر خیره شوید، بی شک شهر زیرآب، شما را نا امید نخواهد کرد. حتی اگر به بناهای قدیمی و باستان شناسی علاقه داشته باشید باز هم این شهر حرفی برای گفتن دارد! در ادامه درخصوص مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر زیرآب بیشتر توضیح خواهیم داد.

شهر زیرآب مازندران

شرایط آب و هوایی در شهر زیر آب مازندران

اگر درخصوص شرایط آب و هوایی این شهر کنجکاو هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری داشته باشید، بهتر است اینگونه توصیف شود که، شهری که پیرامون آن مملو از جنگل های سرسبز بوده و با طبیعت بی نظیر محاصره شده است، چه فضای دلچسب و آب و هوای فوق العاده ای می تواند داشته باشد. جالب است بدانید که شهر زیرآب مازندران به عنوان یک شهر، قدمت چندانی ندارد و در سال ۱۳۳۵ بر اساس تقسیمات کشوری به عنوان یک شهر قلمداد شده است.

شهر زیرآب مازندران

در شهر زیرآب مازندران بازدید از چه جاذبه هایی را از دست ندهیم؟

قلعه تاریخی برج لاجیم

برج لاجیم یک اثر تاریخی ارزشمند بوده که قدمت ساخت آن به قرن پنجم هجری باز می گردد. این برج در قسمت جنوبی شهر زیرآب، به سمت جاده سوادکوه به قائم شهر در دل منطقه جنگلی نزدیک روستایی به همین نام (لاجیم) قرار گرفته است و توصیه می شود، اگر  به شهر زیرآب سفر کردید بازدید از این برج تاریخی را از دست ندهید.

در سال ۱۹۹۳میلادی، باستان شناس فرانسوی، آندره گدار برای بازدید از این برج به ایران آمده و بر طبق بررسی ها و تحقیقاتی که بر روی این برج  انجام داده بود، اعتقاد داشت که این برج؛ یک قلعه و دژ مستحکم می باشد که به عنوان قرارگاه یا سرپناهی استوار بکار میرفته و دور از شهر و در دل جنگل های انبوه ساخته شده است.

شهر زیرآب مازندران

جالب است بدانید که کیا ابوالفوارس شهریار، فردی که داخل این بنا دفن شده است، از خاندان باوندیان بوده و بعد از اینکه قاموس وشمگیر، منطقه آمل را اشغال کرد، به منطقه کوهستانی لاجیم پناه برد و  بعد از مرگ هم در همان جا دفن شده است.

امامزاده عبدالحق

بسیاری از مردم منطقه علاوه بر آب و هوای عالی و زمین های مرغوب شهر زیرآب، وجود امامزاده عبدالحق را یکی از دلایل به وجود آمدن این شهر و جذب مردم برای زندگی در آنجا می دانند. بنا بر روایاتی که از گذشته ها وجود داشته، امامزاده عبدالحق در واقع مقبره امامزاده عبدالله یکی از  فرزندان امام موسی کاظم (ع) بوده که در سال ۱۷۳ هجری قمری متولد و در سال ۲۰۵ هجری قمری در این منطقه وفات یافته است. ایشان به خاطر قضاوت های به حق و عادلانه ، به عبدالحق شهرت داشتند.

شهر زیرآب مازندران

پل ورسک

پل ورسک داخل دره روستای ورسک، واقع در ۴۵ کیلومتری جنوب شهر زیرآب و ۸۵ کیلومتری شهر قائمشهر در محور فیروزکوه و در مسیر راه آهن شمال قرار دارد. این پل در زمان حکومت رضاشاه در ایران توسط آلمانی‌ها به رهبری سرمهندس اتریشی خود یعنی والتر اینگر ساخته شد. ارتفاع پل ورسک ۱۱۰ متر از ته دره و طول کلی پل ۸۶ متر است. این پل راه ارتباطی راه آهن سراسری شمال به جنوب بوده که با شگفتی تمام و با ابزار آلات بسیار ساده مانند دینامیت و دریل دستی، بین دو کوه عظیم ساخته شده و در ساخت آن از هیچ سازه فلزی استفاده نشده است.

آبشار ولیلا

محل قرارگیری آبشار درمیان تپه های کم شیب و با ارتفاع کم این امکان را حاصل می‌کند که افراد علاقمند به یک پیاده روی سبک پس از طی مسیری در حدود ۱.۵ کیلومتر در میان جنگل از زیباییهای این آبشار لذت ببرند. ارتفاع آبشار در حدود ۲۵ متر است و جنگل‌های این منطقه در فصل های بهار و تابستان و یا پاییر از جذابیت زیادی برخوردار است.

اگر تصمیم دارید تعطیلات متفاوتی را در شمال کشور تجربه کنید، شهر زیرآب؛ می تواند گزینه مناسبی برای یک ماجراجویی جدید و لذت بردن از طبیعت دلچسب مازندران باشد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۲/۵ - (۶۷ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. محمد

    باسلام خدمت شهردار شهر زیراب، لطفا سرویس بهداشتی در توقف گاهای وردی شهر احداث کنید، حیف این شهر که یه مغازه دار بگه حق استفاده از سرویس نفری پنج هزارتومن سو استفاده کنه از مسافران. خیلی ها رو دیدم نا راضی بودن، باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×